Robert Sedlar,Uniline: Velika podrška pokrenutoj inicijativi od Uniline-a jer Slavonija itekako ima puno toga za ponuditi i pokazati

Veliku pozitivnu “prašinu” podigla je pokrenuta inicijativa da se Dani hrvatskog turizma u 2018. godini održe u Slavoniji. Iz cijele Hrvatske iz dana u dan stiže podrška od cijelog turističkog...

Veliku pozitivnu “prašinu” podigla je pokrenuta inicijativa da se Dani hrvatskog turizma u 2018. godini održe u Slavoniji. Iz cijele Hrvatske iz dana u dan stiže podrška od cijelog turističkog sektora od Istre do Dubrovnika, kao i od Zagreba do Slavonije, a čak i van granica Lijepe naše.

Podršku inicijativi #DHTSlavonija2018 pridružuje se i vodeća turistička kompanija Uniline, kao i osobno Robert Sedlar, izvršni direktor prodaje turističke kompanije Uniline, koji ističe kako je činjenica  da su dosadašnji Dani turizma održani isključivo na Jadranu no, želi li se Hrvatska prezentirati kao turistička zemlja puna života tijekom 365 dana, a ne samo zemlja sunca i mora tijekom ljetne sezone nužno je da se ovakve manifestacije održavaju i na kontinentalnom dijelu Hrvatske pa da li to bila Slavonija, Baranja, Međimurje, Zagorje ili neka druga destinacija.“ Prije svega velike pohvale na pokrenutoj inicijativi, ali i hrabrosti da se inicijativa ovakvog karaktera uopće predloži imajući na umu da se dosadašnji dani turizma nikad nisu održali u kontinentalnoj Hrvatskoj. Od strane vodeće turističke kompanije Uniline, ali i moje osobno ime, velika smo podrška pokrenutoj inicijativi i rado ćemo se odazvati ako se realizira.“ ističe Sedlar te dodaje kako ne vidi razlog zašto turistički djelatnici s mora ne bi bili voljni posjetiti Slavoniju i doživjeti nešto novo i drugačije od onoga što su nudili dosadašnji Dani turizma jer Slavonija itekako ima puno toga za ponuditi i pokazati.

Jedan od protuargumenta inicijativi je manjak kongresnog prostora kao i nedostatak luksuznijeg smještaja, no osobno to ne vidim kao problem nego kao izazov, jer svakako kako se Dani turizma mogu održati i u luksuznom šatoru, a što se tiče smještaja postoji dopuna kroz obiteljski smještaj, OPG-i kao i činjenica što su svi gradovi udaljeni svega 15-30 min vožnje. Također, glavni motiv inicijative je razvoj turističke destinacije i potpora kontinentalnom turizmu, a ne samo svečanost Dana turizma. „U svakom slučaju slažem se s navedenim, luksuzni šator može biti dostojna zamjena kongresnim dvoranama, a difuzni smještaj sudionika je stvaranje dodatnog sadržaja i novog doživljaja u odnosu na dosada održane Dane turizma. Nema ništa lošega u tome da se udaljimo od uobičajenih koncepata te da objeručke prihvatimo jedan sasvim novi koncept koji će pridonijeti popularizaciji kontinentalne Hrvatske. Ovo je idealna prilika da se na jednom mjestu okupi turistička struka i zajedničkim snagama poradi na upoznavanju, ali i brendiranju ne samo regije Slavonije već cijele kontinentalne Hrvatske. Održavanje Dana turizma u Slavoniji prvi je korak prema jačanju kontinentalnog turizma, što je i logičan nastavak strategiji razvoja kontinentalnog, ali i ruralnog turizma do 2020. godine. „ ističe Sedlar.

Jedan od glavnih ciljeva, osim same svečanosti, je da se Dani turizma produže na tri dana kako bi se održali B2B radionice tj. upoznavanje s destinacijom Slavonija. Također, cilj je motivirati što više putničkih agencija da dođu i upoznaju Slavoniju kako bi se mogli generirati konkretni turistički paketi te samim time i pokrenuti priču oko turističkih dolazaka. Jesu li putničke agencije spremne ponuditi Slavoniju na europskom tržištu?

„Uniline u svojoj turističkoj ponudi ima cijelu Hrvatsku, ali moramo priznati da je prodaja Slavonije i kontinentalne Hrvatske daleko manja u odnosu na npr. Istru ili Dalmaciju. Jedan od glavnih razloga je neprepoznatljivost destinacije u nama bliskoj Europi, a kamoli na Dalekom istoku ili ostalim tržištima s kojih nam dolaze gosti. Da bi se promijenila ovakva situacija i Slavonija postala poželjna destinacija na turističkoj karti samo zajedničkim radom i angažmanom možemo doći do ostvarenja spomenutih ciljeva. Stoga, nužno je da u sklopu Dana turizma budu održane B2B radionice s temom upoznavanja slavonskih prirodnih ljepota, kulturnih znamenitosti, etno i gastro turizma, ali i ostalih zanimljivosti koje Slavonija može ponuditi. Naravno, nužno je da se Danima turizma pridruži što veći broj turističkih agencija da bi se mogli generirati konkretni turistički paketi koje će oni prezentirati u svojim prodajnim aktivnostima“ govori Sedlar te dodaje kako uz dobar plan i strategiju, sve turističke agencije koje prodaju jadransku Hrvatsku trebale bi biti spremne prodavati i ostatak kontinentalne Hrvatske.

Jedna teza koja se godinama podvlači je kako kontinentalni turizam ne može privući milijun turista, teza koja nema nikakve temelje, nego upravo suprotno. Dapače, Slavonija može i mora privući milijune turista. Naravno uz glavni fokus da bude na kvaliteti, a ne na kvantiteti tj. da nije sam imperativ brojanje noćenja i dolazaka turista, nego na održivom razvoju. Upravo gledajući pozitivne primjere kao što su destinacije kao Bavarska, Austrija, Švicarska, kao i Slovenija koja se brzo razvija upravo kroz kontinentalni turizam.  Je li došlo vrijeme za ozbiljniji zaokret našeg turizma kroz razvoj kontinentalnog turizma?Stvori li se prava turistička priča ne bi trebao postojati nikakav problem prodaje kontinentalnih destinacija. Hrvatska je prediva zemlja, zemlja puna prirodnih ljepota, bogata kulturom, običajima, gastronomijom i enologijom i to je nešto čime se treba prezentirati u svijetu i upoznavati potencijalne goste sa svime što mogu doživjeti u Hrvatskoj tijekom cijele godine. U svakom slučaju, krajnje je vrijeme da se napravi ozbiljan zaokret u turizmu prema kontinentalnim destinacijama jer smještajni kapaciteti na Jadranu tijekom turističke sezone daleko su prepunjeni s obzirom na ponudu. Svake godine posjeti nas sve veći broj gostiju, a želimo li da se taj trend nastavi i dalje te da u svijetu budemo prepoznati kao turistička zemlja, goste moramo preusmjeravati prema kontinentu.“ istaknuo je Sedlar.

Krajnje je vrijeme da se napravi ozbiljan zaokret u turizmu prema kontinentalnim destinacijama. Slavonija itekako ima puno toga za ponuditi i pokazati – Robert Sedlar, Uniline

Jedan od prijedloga je da se Slavonija brendira kao jedan brend, jedna regija tj. turistička destinacija – Slavonija. A ne kao što je do sad slučaj da imamo 5 županija i 5 različitih koncepta razvoja koji nisu u sinergiji.  Koje je Vaše mišljenje na tu temu kao i iskustvo s drugih uspješnih kontinentalnih turističkih destinacija  kao su Toscana, Bavarska, Provansa… postoji li interes europskih gostiju za takvom ponudom tj. za dolazak u Slavoniju?Bez sinergije nema ni uspjeha! Koncept integracije županija je i više nego nužan, jer kao što je gore navedeno, do uspjeha se može doći samo ako se udružimo i zajedničkim snagama radimo na promociji. Slavonija treba biti brendirana kao što je brendirana Istra, Dalmacija ili bilo koja druga europska destinacija. Jedino tako je moguće Slavoniju učiniti prepoznatljivom, ali i poželjnom destinacijom.“ zaključio je Sedlar.

Podržite i Vi inicijativu, te da s riječi krenemo na konkretna djela. Kontinentalni turizam može i mora privući milijune turista, ako mi ne vjerujete, pogledajte samo kako se razvija kontinentalni turizam u Bavarskoj, Švicarskoj, Austriji i Sloveniji. Da, moguće je, potencijali su tu, sve imamo ( resurse, priče, znanje, novaca, ljude ), ostaje samo do nas samih –  ljudi tj. volje i želje, da zaokružimo turistički proizvod i ispričamo priču.

#DaniTurizmaSlavonija2018 #DHTSlavonija2018

Vijesti: