Tko pobjeđuje u „borbi za booking“ – hoteli ili online putničke agencije?

U turističkoj industriji se često provlači pitanje tko pobjeđuje u takozvanim ratovima „izravnih bookinga“. Jesu li to hoteli ili putničke agencije? Ili pak Google ili potrošači? No, neki od...

U turističkoj industriji se često provlači pitanje tko pobjeđuje u takozvanim ratovima „izravnih bookinga“. Jesu li to hoteli ili putničke agencije? Ili pak Google ili potrošači? No, neki od statističkih podataka upućuju na to da se trendovi itekako mijenjaju.

Još u studenom 2017. godine, preko godinu dana nakon što su mnogi veliki američki hoteli pokrenuli sustavne za izravno bookiranje, izvješće Kalibri Labsa ukazalo je na činjenicu da hoteli pobjeđuju.

Prikupljajući podatke iz svoje baze podataka o više od 25.000 hotela u SAD-u, Kalibri Labs utvrdio je da je doista došlo do promjena u ponašanju potrošača prema službenim stranicama hotela naspram internetskih putničkih agencija poput Bookinga i Expedije. Sve više potrošača radije izravno rezervira smještaj nego preko treće strane.

Izvor: Kalibri Labs

Ne samo da kampanje izravnog bookiranja potiču potrošače na izravnu rezervaciju smještaja, već je i studija pokazalo kako su te kampanje puno korisnije za vlasnike hotela no što se to ranije pretpostavljalo. Kampanje izravnog bookiranja stvaraju više prihoda hotelskim vlasnicima, čak i uz popuste, nego što to rade online putničke agencije.

Dakle, ako neovisni hotelijer može pronaći način na koji će mu posao napredovati bez pomoći online putničkih agencija, taj način će uvijek biti najprofitabilniji.

No, postoje i treće strane koje ugrožavaju duopol Bookinga i Expedije, a to su kompanije poput Airbnb-a i Googlea. Što se događa kada se „borbi“ priključe servisi za alternativne ili privatne smještaje?

Online putničkim agencijama postaje sve teže natjecati se s povećanom konkurencijom.

I nadilazeći „borbu za booking“, hotelska industrija također mora shvatiti da su rezervacije samo jedan dio bitke. Industrija ne smije zaboraviti na iskustvo gostiju, s obzirom na to da je to glavni okidač lojalnosti gostiju i motivator za njihov povratak.

Izvor: Kalibri Labs

Dakle, ako hoteli, ili online putničke agencije, doista žele dobiti bitku moraju voditi računa o proizvodu koju nude, ali i o cjelokupnom iskustvu koje putnici imaju te na koji način ono mijenja njihovu percepciju o brendu. Čak i uz te velike kampanje direktnog bookiranja, potrošači još uvijek smatraju kako će se najbolja cijena za hotel dobiti na online putničkim agencijama, a ne na službenoj stranici hotela.

Prerano je proglasiti pravog pobjednika takozvane „bitke za booking“, no ako bismo nekoga morali izdvojiti, to bi bili potrošači. S više izbora i opcija, jasno je kako su naposljetku oni pravi pobjednici.

PRILOG: Book Direct Campaigns 2.0: THE COSTS AND BENEFITS OF LOYALTY 2018

Vijesti: