U 50 destinacija diljem Hrvatske, građani “ponovno” upoznali svoju zemlju

Gotovo 4.000 posjetitelja u 50 destinacija diljem Hrvatske u isto vrijeme sudjelovalo je u besplatnom vođenju od strane lokalnih turističkih vodiča. Resume je to trećeg izdanja projekta “Upoznaj svoju...

Gotovo 4.000 posjetitelja u 50 destinacija diljem Hrvatske u isto vrijeme sudjelovalo je u besplatnom vođenju od strane lokalnih turističkih vodiča.

Resume je to trećeg izdanja projekta “Upoznaj svoju zemlju” u organizaciji Zajednica društava turističkih vodiča Hrvatske ( ZDTVH ).

“Svi u ZDTVH smo oduševljeni odazivom kolega volontera diljem Hrvatske, odazivom građana, podrškom i njihovim reakcijama koje su nas iskreno dirnule. Kao i komentarima građana o tome kako su doznali detalje koje nisu znali i kako sad svoje gradove gledaju na još posebniji način” ističe Kristina Nuić Prka, predsjednica ZDTVH-a.

Upravo komentari građana kako su ponovno upoznali svoj grad je najvrjednija vrijednost ovog projekta koji i pogađa samu svrhu cijelog projekta. A to je da se građani osvijeste o svim kulturno-turističkim sadržajima i pretvoriti ih u ambasadore našeg turizma.

U projekt su se uključili sljedeći gradovi: Dubrovnik, Korčula, Split, Salona, Klis, Sinj, Trilj, Imotski, Trogir, Drniš, Knin, Zadar, Nin, Pag, Hvar, Stari grad, Makarska, Novalja, Rab, Cres, Bakar, krk, Vrbnik, Rijeka, Trsat, Kastav, Opatija, Volosko, Lovran, Labin, Rovinj, Raša, Pula, Vodnjan, Poreč, Motovun, Grožnjan, Otočac, Karlovac, Jastrebarsko, Sisak, Zagreb, Varaždin, Čakovec, Osijek, Vukovar, Vinkovci, Đakovo, Pazin i Grožnjan.

Foto: ZDTVH

Odlična turistička priča i jako važan segment u mozaiku našeg turizma koji smo apsolutno zanemarili. 

Grad nisu zgrade, grad su ljudi. A kada pričamo o turizmu, lokalno stanovništvo su najbolji ambasadori hrvatskog turizma. Lokalno stanovništvo daje ritam i puls destinaciji, a gosti žele upoznati nas i našu kulturu življenja, običaje, naše priče… Nema gore situacije nego kada gost pita lokalce / domaćine što doživjeti u destinaciji, a oni kažu ne znam ili nema ništa posebno.

Pitaj lokalce – mantra je turizma jer upravo lokalno stanovništvo najbolje poznaje svoju destinaciju. Također, često lokalno stanovništvo ima sindrom “manje vrijednosti” u kontekstu da dovoljno ne prepoznaju svoje turističke adute jer su im tu ispred nosa, nešto svakodnevno i ne doživljavaju ih na isti način kao turisti. I zato je izrazito važno osvijestiti lokalno stanovništvo da budu ponosni, da čuvaju i njeguju svoju kulturnu i povijesnu baštinu, identitet te način i kulturu življenja. Upravo je autentičnost sama esencija turizma.

Budimo ponosni i to što jesmo – Dalmatinci, Slavonci, Zagorci, Istrijani … – Hrvati. Upravo to mora biti naš glavni turistički proizvod.

Imajući u vidu da je uspjeh ovog projekta premašio sva naša očekivanja, možemo slobodno reći da je postao tradicionalan na što smo jako ponosni” zaključuje Nuić Prka.

Naslovna fotografija: ZDTVH / Upoznaj svoju zemlju – Kastav

Povezane vijesti: