Adria Hotel Forum: Investitori imaju velik interes za ulaganja u Hrvatsku i Crnu Goru

Adria Hotel Forum (AHF), vodeća hotelsko investicijska konferencija u jugoistočnoj Europi, otvorena je jučer u Zagrebu, u hotelu Hilton Garden Inn, gdje se na jednom mjestu okupilo više od...

Adria Hotel Forum (AHF), vodeća hotelsko investicijska konferencija u jugoistočnoj Europi, otvorena je jučer u Zagrebu, u hotelu Hilton Garden Inn, gdje se na jednom mjestu okupilo više od 300 sudionika, uglednih međunarodnih hotelskih vlasnika, investitora, predstavnika svjetskih menadžment kompanija i stručnjaka iz područja financija i savjetovanja.

Konferenciju su otvorili nakon pozdravnih govora Tonia Bilušića, zamjenika pročelnice Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša te Tončia Glavine, državnog tajnika Ministarstva turizma RH Marina Franolić, osnivačica Adria Hotel Foruma i sada direktorica za Centralnu i Istočnu Europu Bench Eventsa, te Jonathan Worsley, predsjednik Bench Eventsa, koji je istaknuo zadovoljstvo što su prvi put organizatori AHF-a. Naime, Bench Events, kao poznati svjetski organizator hotelskih konferencija, akvizirao je AHF koji se sada odvija kao događaj u sklopu novog niza hotelskih investicijskih konferencija pod nazivom „IDEEA“, fokusiranih na regije Srednje, Južne i Istočne Europe i CIS-a.

Brojni su govornici u prvom dijelu konferencije raspravljali na temu budućnosti hotelske industrije i planovima njenog razvoja za pet, odnosno deset godina. Generalni zaključak jest da investitori imaju velik interes ulaganja u ovu regiju te da je ovo pravi moment da se i vlade još bolje pripreme i ponude više kako bih ih privukle.

Jonathan Worsley, CEO Bench Eventsa vodio je prvu panel raspravu u kojoj su sudjelovali James Chappell, globalni biznis direktor tvrtke Horwath HTL, Markus Lehnert, potpredsjednik hotelskog razvoja u kompaniji Marriot International, Frank Reul, voditelj razvoja za Istočnu Europu iz AccorHotelsa i Stefan Trienen, voditelj u Googleu za istočnu i srednju Europu i Afriku. Zaključili su da jedino što mogu sa sigurnošću reći jest da će se stvari u idućih nekoliko godina snažno promijeniti, a sve prateći daljnji razvoj digitalne tehnologije koja klijentima, potencijalnim putnicima omogućuje da na svojim pametnim telefonima u trenu brzo i lako bukiraju smještaj bilo gdje na svijetu. Sve će se kompanije tome još više prilagoditi i svoj razvoj temeljiti na praćenju želja svojih potencijalnih klijenata koji sve više traže i očekuju od hotelskih kompanija. 

Thomas Emanuel, direktor tvrtke STR dao je pregled hotelskih performansi iz globalnog pogleda prema lokalnom, a zatim je Siniša Topalović iz kompanije Horwath HTL dao ocjenu ulaganja u Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Albaniju i Crnu Goru.

Investitori su jako zainteresirani u ulaganja i to ne samo u hotelski sektor u ovoj regiji, a najveći potencijal, gledajući prednosti i nedostatke, trenutno ima Crna Gora. Hrvatsku kao turističku zemlju na tom je prostoru ocijenio najatraktivnijom.

Uslijedila je rasprava o državnim potporama koje se nude za privlačenje investitora. Panel raspravu vodio je James Chappel, a o onome što nude govorili su Tonči Glavina iz hrvatskog Ministarstva turizma, te njegovi kolege iz ministarstava Srbije, Slovenije i Crne Gore Renata Pindžo, Eva Stravs Podlogar i Damir Davidović. Sve ove države trenutno su u fokusu investicijske zajednice i trude se svaka na svoj način privući ih i olakšati im investicije financijskim, fiskalnim i ostalim olakšicama. Također, zaključili su da svaki u svojoj državi mora ulagati u ljude, jer taj resurs postaje sve važniji investitorima koji će ulagati ondje gdje je raspoloživa i radna snaga.

Kako investitori doživljavaju regiju Jugoistočne Europe i na koji se način privlače investitori raspravljali su pod vodstvom Kristijana Šustera iz Unilinea Ivana Budin Arhanić, potpredsjednica za razvoj u Valamar Rivieri, Reuel Slonim, predsjednik Uprave Arene Hospitality Groupa, Nicola Lichtenberg, senior manager hotelskih akvizicija i transakcija iz tvrtke Aroundtown SA i Clive Hiller iz kompanije Collier. Arena i Valamar, kako su istaknuli, već su krenuli u ekspanziju svojeg poslovanja I izvan Hrvatske. Konkretno Arena u Mađarskoj i Njemačkoj, a Valamar u Austriji gdje su kupili hotele. Snažno se ulaže u postojeći portfolio, posebice se objekti repozicioniraju i preuređuju u 4 I 5 zvjezdica, jer takva ulaganja donose najveći I najbrži povrat kapitala.

Iako u Hrvatskoj postoje moćne lokalne kompanije koje posjeduju većinu smještajnih kapaciteta, a pritom je Valamar na prvoj poziciji, zaključeno je da ima prostora za druge investitore, uz opasku da bi trebalo ulagati i u hotele srednje kategorije, tj. s 2 i 3 zvjezdice.

Unatoč izazovima, hrvatsko i tržišta u ostatku ove regije iznimno su privlačna za strane investitore zbog odlične pozicije i prirodnih ljepota, zaključeno je na ovom panelu.

Foto: AHF

Povezane vijesti: