Ne kopirajte Advent u Beču ili Zagrebu – budite posebni

Ovaj vikend u raznim gradovima Hrvatske svečano je otvorena manifestacija obilježavanja  Adventa, a pohvalno je kako svake godine sve više i više gradova organiziraju svoje Adventske manifestacije, kako za...

Ovaj vikend u raznim gradovima Hrvatske svečano je otvorena manifestacija obilježavanja  Adventa, a pohvalno je kako svake godine sve više i više gradova organiziraju svoje Adventske manifestacije, kako za domaće tako i za strane turiste.

No, ono što me smeta je što se većina organizatora hvali i komunicira kako rade mali Advent kao u Beču ili kao u Zagrebu. To je greška, jer kopija je kopija, a pogotovo manji gradovi ne mogu konkurirati niti Zagrebu niti Beču. Ne mogu jer nemaju ono što „big“ gradovi imaju – zakon velikih brojki. Zagreb je uložio puno, ali im se vratilo još i više. Zagreb jedini u Hrvatskoj može imati broj posjetitelja i potrošnju, male sredine to nemaju i ne moraju ni imati.

Nemojte kopirati, nego budite originalni i jedinstveni.

Kao primjer ističem Vinkovački Advent i jedinstveni sadržaj velikog Božićnog koncerta koji se održava na prozorima Vinkovačke gimnazije ove godine po treći put. Veliki božićni koncert koji će se u Pješačkoj zoni održati u subotu, 17. prosinca nakon paljenja 4. adventske svijeće, u velikom zboru oformljenom i uvježbanom posebno za ovu priliku, pjevat će 200 pjevača – 100 srednjoškolaca, učenika gimnazije Antuna Matije Reljkovića i Srednje glazbene škole Josip Runjanin i 100 osnovaca, pjevača iz vinkovačkih osnovnih škola Bartola Kašića, Ivana Mažuranića i Vladimira Nazora uz pratnju mješovitog orkestra osnovne glazbene škole J. Runjanina i Gradskog puhačkog orkestra.

Video: Vinkovačka televizija

Odlična i jedinstvena priča, zar ne?

I ovaj sadržaj zapravo Vinkovci moraju isticati kao svoj glavni sadržaj, jer po tome su drugačiji od svih drugih adventa i to je njihova prednost. Da klizanje, kuhano vino, lampice, punč, čaj i ložene vatre na otvorenom, no sve to je sastavni dio svakog Adventa. Ali biti jedinstven, kao što su Vinkovci, e to je dobra turistička priča.

No prvo i osnovno, manifestacije kao Advent su prvenstveno kvalitetni sadržaj za lokalno stanovništvo i domaće turiste tj. posjetitelje, bar kada pričamo o organizaciji Adventa u manjim gradovima. Svakako je najvažnije da se investira u kvalitetan sadržaj koji će biti motiv dolaska građana kao i posjetitelja iz okolnih gradova i općina. Samo kvalitetni sadržaj može privući posjetitelje, a samim time generira se potrošnja kao i zarada ugostiteljima i drugim izlagačima, te time stvaramo zaokružen turistički proizvod.

Kvalitetni sadržaj stvara motiv dolaska i posjećenost koja generira potrošnju i u konačnici zaradu. To je dobitna formula.

 

Kvalitetni sadržaj naravno iziskuje veće ulaganje, no jedino tako možemo osigurati dobru posjećenost, a samim time i potrošnju. Upravo najveća moć turizma je što vertikalno i horizontalno veže druge industrije, potiče zapošljavanje i generirana potrošnja se disperzira na razne sektore. Zato su ulaganja u manifestacije investicija, a ne trošak.

Nemojte biti kopije, budite jedinstveni.

 

 

Povezane vijesti: