EU upozorilo Airbnb da mora transparentno pokazati ukupne troškove aranžmana, uključujući troškove usluga i čišćenja

Virtualni svijet još uvijek nije potpuno istraženi teritorij. Njegova bespuća otvaraju mnoge mogućnosti i poslove, ali se sve više usklađuju i sa zakonima stvarnoga svijeta. Tako je tvrtka Airbnb,...

Virtualni svijet još uvijek nije potpuno istraženi teritorij. Njegova bespuća otvaraju mnoge mogućnosti i poslove, ali se sve više usklađuju i sa zakonima stvarnoga svijeta. Tako je tvrtka Airbnb, jedan od najpoznatijih mrežnih turističkih servisa, u ovoj je godini postao poprište nekoliko kontroverzi.

Ponajprije je javnost potresla službena objava tvrtke kada je ranije ove godine odlučila dijeliti svoje poslovne informacije s kineskom vladom, naravno o korisnicima koji preko servisa iznajme smještaj u najmnogoljudnijom zemlji na svijetu. Također, to podrazumijeva da će podatke o gostima s Vladom dijeliti i pružatelji usluga, novi i stari, u trenutku kada počnu prihvaćati rezervacije smještaja, prenosi BBC.

Airbnb je onomad cjelokupnu situaciju objasnio kao nužnost, odnosno da je usklađivanje s lokalnih zakonima i odredbama način na koji funkcioniraju poslovi u Kini, ako žele biti operativni.

No, tu problemi s azijskim tržištem ne prestaju. Početkom lipnja ove godine, japanska je Vlada donijela odluku da svaki pružatelj usluge smještaja koji nije registrirao svoj posao, to može napraviti tek 15. lipnja te sukladno tome bez važeće dozvole mora otkazati sve rezervacije napravljene prije navedenog datuma. To je dovelo do masovnog otkazivanja rezervacija u Japanu, na tisuće od njih, u inače najatraktivnijoj destinaciji azijsko-pacifičke regije. “Znamo da je bez veze, a to smo malo i rekli”, poručili su iz Airbnb-a tada te osigurali fond težak 10 milijuna dolara kako bi oštećenim korisnicima podmirili dodatne troškove nastale ovim izmjenama.

Prema najnovijim vijestima, Europska je komisija upozorila Airbnb kako njihovi uvjeti korištenja nisu usklađeni s europskim zakonima o zaštiti potrošača. Naime, Komisija je apelirala, da tvrtka mora transparentno predstaviti ukupne troškove aranžmana koje posreduju, uključujući troškove usluga i čišćenja. Ukoliko to nije moguće projicirati unaprijed, predlaže Komisija, servis bi barem trebao korisnike upozoriti na moguće dodatne troškove koji će se naknadno nadodati na cijenu. Prema mišljenju vodstva Europe, korisnici bi trebali imati pristup podatku je li posredovani smještaj u privatnom vlasništvu ili je usluga profesionalna. To su samo neki od primjera kojim poslovanje Airbnb-a nije usklađeno s europskim zakonodavnim okvirom. Najkontroverznija među njima pokazala se praksa kojom ovaj servis krši osnovna prava potrošača time što korisnik usluge ne može tužiti pružatelja u slučaju bilo kakvog oblika štete.

“Sve više korisnika smještaj iznajmljuje online, a to je otvorilo pregršt novih mogućnosti za sektor turizma. Ipak, popularnost ne smije biti isprika za kršenje europskih okvira o zaštiti potrošača. Korisnici imaju pravo znati za što i koliko se od njih očekuje da plate”, izjavila je Věra Jourová, europska povjerenica za pravosuđe, zaštitu potrošača i jednakost spolova.

Iz Airbnb-a su poručili kako navedenom problemu pristupaju ozbiljno i da će učiniti sve što je u njihovoj moći da prema korisnicima i zajednici budu transparentni kolikogod je to moguće. “Goste se upućuje na sve moguće troškove, uključujući poreze i pristojbe što prethodi njihovoj potvrdi rezervacije željene smještajne jedinice. U suradnji s nadležnim autoritetima, nastojat ćemo raščistiti ovu situaciju čim prije”.

Unatoč svim prethodno navedenim preprekama, Airbnb i dalje ostaje vodeći svjetski turistički servis i posrednik između putnika i iznajmljivača. Također, servis funkcionira kao društvena mreža za korisne informacije. Procijenjena vrijednost tvrtke je 30 milijardi dolara te se vodi kao jedna od najvrjednijih tvrtki Silikonske doline. Jedan od njihovih globalnih ciljeva je preko vlastitog servisa do 2028. godine osigurati godišnje milijardu gostiju na turističkim destinacijama širom svijeta.

FOTO: Marketing Matters

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN