Aktivnom turistu pojedinačno naše regije ne predstavljaju puno. Njega zanima cijela zemlja pa čak i šire

Netom je u Utrechtu završio sajam posvećen specijaliziranoj ponudi aktivnog, odnosno outdoor turizma.  Sajam “Fiets en Wandelbeurs“, koji djeluje već 16 godina, održao se u terminu od 28. veljače...

Netom je u Utrechtu završio sajam posvećen specijaliziranoj ponudi aktivnog, odnosno outdoor turizma. 

Sajam “Fiets en Wandelbeurs“, koji djeluje već 16 godina, održao se u terminu od 28. veljače do 1. ožujka u nizozemskom gradu blizu Amsterdama. Sajam je već odavno poznat među rekreativcima, a prije 2 godine se udružio sa još 2 eventa: Bike MOTION Benelux i E-bike Xperience što se pokazalo kao pun pogodak za privlačenje još većeg broja zainteresiranih. 

Sajam je u tri dana posjetilo više od 43.000 posjetitelja, što dovoljno govori o značaju sajma kao i motivu svih ponuditelja aktivnog turizma da budu prisutni na istom. Odlična posjećenost sajma je još jedan pokazatelj da su aktivni gosti teško zaustavljivi unatoč trenutačnim natpisima u medijima; njihov zdrav način života, kretanja i odmora u prirodi očito je teško poljuljati što je za Hrvatsku i promociju naših prirodnih ljepota izuzetno bitno.

Međutim ono na što bih stavila naglasak je kako su se, slijedom pozitivnog udruživanja, na zajedničkom štandu predstavili Zadar Outdoor, Trogir Outdoor, TZO Preko i TZM Ugljan. Upravo sinergija je ključna, jer turista interesira šira ponuda aktivnog / outdoor turizma, a ne samo jedna outdoor aktivnost tj. cjelokupna ponuda destinacije.

Od hrvatskih predstavnika na sajmu je bio i štand HTZ-a na kojem su svoju ponudu predstavljala 4 županijska TZ-a; Zadarske, Ličko senjske, Šibensko kninske i Primorsko goranske županije. 

Foto: Privatni album

Zašto smo se odlučili predstavljati baš na sajmu u Utrechtu? 

Naziv ovog sajma u prijevodu znači “Sajam bicikala i pješačenja” te je najveći sajam za bicikliste i planinare u Europi, a i jedan je od najvećih takve vrste u svijetu. 

Veliki broj rekreativaca entuzijasta i planinara koji su zainteresirani za biciklističke i pješačke rute, smještaj, bicikle i vanjsku opremu ovdje nalaze sve potrebne informacije. Izlagačima je omogućen susret s iznimno velikim brojem potencijalnih korisnika njihovih proizvoda i usluga. Sajam uz proizvode i usluge nudi i opsežan program predavanja i radionica gdje se predstavljaju najnoviji trendovi aktivnog turizma za nadolazeću sezonu.

Na našem štandu prvenstveno je bio naglasak na našim manifestacijama kojima nastojimo promovirati regije iz kojih dolazimo, ali i cijelu Hrvatsku. Zadar Outdoor je prva manifestacija takve vrste u Hrvatskoj koja je nastala s idejom promocije cijele regije koja je zaista idealna destinacija za aktivan odmor. Naravno da je udruživanje ovakvog tipa korisno za sve sudionike jer, osim smanjivanja troškova, promocija je vidljivija i jednostavnija za krajnjeg korisnika.

Jednom Nizozemcu, ili bilo kojem drugom strancu, pojedinačno naše regije ne predstavljaju puno; on ide na odmor u Hrvatsku i njega zanima cijela zemlja pa čak I šire područje od toga. 

Foto: Privatni album

Drago nam je donijeti pozitivne vijesti, posebno u ove dane kada je velika zabrinutost oko dugoročnih reakcija na vijesti o korona virusu. Ni ovdje ga ne možemo zaobići jer je to nešto što cijela turistička zajednica itekako osjeti. Međutim, onaj tip turista koji svoj inače odmor provodi aktivno u prirodi nije sklon generaliziranju i panici. To su ljudi koji su svakako oprezni i dobro prouče sve relevantne informacije, ali pritom reagiraju racionalno i u kontaktu sa njima zadnjih nekoliko dana moramo reći da je interes za Hrvatsku jako velik i da sve više raste. 

Hrvatska je zemlja izuzetne različitosti, a aktivni turisti to jako vole I cijene. To su turisti koji su izuzetno mobilni i činjenica da se vizure oko njih svakodnevno mijenjaju im je jako interesantna u planiranju novih putovanja. 

Novi trendovi pokazuju I dalje veliki porast interesa za putovanja koja su “eco-friendly”; ljudi se sve češće odlučuju za putovanja vlakom; sve češće se traži smještaj u sklopu agroturizama, najma nastambi rađenih od prirodnih materijala, kampova I slično. 

Hrvatska ima sjajnu priliku sačuvati svoje prirodne resurse, a istovremeno se ne odricati prihoda koji dolaze od turizma. Sadašnji turist koji aktivno provodi svoj odmor je taj koji nam pokazuje put kojim trebamo ići kako bismo dugoročno kvalitetno živjeli od turizma. 

Autor: Iz Utrechta za HrTurizam.hr piše Iva Bencun, suorganizator Zadar Outdoor Festivala

Povezane vijesti: