Alexandre de Juniac, IATA: Dva su događaja postala presudna – globalni standardi za testove i cjepiva te evidentiranje putnika koji su već bili cijepljeni

Međunarodno udruženje zračnog prometa (IATA) objavilo je novu analizu koja pokazuje kako će zrakoplovna industrija tijekom 2021. godine ostati s ukupnim prihodima u minusu. Prethodna analiza u studenom 2020.,...

Međunarodno udruženje zračnog prometa (IATA) objavilo je novu analizu koja pokazuje kako će zrakoplovna industrija tijekom 2021. godine ostati s ukupnim prihodima u minusu. Prethodna analiza u studenom 2020., pokazala je da će zrakoplovne tvrtke početi pozitivno poslovati u četvrtom tromjesečju 2021. No, na razini cijele industrije, zrakoplovne tvrtke sada očekuju pozitivno poslovanje tek u 2022. godini.

Temelji za ovakva predviđanja dolaze iz sljedećih čimbenika. Prvo i osnovno, slab početak 2021. godine.

Već je svima jasno kako je zbog zastoja u distribuciji cjepiva poremetio sva pozitivna očekivanja u aktivaciji turizma, te da će prva polovica 2021. biti gora nego što se ranije očekivalo. Također, države su dodatno pooštrile ograničenja putovanja kao odgovor na nove varijante COVID-19. Rezervacije za ljeto (srpanj-kolovoz) trenutno su 78% ispod razina u veljači 2019.

U optimističnom scenariju očekuje se postepeno ukidanje ograničenja putovanja nakon što se ranjive populacije u razvijenim gospodarstvima cijepe, i to u vrijeme potražnje tijekom vrhunca ljetne sezone putovanja. U ovom slučaju, prema projekciji IATA-e, potražnja za 2021. bila bi 38% na razine iz 2019. Prema optimističnom scenariju, aviokompanije bi tijekom ove godine izgubile 75 milijardi dolara gotovine.

U pesimističnom scenariju aviokompanije bi izgubile 95 milijardi dolara tijekom godine, ukoliko države budu i dalje ograničavali putovanja u vrhuncu ljetne sezone. U tom slučaju, potražnja za 2021. bila bi na samo 33% razine iz 2019.

S obzirom da vlade pooštravaju granična ograničenja, 2021. godina postaje mnogo teža godina nego što se ranije očekivalo. Naš najbolji slučaj prikazuje da zrakoplovne kompanije ove godine “izgaraju” 75 milijardi dolara u gotovini. A moglo bi biti čak 95 milijardi dolara. Zrakoplovne kompanije trebat će dodatnu pomoć Vlada u hitnim slučajevima, jer funkcionalna zrakoplovna industrija na kraju može potaknuti gospodarski oporavak od COVID-19. Ako vlade ne budu u mogućnosti otvoriti svoje granice, trebat će nam otvoriti novčanike uz financijske olakšice kako bi zrakoplovne tvrtke bile održive ”, rekao je Alexandre de Juniac, generalni direktor i izvršni direktor IATA-e.

Priprema industrije za ponovno pokretanje nakon godinu dana ili više, zahtijevat će pažljivo planiranje i mjeseci pripreme, naglašavaju iz IATA-e. Vlade moraju osigurati da su zrakoplovne tvrtke spremne za ponovno povezivanje ljudi i gospodarstava radeći blisko s industrijom na razvoju mjerila i planova koji bi omogućili uredno i pravovremeno ponovno pokretanje.

Velika Britanija dala je dobar primjer. Ranije ovog tjedna utvrdio je strukturu za ponovno otvaranje na temelju poboljšanja situacije s COVID-19. To zrakoplovnim kompanijama daje okvir za planiranje ponovnog pokretanja, čak i ako ga treba usput prilagoditi. Ostale vlade trebale bi to uzeti u obzir kao najbolju praksu za rad s industrijom ”, rekao je de Juniac.

Postaje jasno da će cjepiva i testiranje igrati glavnu ulogu u aktivaciji turizma. Upravo s tim ciljem, IATA je već prije par mjeseci ponudila rješenje kroz Travel Pass sustav, koji omogućuje putnicima da sigurno kontroliraju svoje zdravstvene podatke i podijele ih s relevantnim vlastima. Sve veći popis zrakoplovnih kompanija – uključujući Air New Zealand, Copa Airlines, Etihad Airways, Emirates, Qatar Airways, Malaysia Airlines, RwandAir i Singapore Airlines – već su ili su se obvezali na probne radnje s IATA Travel Passom.

/ / / Air New Zealand u suradnji s IATA-om uvodi digitalni zdravstveni certifikat

/ / / Hoće li hrvatske zračne luke omogućiti turistima testiranje na Covid19?

„Učinkovito digitalno upravljanje zdravstvenim podacima je vitalno za ponovno pokretanje. Ručni procesi neće se moći nositi s količinama nakon što oporavak započne. Digitalna rješenja moraju biti sigurna, raditi sa postojećim sustavima, uskladiti se s globalnim standardima i poštivati ​​privatnost podataka. Aplikacija IATA Travel pomoći će postaviti ljestvicu vrlo visoku za upravljanje zdravstvenim podacima, štiteći od prijevara i omogućujući prikladan proces putovanja. Iako na tržištu postoji izbor rješenja, ne bi trebalo biti kompromisa oko osnova, jer u protivnom riskiramo neuspjeh cijelog sustava, razočarane vlade i putnika te odgođeno ponovno pokretanje ”, naglasio je de Juniac.

Kako se proširuju programi cijepljenja i ispitni kapaciteti, dva su događaja postala presudna – globalni standardi za testove i cjepiva te evidentiranje putnika koji su već bili cijepljeni.

“Brzina je ključna. Lažni rezultati ispitivanja COVID-19 već se pokazuju kao problem. I dok se programi cjepiva ubrzavaju, vlade koriste papirnate procese i različite digitalne standarde kako bi evidentirale tko je cijepljen. To nisu uvjeti potrebni za podržavanje uspješnog ponovnog pokretanja u razmjerima kada vlade otvaraju granice. WHO, ICAO i OECD rade na standardima, ali svaki dan bez njih znači da izazov postaje sve veći. Potreban nam je konačni zaključak nadležnih tijela što prije da industrija može planirati“, rekao je de Juniac te dodao kako uz dobre vijesti o cjepivima i rastućem kapacitetu za ispitivanje, na kraju tunela pojavljuje se tračak svjetlosti. “Vrijeme je da tražimo od vlada njihov konkretan plan ponovnog pokretanja” zaključio je de Juniac.

Više informacija o studiji IATA-e potražite u prilogu.

Prilog:  COVID-19 Airline industry cash burn now expected to continue through 2021 presentation

Više o IATA Travel PASS

Više o covid putovnicama: Covid putovnice nisu i ne smiju biti uvijet putovanja

Foto: IATA / Ilustarcija HrTurizam

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN