Analiza društvenih mreža: Hrvatska se dnevno spomene 2.400 puta

Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do kraja lipnja...

Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je u razdoblju od siječnja do kraja lipnja ostvareno 6,88 milijuna dolazaka (+6 posto) i 26,26 milijuna noćenja (+3 posto). Od toga su strani turisti ostvarili 5,85 milijuna dolazaka (+6 posto) i 22,93 milijuna noćenja (+3 posto), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za 6 posto te u noćenjima za 4 posto.  

No, iako službeni podaci govore o rastu broja noćenja i dolazaka, opći dojam na destinacijama je kako je sezona puno lošija. Tome govore razni turistički djelatnici, od iznajmljivača do hotelijera, a dovoljno je samo prošetati bilo kojom destinacijom i okrenuti se oko sebe.

S obzirom na različita stajališta i percepciju, zagrebačka tehnološka tvrtka Mediatoolkit analizirala je percepciju Hrvatske u kontekstu turizma na društvenim mrežama u razdoblju od 10. lipnja do 10. srpnja.

Hrvatska se dnevno spomene 2 400 puta

Tako se prema podacima Mediatoolkita, Hrvatska u analiziranom razdoblju spomenuta 72 869 puta, što čini porast broja spominjanja od 222,13%.

Na dnevnoj se razini Hrvatska spominje u prosjeku 2.400 puta, a taj se broj povećava kako sezona odmiče. Usporedbe radi, jedan od naših većih turističkih konkurenata Italija u istom se razdoblju spominje oko 7.500 puta dnevno, dok je broj spominjanja Grčke i Turske sličan Hrvatskoj.

U usporedbi s prethodnim razdobljem broj se impresija povećao za čak 18.842% te sada prelazi brojku od 34 milijuna. Dobra vijest je to da se Hrvatska kao turistička destinacija spominje na webu i društvenim mrežama diljem svijeta, ističu u analizi Mediatookita.

Najviše objava dolazi iz SAD-aUjedinjenog KraljevstvaŠvicarskeNjemačke i Italije. Objava o Hrvatskoj na talijanskom jeziku ima najviše na Twitteru, dok objava na njemačkom i engleskom ima najviše na Instagramu.

Objave vezane za Hrvatsku pisane su većinski u pozitivnom kontekstu, točnije 89,2%. Turisti u svojim objavama hvale prirodne ljepote i more, a hashtag Croatia full of life iskoristili su 13.273 puta. 

Izvor: Mediatoolkit

Instagram je daleko najkorišteniji kanal kada su u pitanju objave o Hrvatskoj. Prema analizi, čak 84,8% objava dolazi s Instagrama, dok je drugi po redu najkorišteniji kanal Twitter s tek 7,5%.

Top tri destinacije u Hrvatskoj s najvećim brojem posjetitelja u prvih šest mjeseci prema podacima HTZ-a su Rovinj, Dubrovnik i Zagreb.

Kada se radi o društvenim mrežama i webu, ističu se samo dva grada – Dubrovnik s 12 759 spominjanja i Split sa 7 313. S druge strane, najposjećeniji grad Rovinj ima 3 898 spominjanja, dok Zagreb ima 2 592.

Objave vezane za Dubrovnik nerijetko su povezane s popularnom serijom Igra prijestolja, što i ne čudi s obzirom na to da je zbog nje popularnost Dubrovnika, odnosno Kraljevog Grudobrana, porasla. King’s Landing je spomenut 4 tisuće puta od čega je 741 objava povezana s Dubrovnikom, a 321 s Hrvatskom.

Naglo povećanje broja objava na društvenim mrežama koje se dogodilo primicanjem ljetne sezone dvosjekli je mač. S jedne strane, takav porast samo potvrđuje izraženu turističku sezonalnost i nepostojanje cjelogodišnjeg turizma.

S druge, malo optimističnije strane,  preporuka je najbolji način promocije, a objave turista pune hvalospjeva o ljepotama Hrvatske mogu motivirati i druge da dođu.

Imamo preko 20 milijuna dolazaka ili isti broj turista dođe svake godine u naš prodajni salon. Prodajmo im priču i motiv dolaska da nas posjete i van špice sezone. No, tada sunce i more otpadaju, a trebamo se fokusirati na autentičan, kvalitetan i raznolik sadržaj.

Hrvatskoj se neprestano nude izvrsne prilike koje bi se trebale bolje iskorištavati kako za promociju, tako i za stvaranje kvalitetnije ponude sadržaja. Drugo mjesto na Svjetskom nogometnom prvenstvu, osvojen Davis Cup, izlazak zadnje sezone Igre prijestolja samo su neke od stvari koje su utjecale na dolaske turista i koje mogu Hrvatsku učiniti cjelogodišnjom turističkom senzacijom, zaključju u analizi Mediatoolkita.

Izvor: Mediatoolkit / Naslovna fotografija: Pexels.com

POVEZANA VIJEST:

eVisitor: Turistički promet za prvih šest mjeseci 2019. godine.

HRVATSKA NA VRHU POPISA ZEMALJA S NAJVEĆIM RASTOM POPULARNOSTI NA TRIPADVISORU

Vijesti: