Analiza tržišta poslovnih putovanja u Hrvatskoj

U travnju ove godine, turistička agencija specijalizirana za poslovna putovanja PutujBolje, u suradnji s Anom Keglović Horvat iz AKH Consulting,  provela je detaljno istraživanje tržišta na uzorku od 250 poslovnih...

U travnju ove godine, turistička agencija specijalizirana za poslovna putovanja PutujBolje, u suradnji s Anom Keglović Horvat iz AKH Consulting,  provela je detaljno istraživanje tržišta na uzorku od 250 poslovnih putnika, u 130 hrvatskih kompanija, koje zbog prirode posla putuju.

CIlj analize je bio ispitati ide li opća popularizacija putovanja upravo poslovnim osobama u prilog, koje su njihove navike i potrebe, te koje su najčešći problemi i frustracije s kojima su se susretali.

“Poslovna putovanja moraju biti sredstvo rada, a ne izvor stresa. Nije dovoljno više kupiti kartu i rezervirati sobu. Na tvrtkama je, i pojedinim odjelima, se pozabaviti s kvalitetom i iskustvom putovanja za svoje zaposlenike. To je novi način kako se dodatno brine za svoje ljude, jer znamo, nema rezultata bez zadovoljnih ljudi, a oni osjećajem pripadnosti doprinose više i rade onaj ekstra korak prema rezultatu” ističe Elizabeta Planinić, konzultantica za poslovna putovanja i vlasnica agencije PutujBolje.com

Analiza tržišta poslovnih putovanja u Hrvatskoj

Ukupni izdaci za poslovna putovanja u 2018. su iznosili 3,7 milijardi kuna, od čega se na poslovna putovanja u Hrvatskoj odnosi 875 milijuna kuna, a na ona u inozemstvo 2,79 milijardi kuna.

Prema podacima DZS-a, u 2018. godini su stanovnici Hrvatske u dobi od 15 i više godina ostvarili 5,9 milijuna jednodnevnih putovanja, od čega je 4,9 milijuna odnosno 82,5 posto bilo privatnih, a milijun odnosno 17,5 posto poslovnih.

Foto: Pexels.com

Istraživanje je provedeno na 250 pomno odabranih ljudi koji često zbog prirode posla putuju. 

Prvo pitanje je bilo da opisno opišu svoje probleme i frustracije s kojima su se susretali u fazi pripreme poslovnog putovanja, tijekom istog, ali i nakon:

„Kada se radi o bookingu smještaja i avio karata za poslovna putovanja, koji su najveći izazovi, frustracije ili problemi s kojim se susrećete?“

Od svih 250 osoba,  koji su opisno iznijeli svoje najveće probleme i frustracije na putu, 23% njih je izjavilo da su imali velikih problema sa hotelskim smještajem. Problemi su se odnosili na to da opis smještaja na web stranicama hotela nije odgovarao realnom stanju, najčešće je izgledao puno bolje na web stranicama, i još su dodali da su imali velikih problema oko izdavanja računa. Napomenuli su i da im je R1 račun izuzetno važan zbog pravdanja troškova. 

Čak visokih 59% su izjavili da su izuzetno frustirani avio kompanijama, a razlozi su skupe ili nemoguće promjene kupljenih avionskih karata, otkazivanje ili kašnjenje letova, što im kasnije stvara velike probleme, nemogućnost kombiniranja avio kompanija koje su u različitim grupama, preskupe avionske karte iz Zagreba, te općenito loša povezanost letovima iz Zagreba.

8% je izjavilo da nije zadovoljno radom turističkih agencija, da su spore u reakciji i da je često putnik sam u mogućnosti na internetu pronaći bolje opcije, koje često prosliljedi agenciji da oni naprave tu istu rezervaciju.

10 % su naveli da su nezadovoljni kupnjom preko weba, da su informacije oprečne, da ima puno skrivenih troškova i da se javljaju dodatni troškovi zbog konverzija valuta.

Izvor: PutujBolje.com

Drugo pitanje je bilo vezano uz regije u koje se najčešće putuje, te je 10% ispitanika izjavilo da najčešće putuje po Hrvatskoj, 40% u Europi, 5% putuje interkontinentalno, a 45% putuje po cijelom svijetu zbog prirode posla.

Treće pitanje bilo je u smjeru koji su im kriteriji oko odabira dobavljača preko kojeg rezerviraju poslovna putovanja.

23% je izjavilo da im je cijena najbitnija prilikom odabira dobavljača, 13% je izjavilo da im je najbitnija visoka kvaliteta usluge, 16% je izjavilo da im je najbitnije da imaju korisničku podršku koja je dostupna tijekom cijelog putovanja, 1% da im je najbitniji kriterij odabir dobavljača ponuđeni bonus ili program vjernosti, 47% je izjavilo da im je najbitnije imati na raspolaganju svog osobnog agenta kojeg poznaju i koji poznaje njihove osobne potrebe.

Poslovna putovanja su najčešće drugi ili treći trošak unutar strukture, no prvi trošak na koji se može utjecati.

Rezultati ankete su uvelike pomogli u tome da shvatimo navike poslovnih putnika, realne probleme i frustracije, koje su njihove potrebe, i koja rješenja bi im mogla pomoći u boljem upravljanju troškovima putovanja, ističe Planinić kao zaključak istraživanja, te dodaje kako je važno da tvrtke kreiraju Travel Policy.

TRAVEL POLICY je dokument koji donosi upravljanje vremenom troškovima i procesima. “Primjenom Travel policy-a i dodatnom edukacijom svojih zaposlenika o zdravim navikama dok su na putu, zasigurno se direknto utječe na fizičko mentalno i emotivno zdravlje, što je odgovornost svake strukture za svoje zaposlene. Ukoliko napravite Travel policy, educirate svoje zaposlenike, pružite im podršku, garantirano rezultati su kao domino efekat, a biti će vidljivi i mjerljivi u poslovnom rezultatu, osjećaju pripadnosti, fizičkom mentalnom i emotivnom osjećaju. Mjeriti ćete osmjehom na njihovim licima, i zavidnim postignutim rezultatima na putovanju” zaključuje Planinić.

PRIRUČNIK: NAJUNČIKOVITIJI SUSTAV ZA UPRAVLJANJE POSLOVNIM PUTOVANJIMA

Agencija PutujBolje kreirala je i priručnik koji objašnjava svaki poznati oblik naručivanja putovanja, koje su prednosti i nedostaci, te prema kojem svaka firma može izabrati oblik koji njima najviše odgovara. Na taj način mogu oni sami početi upravljati putovanjima, a ne obrnuto.

Ukoliko želite besplatan primjerak priručnika, obratite im se putem mail 

Foto: Pexels.com

POVEZANA VIJEST:

UPOZNAJTE ELIZABETU PLANINIĆ, DOBROG DUHA HRVATSKOG TURIZMA I NAJBOLJEG PUTNOG OSOBNOG AGENTA U HRVATSKOJ

U 2018. na poslovna višednevna putovanja odlazilo je 8% stanovništva Hrvatske 


Vijesti: