Anamarija Cicarelli: Došlo je vrijeme kada će opstati samo najbolji, oni koji su interaktivni, fleksibilni, poduzetni i koji žele ulagati u kvalitetu

Što se događa s privatnim smještajem u 2019. – pitanje je koje se ovih dana stalno ističe po medijima i društvenim mrežama. Jedan od odgovora ima jedna od najvećih...

Što se događa s privatnim smještajem u 2019. – pitanje je koje se ovih dana stalno ističe po medijima i društvenim mrežama.

Jedan od odgovora ima jedna od najvećih stručnjaka za razvoj privatnog smještaja, Anamarija Cicarelli iz Savjetovališta za obiteljski smještaj “Interligo”, autoricu pet stručnih knjiga za vlasnike privatnog smještaja, urednicu specijaliziranog časopisa kao i dugogodišnju edukatoricu za privatne iznajmljivače, koja ističe kako se zadnjih par godina se priča o tome da će doći kraj naglog razvoja turizma koji doživljavamo.

Možemo reći da se scenarij koji smo očekivali počeo polako događati. Stanje je još uvijek daleko od alarmantnog, ali svakako je takvo da se moramo pripremiti za budućnost, posebno u kontekstu privatnog smještaja” govori Cicarelli te dodaje kako je senzacionalistički i pogrešno tumačiti pad popunjenosti privatnog smještaja kao kraj turizma u Hrvatskoj, ali početak kraja načina poslovanja koji poznajemo je svakako tu.

Prema riječima Cicarelli za to ima više razloga. Od povećanje broja kreveta u privatnom smještaju, ponovno oživljena tržišta koja su ipak privukla ili vratila svoju goste, imamo još uvijek veliki broj smještaja koji ne prati trendove tržišne potražnje, iako sve više mlađe populacije preuzimaju oglašavanje još uvijek veliki broj iznajmljivača radi samostalno bez da dobro poznaju sve mogućnosti internet oglašavanja, mnogi se oslanjaju na samo 1-2 kanala prodaje itd…

Iako vidimo po medijima, društvenim mrežama i općenito posvuda visoko kvalitetne apartmane, nažalost nije takva većina privatnog smještaja, naglašava Cicarelli. “Još uvijek se većina privatnog smještaja nalazi u ne renoviranim objektima, opremljena je dotrajalim namještajem, ne nudi nikakve dodatne usluge, u marketing se ne ulaže gotovo ništa. Prema istraživanju koje smo proveli prošle godine 30% objekta u privatnom smještaju nema web stranicu, u oglašavanje ulaže tek jedan posto i to iznos do 1000 kn godišnje, a odnosi se na većinom hrvatske portale. S druge strane, kako mali broj iznajmljivača zna koliki su troškovi poslovanja, to se određuje “odokativno”. Amortizaciju objekta ne računa nitko. Godišnja ulaganja po apartmanu teško prelaze 5.000 kn. U vrijeme povećanja turista u svijetu općenito, posebno dolaska novih turista koji pripadaju generacijama Y i Z, buđenju novih tržišta i novih niša unutar postojećih tržišta nerealno je očekivati da će se ovakva vrsta apartmana prodavati” ističe Cicarelli.

Gostiju koji dolaze samo na kupanje i sunčanje na našoj obali sve je manje, oni kojima je to jedini motiv dolaska traže sve niže cijene. S druge strane kako naglašava Cicarelli, pojavila se i jedna nova vrsta domaćina – oni koji su prisiljeni iznajmljivati “bilo što” kako bi nadopunili izuzetno niski životni standard. I jedni i drugi bore se na tržištu isključivo spuštanjem cijena, a to nikada ne može završiti dobro. Posljedice takve politike poslovanja ove godine svi osjećamo.

Moramo se boriti kvalitetom, a ne spuštanjem cijena

Za kraj Cicarelli ističe kako bi bili uspješni iznajmljivač, kako u ovoj godini tako i u svim ovim godinama koje dolaze potrebno je potpuno promijeniti način poslovanja.”Trenutno na tržištu nemaju problema iznajmljivači koji imaju kvalitetne objekte čija kvaliteta opravdava cijenu. Ali nije dovoljno samo ulaganje u kvalitetu objekta, to ne garantira popunjenost. Potrebno je povećati kvalitetu komunikacije s gostima, marketinga, oglašavanja…Ukratko kvaliteta u svakom segmentu, iznad svega. Nažalost svi oni koji ne posluju na ovaj način već osjećaju posljedice, a u budućnosti će to biti znatno jače izraženo. Došlo je vrijeme kada će opstati samo najbolji, oni koji su interaktivni, fleksibilni, poduzetni i koji žele ulagati u kvalitetu. Nije to ništa novo, sve ovo je jedan prirodni i očekivani ciklus poslovanja na koji smo dugo upozoravali i kroz radionice i edukacije pripremali ih” zaključuje Cicarelli.


Vijesti: