Boris Žgomba,Uniline: Apeliram na Vladu RH da konačno riješi ključna pitanja za turizam i rad više od 1000 turističkih agencija u Hrvatskoj

Prošla godina za Uniline, bila je više nego uspješna. Tako su u 2018. godini ostvareni povijesno rekordni poslovni rezultat Unilinea. Ukupni prihodi Unilline-a u 2018. iznosili su 416 milijuna...

Prošla godina za Uniline, bila je više nego uspješna. Tako su u 2018. godini ostvareni povijesno rekordni poslovni rezultat Unilinea.

Ukupni prihodi Unilline-a u 2018. iznosili su 416 milijuna kuna što je u usporedbi s 2017. rast za 11%, kao i rast dobiti prije oporezivanja za 16%, dok je broj zaposlenika rastao za 10%. 

U Unilineu ističu da je poslovni rezultat u 2018. odraz pravovremenog prepoznavanja i prilagođavanja promjenama te diverzifikacije turističkih proizvoda i tržišta izvan Europe, posebice u Aziji te Sjevernoj i Južnoj Americi odnosno zemljama španjolskog i portugalskog govornog područja, a planiraju se i veća ulaganja u indijsko tržište. 

Povećanje broja dolazaka u 2018. u odnosu na 2017. bilježe sa svih tržišta i to od oko 20%, primjerice iz Kine preko 25%, Singapura oko 20% te Koreje od oko 20%.

Boris Žgomba, Uniline: U današenjm turizmu treba vući pravovremene poteze

Time je postavljena izuzetno visoka ljestvica i za 2019. koju valja uspješno preskočiti usprkos nizu turbulencija na vanjskim tržištima, no, ovaj maraton neće moći objektivno dalje trčati ako se ne reguliraju uvjeti poslovanja, istaknuo je Boris Žgomba, predsjednik Uprave Unilinea, nakon objave poslovnih rezultata u 2018.

Apeliramo na Vladu RH odnosno nadležna ministarstva, prije svega financija i turizma, da konačno riješe nekoliko ključnih pitanja za turizam i u našem području poslovanja za više od 1000 turističkih agencija u Hrvatskoj – od snižavanja PDV-a na konkurentu razinu sa zemljama iz mediteranskog okruženja do reguliranja posebnog postupka oporezivanja turističkih agencija u skladu s europskom praksom”, naglasio je Žgomba istaknuvši dva glavna problema koje muče turističke agencije.

Ono što se traži je ista starta pozicija na mediteranske zemlje i fer tržišnu utakmicu, jer kod konkurencije s Mediterana porezna i druga opterećenja su puno niža, što stavlja naš turizam u neravnopravan položaj.

Spomenuta reguliranja omogućavaju izjednačeniju startnu poziciju u odnosu na konkurente mediteranske turističke zemlje, u kojima su ovakva opterećenja u pravilu dvostruko niža ili ih u slučaju posebnog postupka oporezivanja turističkih agencija čak ni nema, kao i ulaganja u više plaće za zaposlenike, što dovodi do razine konkurentnosti koja će biti sve važnija u nastupajućim razdobljima te stalno tehnološko podizanje kvalitete poslovanja na svim razinama.’’

Kao regionalni lider među touroperatorima i turističkim agencijama Uniline godišnje opslužuje u Hrvatskoj i regiji više od 390 tisuća gostiju zahvaljujući poslovnom sjedištu u Puli, uredu u Zagrebu, sestrinskim tvrtkama u Sloveniji, Bosni i Hercegovini i Srbiji te uredima i predstavništvima u Južnoj Koreji, Kini, Japanu i Tajlandu. Ekskluzivni je nositelj franšize Europcar za Hrvatsku te upravlja voznim parkom koji se u 2019. povećao na 1500 vozila.

‘Nema opstanka bez rasta, a rasta bez razvoja. U vremenu u kojem je razdoblje hiperpotražnje u turizmu u Hrvatskoj definitivno iza nas, nastavljamo pratiti promjene, promišljati i vući pravovremene poteze,” zaključio je Žgomba.

Vijesti: