Brian Chesky, Airbnb CEO: Masovna putovanja zamijenit će smislena putovanja

Izvršni direktor Airbnba Brian Chesky u četvrtak je na Reuters Next konferenciji istaknuo kako će se putovanja trajno promijeniti zbog pandemije koronavirusa te će putnici tražiti manje gradove, ruralna...

Izvršni direktor Airbnba Brian Chesky u četvrtak je na Reuters Next konferenciji istaknuo kako će se putovanja trajno promijeniti zbog pandemije koronavirusa te će putnici tražiti manje gradove, ruralna mjesta i sela.

Tradicionalni turizam i razgledavanje vodećih svjetskih destinacija znatno će se smanjili, ljudi će više koristiti automobil kao prijevozno sredstvo i manje će letjeti na sastanke, smatra Chesky te dodaje kako će u prvom valu nakon popuštanja epidemioloških mjera i aktivacije turizma, ljudi htjeti provoditi više vremena u posjetu prijateljima i obitelji.

Putnici “žude za onim što im je oduzeto. No, ne žude vidjeti Times Square. Ono za čime žude jest vidjeti svoje prijatelje i obitelji koje već dugo nisu vidjeli“, ističe Chesky. Razmišljanja izvršnog direktora Airbnb-a dolaze iz podataka s kojim raspolažu, te je tako Airbnb zabilježio povećani interes za iznajmljivanje domova daleko od većih gradova.

Isto tako Chesky je u nedavnom razgovoru za CNBC istaknuo kako je fokus na iskustvima, a ne toliko na samom smještaju. “Jedna od stvari koju nam kažu naši gosti jest da vole iskustva, barem sa stajališta zadovoljstva kupaca, čak i više od domova. Dakle, 82% naših gostiju ostavit će recenziju u domu, ostaviti će recenziju s pet zvjezdica, ali iskustva su to više od 90%. Dakle, iskustva su nešto na što smo vrlo usredotočeni”.

Na tom tragu rodila se ideja i oko Airbnb Online doživljaja, koji su otvorili totalno novo tržište i nišu domaćinima u privatnom smještaju , kao i širenje ponude na višednevne avanturističke izlete.

Putovanja će se vratiti” istaknuo je Chesky,  no naglasio kako putovanja nikada neće izgledati kao do sada, koristeći usporedbu kako “putovanja nikada neće izgledati kao prošle godine u siječnju, jer svijet nikada više neće izgledati kao u siječnju“. Chesky je ponovio i za CNBC kako će fokus biti na manje gradove, te kako će ljudi ostati duže na putovanjima, a prema njihovim podacima vide i veliki rast trenda digitalnih nomada.

Za kraj po meni možda najvažniji novi – stari trend koji je dobio na posebnoj važnosti je autentičnost. Kako ističe Chesky, tražiti će se intimna autentična iskustva, koja vidi kao budućnost turizma. “Tko god ponudi autentična iskustva, imati će svjetlu budućnost” zaključio je Chesky, a od te činjenica dolazi i njegov zaključak iz naslova, kako će masovna putovanja zamijenit smislena putovanja. Tu svakako trebamo povući paralelu i s destinacijama, a koje imaju glavnu ulogu u strateškom razvoju turizma, pa time i razvoju autentičnih turističkih proizvoda.

Ako gledamo iz perspektive Hrvatske, također možemo zaključiti kako “voda ide na naš mlin” jer upravo naša nevjerojatna autentičnost i raznolikost je naša prednost i mora biti glavni turistički proizvod. To je i esencija turizma. Naravno, sve je na nama samima. Imamo priču – na tisuće autentičnih priča, samo ih moramo pretvoriti u proizvode.

Ova godina će svakako biti izvanredna i drugačija, dominirat će last minute, outdoor aktivnosti, sadržaji s malim brojem gostiju, manja mjesta, ruralni prostor, kuće za odmor, kraća putovanja automobilom … Glavno pitanje je kako će izgledati budućnost putovanja i koje će biti nove navike turista? Odgovor na to pitanje nećemo dobiti ove godine, nego tek od 2022. godine na dalje. Ove godine vidjet ćemo neke obrise budućih trendova, no kao i uvijek, potražnja stvara ponudu. 

Sektor turizma je oduvijek bio agilan i među prvim industrijama koji prihvaća i reagira na sve nove trendove i zahtjeve tržišta. Jedno je sigurno, potrebna je brza reakcija na signale tržišta, digitalizacija, personaliziran pristup te fokus na kvalitetnim i autentičnim iskustvima.

Foto: Airbnb / Ilustracija: HrTurizam

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN