Brodosplit izgradio jedrenjak koji će ući u Guinnessovu knjigu rekorda

Brodosplit je prepoznat kao rijetko brodogradilište u svijetu koje je u stanju izgraditi jedan ovako jedinstveni brod kao što je jedrenjak ‘Flying Clipper’ .  Od projektiranja, gradnje i opremanja...

Brodosplit je prepoznat kao rijetko brodogradilište u svijetu koje je u stanju izgraditi jedan ovako jedinstveni brod kao što je jedrenjak ‘Flying Clipper’ . 

Od projektiranja, gradnje i opremanja složenom opremom i luksuznim interijerom, koji će zbog svoje duljine od 162 metra ući i u Guinnessovu knjigu rekorda.

Dug je 162 i širok 18,5 metra, nosivosti 2000 tona, ima pet paluba, a na njemu će biti smješteno 450 osoba od čega 300 putnika u 150 luksuznih kabina, te u 74 kabine 150 članova posade. 

Flying Clipper je luksuzno juređen, ali sa štihom i atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake. Ima prostor za biblioteku i velike salone, od čega se jedan proteže na tri palube. Na jedrenjaku je ugrađena najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina ima internet, telefon, televiziju, glazbu i ostala sredstva zabave, a cijeli brod je pokriven Wi-Fi signalom. Na otvorenim palubama su tri bara i tri bazena, od kojih jedan namijenjen za ronjenje te kuhinja koja se prostire na tri palube. Klimatizacija na brodu je izvedena prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima. 

Flying Clipper je, između ostalog, poseban po tome što je isključivo namijenjen za jedrenje, premda ima dva potpuno neovisna motora električne propulzije. Veći ima 2500 kilovat sati, a manji 1700 kilovat sati. S ukupnom snagom od oko 4200 kilovat sati, troši oko dvije tone nafte na sat. Uz rezervoar od 800 tona, motorom će bez punjenja moći prevaliti 400 sati vožnje. 

Opremljen je s šest čamaca za spašavanje koji će služiti i kao tender čamci za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke, te s osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca. 

Također, Flying Clipper je prvi jedrenjak na svijetu s ugrađenim najvišim ‘Safe return to port’ sigurnosnim standardima, te ispunjava sve zahtjeve američke obalne straže, kao i Službe za javno zdravstvo SAD-a. Jedini je jedrenjak na svijetu koji je dobio najvišu moguću klasu za buku i vibracije. 

Inovativan sustav koji se zove se ‘siguran povratak u luku’ (‘Safe return to port’) novost je na našem tržištu, jer od 2010. godine postoje novi standardi za povećanje sigurnosti putničkih brodova, putnika i posade. 

Na brodu je praktički sve dvostruko, pa će se u slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili poplave bilo kojeg prostora ili zona na brodu moći vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2000 NM što je inače najudaljenija točka od kopna na moru. 

Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i po Arktiku i Antarktiku zbog čega je izgrađen u skladu sa zahtjevima za klasu leda. Brzina broda s jedrima će biti oko 16 čvorova, a predviđa se da će moći ploviti i do 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i sposobnost posade. Sa svojim pogonom od dva motora plovi 16 čvorova, ima zakretne propelere, pramčani porivnik te dva kormila zbog čega ima izuzetne manevarske sposobnosti. 

Foto: Brodosplit

Povezane vijesti: