Budućnost i obrazovanje u industriji događanja

Prije početka pandemije Organizacijski odbor Olimpijskih igara planirao je u prodaju pustiti 9 milijuna ulaznica od kojih je trebao zaraditi oko 800 milijuna dolara. Taj iznos koji predstavlja 12%...

Prije početka pandemije Organizacijski odbor Olimpijskih igara planirao je u prodaju pustiti 9 milijuna ulaznica od kojih je trebao zaraditi oko 800 milijuna dolara. Taj iznos koji predstavlja 12% njihovog ukupnog budžeta u potpunosti je izgubljen isključivanjem svih gledatelja sa svih natjecanja na Olimpijskim igrama u Tokiu.

Japanski sponzori koji su prije pandemije sklopili ugovore u rekordnoj vrijednosti od 3.3 milijarde dolara za promociju svojih brendova na igrama sada su uvelike preusmjerili svoje marketinške strategije na digitalne platforme i društvene mreže. Iako  trenutno pod ogromnim pritiskom, Panos Tzivanidis, direktor za korporativne evente pri Međunarodnom Olimpijskom Odboru, djeluje sabrano i ne napušta ga entuzijazam. “Olimpijada je prije svega pokret. Mi mijenjamo svijet na bolje kroz sport. Mi smo jedini globalni događaj u kojem doista postoji jednakost spolova i nacija, te nećemo dozvoliti ničijim poslovnim interesima da nas zaustave. Mi to činimo za Olimpijce.

Tzivanidis je porijeklom Grk sa otoka Krfa i kao dječak nije mogao sanjati da će jednog dana biti među ključnim ljudima koji organiziraju Olimpijadu. “Ako ste u poslu organiziranja događaja, morate biti spremni na neočekivane situacije. Što je događaj većih razmjera, to je više problema koje morate rješavati“, mirno objašnjava iskusni veteran koji je dvije godine bio direktor UEFA konferencija, te petnaest godina direktor Sibosa, najvećeg globalnog događaja u financijskoj industriji.

Organiziranje događaja je u svojoj osnovi projektni menadžment i zahtjeva ogromno znanje i iskustvo, i najveći problem ove industrije prije Covida bio je nedostatak talenata. Kvalitetno izvorište novih talenata Tzividanis pronalazi na švicarskim fakultetima za hotelski menadžment zbog njihovog specifičnog kurikuluma koji studentima omogućuje da uz bakalar diplomu imaju i godinu dana stručne prakse. Njegov favorit je Les Roches, koji je i sam završio. 

“Kroz svoje školovanje dobili ste sve što vam je potrebno da zamislite i ostvarite što god da poželite” riječi su kojima se Tzivanidis 2019. obratio svojim budućim kolegama na svečanoj promociji diplomanata. No samo godinu dana kasnije njegova obećanja postala su upitna. Kakva je budućnost industrije događaja koja je u 2019. vrijedila 1.1 bilijuna dolara a do ožujka 2020 već je izgubila 16,5 milijardi dolara (izvor Allied Market Research)? 90% tvrtki u branši djelomično je ili potpuno izgubilo prihode, većina je koristila državne poticaje, 3% je stavilo ključ u bravu i otpustilo djelatnike, a samo 5% nije osjetilo pad prihoda – govore brojke prezentirane na online konferenciji “The State od the Event Industry” u studenom prošle godine. 

Biste li vi svom djetetu savjetovali da odabere studij event menadžmenta?

Ja bih, ali ne bilo gdje. Organiziranje događaja je fantastična karijera za osobe koje posjeduju talent i vještinu da kroz događaje kreiraju emocije. 

Osim potrebne kreativnosti i organizacijskih vještina, iznimno je važno kvalitetno obrazovanje. Svaka branša ima svoje specifičnosti, a menadžment događaja razvija se kao odgovor na dinamične zahtjeve tržišta, te potrebnu za brzom razmjenom znanja i iskustva. Neke od ključnih vještina odnose se i na upravljanje timom ljudi, donošenje odluka, diplomatske vještine, produktivnost pod pritiskom i fokusiranost na detalje.

Mogućnost kreiranja emocija kroz događaje ponajviše se odnosi na vjenčanja, glazbene koncerte, festivale i možda najsnažnije – kroz sportska natjecanja i utakmice. Emocije su podjednako važne za uspjeh poslovne ili političke konferencije, sajma ili liječničkog kongresa. Činjenica je da su se u posljednjih 18 mjeseci svi organizatori događanja morali prebaciti na digitalne platforme i na oline komunikaciju sa svojom publikom, te da one imaju specifična ograničenja u kreiranju korisničkog iskustva.

Svejedno, upravljanje digitalnim platformama i kreiranje digitalnih sadržaja od sada na dalje postaju neophodne vještine koje organizatori događaja moraju imati, a visokoškolske ustanove koje nisu prilagodile svoje nastavne programe novonastaloj realnosti, školovat će ljude koje u vrlo bliskoj budućnosti nitko neće htjeti zaposliti.

Marina Franolić, Izvršna Direktorica za CEE u kompaniji Bench jedna je od članica Savjetodavnog odbora na Institutu Glion u Švicarskoj, gdje se i sama školovala prije dvadesetak godina ističe kako je praksa da fakultet uključuje uspješne profesionalce u kreiranje akademskog programa za buduće generacije prisutna je na privatnim fakultetima u Švicarskoj već dugi niz godina, stoga nas ne bi trebala čuditi činjenica da se poslodavci natječu kako bi privukli ljude koji završavaju takve fakultete.

Franolić dodaje i da Glion već od rujna ove godina kreće sa izmjenjenim kurikulumom kako bi svoje studente pripremili na promjene koje su se u međuvremenu dogodile u turizmu, hotelskoj industriji i industriji događaja.

Hoće li nagle promjene u event menadžmentu izazvane globalnom pandemijom biti trajne?

Gotovo je sigurno da će sveprisutna digitalizacija i digitalne event platforme ostati trajni dio industrije događaja. S druge strane, jenjavanjem pandemije vjerujem da će digitalne platforme u budućnosti biti dodatak, a ne osnova“, kaže Franolić. Adria Hotel Forum kojeg je pokrenula prije 10 godina i koji je izrastao u najveći regionalni stručni skup investitora u hotelijerstvu održat će se uživo u Zagrebu u rujnu ove godine.

Svi govornici i sudionici osobno će doputovati u Zagreb, i vlada veliko oduševljenje zbog mogućnosti ponovnog okupljanja. “Iako je sve spremno za naše okupljanje uživo, mi smo spremni i da sve prebacimo online, ukoliko će to situacija od nas zahtjevati” kaže Franolić.

I Darwin je svojevremeno zaključio da ne preživljavaju najjači, već najprilagodljiviji.

Autor: Gordana Kolenko / Foto: Bench Events, Adria Hotel Forum

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN