Četiri najzanimljivija predviđanja za putničku industriju u 2020. godini

Još jedna dekada je iza nas, a Skiftov tim urednika i novinara iznio je predviđanja i očekivanja u turističkom i putničkom sektoru za 2020. godinu. Iako su možda neke...

Još jedna dekada je iza nas, a Skiftov tim urednika i novinara iznio je predviđanja i očekivanja u turističkom i putničkom sektoru za 2020. godinu. Iako su možda neke od njih neobične i teško ostvarive, one najzanimljivije i najrelevantnije prenijet ćemo u ovome članku.

Amazon kupuje Expediju, TripAdvisor se pridružuje Trip.com-u

Amazon je već godinama zainteresiran za putnički sektor, a iduće godine postoji mogućnost kako će ova kompanija ući u njega kroz velika vrata. S obzirom na to da se Expedia trenutno nalazi u neredu i zbrci te još uvijek traži novog izvršnog direktora i direktora financija, nakon što je dvojac odstupio s dužnosti početkom prosinca, kompanija dubokog džepa poput Amazona mogla bi „jeftino“ kupiti Expedia Group i njezine putničke tvrtke.

Također, Expedia je imala problema s Googleom, a Amazon je najbolji primjer kompanije koja se može suprotstaviti Googleu.

U međuvremenu, Ctrip, koji se rebrendirao kao Trip.com Group, u 2019. godini ušao je u zajedničko ulaganje s TripAdvisorom kako bi se proširili na tržišta van Kine. TripAdvisor kontinuirano razvija svoje ture, aktivnost i rezervacije restorana te ima vrhunski korisničko-generirani sadržaj. No, sustav rezervacija hotela im se prilično slabo koristi. Ctrip bi mogao uvelike proširiti svoj globalni imidž i brend i „iskoristiti“ TripAdvisor, smatraju iz Skifta.

Airbnb pokreće uslugu rezervacije letova

Otkako je Airbnb ubacio riječ „letovi“ u prezentaciju još u 2016. godini, nagađa se kako je ulazak kompanije na tržište letova odmah iza ugla.

Airbnb će doista pokrenuti neku vrstu usluge vezane uz letove u 2020. godini, no to će učiniti na njima svojstven način. Uostalom, Airbnb je zaposlio Freda Reida, bivšeg izvršnog direktora aviokompanije Virgin America, kao globalnog direktora aviotransporta kako bi lakše dosegli taj cilj. S obzirom na to da kompanija planira krenuti u javnu ponudu u 2020. godini, Airbnb namjerava pokazati investitorima da postoji mogućnost rasta te namjerava postati „zaokruženije“ putničko rješenje.

Ljudi će više promišljati o broju i nužnosti putovanja

Očekuje se kako će određene vrste klijenata putničke industrije više ciljati na kvalitetu nego na kvantitetu. To bi se moglo manifestirati na više načina: ljudi će sami određivati gornju granicu broja putovanja na godišnjoj razini, razmatrati alternativne načine putovanja ili pak kombinirati poslovna i privatna putovanja kako bi smanjili broj letova. Putovanja su dosad uglavnom bila izuzeta od svjesnog konzumerizma jer akcije poput kupovine organskog povrća ili vožnje biciklom na posao pridonose kvaliteti nečijeg života, to jest nadahnjuju. S druge strane, neodlazak na odmor čini se kao velika žrtva imućnim potrošačima. Međutim, s porastom takozvane „sramote letenja“, svjesnosti o ekološkim problemima i oporezivanja učestalih letova u Ujedinjenom Kraljevstvu, to će se početi mijenjati. Ljudi će i dalje htjeti putovati, no dublje će razmisliti o broju i nužnosti putovanja. Prenošenje te svijesti svojim prijateljima i pratiteljima postat će sve rasprostranjenije – i samo po sebi status.

Hotelski brendovi postepeno nestaju

Nismo svjedočili velikoj konsolidaciji ugostiteljskih tvrtki još od 2016. godine kada je Marriott International kupio Starwood Hotels & Resorts te time postao najveća hotelska kompanija na svijetu po broju soba. Accor je također uzdrmao stvari te godine kupnjom brendova Fairmont, Raffles i Swissôtel te udjelom u boutique brendu 21c Museum Hotels. Francuski hotelski gigant prošle je godine kupio Mövenpick Hotels & Resorts koji ima 90 nekretnina diljem svijeta. A za to vrijeme kolaju glasine kako će Marriott ili InterContinental Hotels Group pokušati kupiti Accor. Što se tu događa? Daleko smo od vremena kada su putnici imali vrlo malo mogućnosti gdje odsjesti na putovanju, a sada ih je pak previše. Marriott ima 30 brendova, a Accor čak 39 te se prognozira kako ćemo iduće godine svjedočiti preklapanju određenih brendova i konsolidaciji hotelskih kompanija.

Izvor / foto: Skift; Pixabay

Povezane vijesti: