Crna Gora raspisala natječaj za izgradnju najduže žičare na svijetu

Crna Gora raspisala je međunarodni natječaj za izgradnju žičare od Kotora preko Lovćena do Cetinja, koja bi s 14.7 kilometara bila najduža na svijetu.

Gradnja bi po planu trajati od 10 do 12 mjeseci, a jednom kad se izgradi vožnja žičarom od Kotora do Cetinja trajat će 43 minute.  Cilj je povezati Kotar kao morsku destinacija s kontinentalnom turizmom gdje bi gosti uživali u prirodi, trekingu, planinarenjem, biciklizmu dok bi u Cetinji turisti posjetili muzeje, dvorce i ostale turističke atrakcije. Dnevni kapacitet žičare biti će 4.000 turista, a karta za jednu cijenu vožnje iznosit će 30 Eura. Vrijednost cijelog projekta iznosi 40 milijuna eura, a planirana je godišnja posjeta od 200.000 turista.

Novi i moderan način da se spoje more i planine „ ističu na kraju videa. A gdje je Hrvatska u planiranju, vizijama, projektima ? Imamo sve predispozicije, od ruralnog turizma koji je autom dostupan kroz 30 minuta do Velebita kao i cijelog kontinentalnog turizma koji zauzima manje od 2 posto u ukupnom udio turizma.

Pitam se ima li u Ministarstvu turizma jedan ovako prezentiran gotovo projekt koji samo čeka investitora? Stalno ističem kako je uvijek sve do nas samih, kako na nacionalnoj tako i na lokalnoj razini.

U veljači ove godine na Adria Hotel Forumu održana je prezentacija dugoročnih investicija u turizmu na kojem su bili ministri turizma Hrvatske, Slovenije, BIH i Crne Gore.  Crnogorski ministar turizma Branimir Gvozdenović kao odličan govornik i prezenter doslovno je “rasturio” svojom prezentacijom i pokazao lekciju svima drugima kako se strateški planira, prezentiraju vizije i ideje te u konačni kako se privlače investitori. Energija, spremnost, ozbiljnost, vjerodostojnost, način govora, te prezentacija s 3D vizualizacijama  ( audio i video ) s jasnim brojkama i projekcijama je bila glazba za uši svim investitorima. Lekcija u svakom smislu kako se traže investitori.

Pogledajte prezentaciju strateških projekta u Crnoj Gori. Napomena ovo je skraćena prezentacija u pdf formatu bez videa koji je bio prezentiran na konferenciji koja je među ostalim okupila najveće hotelske investitore u Europi kao i predstavnike najvećih hotelskih lanac. Jedan od velikih prisutnih investitora bio je i dopredsjednik američkog fonda Starwood Capital, koji upravlja portfeljem vrijednim 44 milijardi dolara, većinom u segmentu hotelskih investicija. Hrvatska nažalost nije imala prezentaciju svojih strateških projekata, nego samo puste želje i prazna te nevjerodostojna obećanja, bez ikakve podloge. Opet propuštena prilika, jer nemaš svaki dan priliku prezentirati svoju Državu i projekte ispred takvih investitora.

crnagora

Napravimo projekte, troškovnike, pripremimo svu dokumentaciju i odobrenja tj. dozvole, te na kraju dobro ga prezentiramo kroz 3D vizualizaciju ( slike i video ). Napravimo par velikih strateških projekata i krenimo u “lov” za investitorima. Novac tj. investitori neće sami doći ako nismo proaktivni. Od deset projekta jedan će sigurno proći. Lako je samo se žaliti kako nema novaca i tražiti stalno neke izgovore. Pokrenimo se i budimo proatkvini.

Gdje je Hrvatska u cijeloj priči? Jesmo li zanimljivi stranim investitorima? Bavimo li se turizmom ili nam se turizam i dalje događa?

 

Vijesti: