#DayOne predstavlja: Paul Bradbury – Digitalni nomadi kao prilika za pozicioniranje

Predstavljamo vam prvog predavača na konferenciji Day One Or Day One, koja će se održati 02.04.2020. u Kongresnom centru Forum u Zagrebu. Za neke osobe je dovoljno navesti samo...

Predstavljamo vam prvog predavača na konferenciji Day One Or Day One, koja će se održati 02.04.2020. u Kongresnom centru Forum u Zagrebu.

Za neke osobe je dovoljno navesti samo ime bez dodatnog objašnjavanja što rade, a upravo to možemo reći za velikog ambasadora hrvatskog turizma – Paula Bradbury, vlasnika portala Total Croatia News i partnera konferencije ali i predavača sa vrlo zanimljivom temom.

Nakon 17 godina života u Hrvatskoj imate pogled na Hrvatsku izvana, kao i iznutra. Ovdje imamo toliko puno „svjetionika“ / pojedinaca koji rade zadivljujuće stvari, bez obzira koju regiju posjetimo. Koje su Vam turističke priče bile najfascinantnije u posljednje vrijeme?

Kontinentalna Hrvatska, bez sumnje. Puno bolje poznajem obalu, ali me i dalje iznenađuju čudesne stvari koje postoje u unutrašnjosti o kojima malo tko zna.

Vučedol me oduševio, Ilok je veličanstven, a vaši dragi Vinkovci su zaista zanimljivo otkriće. Ali naišao sam i na prvi obrt u Slavoniji koji izrađuje bačve od slavonskog hrasta još od rata, a saznanje o tome da je Ludbreg jedini hrvatski grad čuda koje je Vatikan potvrdio, otvara neke zanimljive turističke mogućnosti. Hrvatska je zemlja nevjerojatnog turističkog potencijala koja daje sve više i dalje od same obale. Više o neotkrivenoj Hrvatskoj možete pročitati u mom članku objavljenom krajem 2019. godine – „30 nevjerojatnih otkrića“.

Cijelo vrijeme govorimo o potencijalu, ali nismo povezali te priče i „svjetionike“ kako bismo stvorili jasno definiran turistički proizvod. Je li konačno vrijeme za sinergiju i kako potencijale pretvoriti u kvalitetne resurse te povezati sve „svjetionike“?

Da, definitivno. Moramo se udaljiti od ove kulture brojeva, brojeva i samo brojeva, prema održivijoj strategiji koja ne ovisi o vrhuncu ljetne sezone u štetu uništavanja obale.

Privatni sektor ima nekoliko odličnih inicijativa, a suradnja između javnog i privatnog sektora može biti samo pozitivna stvar. Volim koncept ove vaše konferencije. Nije moguće riješiti sve probleme pa se, za početak, moramo usredotočiti na područja na kojima možemo raditi.

Tema Vašeg predavanje bit će o 5 turističkih bisera koje Hrvatska u potpunosti ignorira i na koji način ih popraviti. Koji je jedan od tih bisera koje možemo i trebamo bolje iskoristiti?

Zanimljiva činjenica o tih 5 bisera koje ću predstaviti je da niti jedna od njih ne ovisi o obali, a svaka od njih nudi pravi potencijal za poboljšanje turizma u cijeloj zemlji te istovremeno ravnomjernije raspodjeljuje zaposlenja i prihode.

Ako bih morao spomenuti jednu veliku priliku, to bi bili digitalni nomadi. Ovdje je česta zabluda kako su digitalni nomadi samo blogeri i influenceri, što neki i jesu, no češće su to IT profesionalci ili iz srodnih industrija. Ljudi koji zarađuju za život od interneta, a mogu se nalaziti bilo gdje na svijetu.

Najbolji primjer kako to djeluje u kontekstu Hrvatske pokazala su dva digitalna nomada koje sam upoznao prošle godine u Jelsi na Hvaru. On je Rus, ona Ukrajinka, a oboje rade za IT kompaniju u Münchenu. Šef im je rekao kako je dovoljno da su u Münchenu dva mjeseca godišnje te da slobodno mogu raditi od kuće ili bilo gdje drugdje, dokle god su na raspolaganju i online od 9 do 17 sati.

Odlučili su se na europsku turneju u kojoj će obići Hrvatsku, Italiju, Španjolsku i Portugal, a u Jelsi su bili od 1. travnja do 30. lipnja. Njihov dan započinje kupanjem i kavom na rivi, a zatim radom na laptopu. Ručaju u restoranu u Jelsi, a zatim su opet „u Münchenu“ do 17 sati kada se kupaju u moru te nakon toga opuštaju i zabavljaju u Jelsi.

Rade u Njemačkoj, a žive i troše novac u Hrvatskoj i to tri mjeseca, van sezone. S porastom poslova van ureda, procjenjuje se kako će od 2035. godine u svijetu postojati čak milijarda digitalnih nomada. S malim brojem odredišta u Europi koja nude bolji životni stil od Zagreba i Hrvatske, zamislite da samo 3 posto tog broja digitalnih nomada odabere Hrvatsku – 30 milijuna ljudi (neovisnih o vrhuncu sezone) ostajalo bi duže, trošilo više i pridonosilo zajednici više nego rekordan broj turista. A digitalni nomadi dolaze iz različitih razloga i u različita doba godine. Uzmimo za primjer Julie iz Denvera. Iako toliko ljudi emigrira iz Slavonije, ona je Amerikanka koja uživa u Osijeku. Njezinu priču možete pročitati OVDJE.

Hrvatska ima najbolji životni stil koji se nudi digitalnim nomadima, tako i sigurnost, znanje engleskog jezika, pristupačnost, turistički proizvod, ljepotu, gurmansku ponudu i još mnogo toga. Potrebno je samo prepoznati priliku i nadograđivati se na nju te raditi na pojednostavljenju birokracije. Estonija je sjajan primjer – uskoro planiraju uvesti vize za digitalne nomade.

Za kraj Bradbury ističe kako se nada da će turistički sektor prepoznati značaj konferencija #DayOne. “Zaista se nadam kako će hrvatski turistički profesionalci prepoznati ovo kao sjajnu priliku da zajedno radimo za veće dobro kako bismo napredovali prema zajedničkom cilju – boljem turizmu u Hrvatskoj. Prilično ohrabrujućom smatram činjenicu da je ministar Cappelli potvrdio svoje sudjelovanje, što pokazuje spremnost na angažman. Ako svi gledamo na zajedničku budućnost, a manje na određena neslaganja u prošlosti, konferencija će biti uspješnija te će pokrenuti hrvatski turizam” zaključuje Bradbury. 

Odgovor na pitanje mogu li digitalni nomadi biti jedna od prilika ne samo za naš turizam, nego i gospodarstvo u cijelosti moči ćete saznati u sklopu prve konferencije u organizaciji portal HrTurizam.hr – “Day One Or One Day“, na kojoj će Paul Bradbury održati predavanje na temu: TOP 5 turističkih bisera koje Hrvatska u potpunosti ignorira i na koji način ih popraviti.

Na konferenciji osim Bradbury-a, govorit će i Denis Ivošević iz TZ Istre na temu destinacijske suradnje s globalnim brendovima, Božo Skoko na temu brendiranja Hrvatske i našeg turizma, Berislav Sokač iz tvrtke Run Croatia na temu kako Hrvatsku pretvoriti u trkačku destinaciju, Ognjen Bagatin iz Poliklinike Bagatin, Michael Fend, LAG manager austrijske regije Steirisches Vulkanland na temu povezivanja i razvoja turističke destinacije i mnogi drugi. 

Iz dana u dan donosimo nove detalje o programu. Day One or One Day. Ja biram #DayOne, a vi? 

NARATIV KONFERENCIJE #DAYONE

ZABORAVIMO PROŠLOST, OKRENIMO SE BUDUĆNOSTI. #DAYONE PRVA KONFERENCIJA PORTALA HRTURIZAM.HR


Povezane vijesti: