DNA Croatia: Zamahom leptirovih krila do pretvaranja Hrvatske u najbolju destinaciju na svijetu za digitalne nomade

“Ako leptir zamahne krilima u Pekingu, on može uzrokovati uragan na Floridi” – ova poznata rečenica govori o teorija kaosa, koja opisuje ponašanje nekih nelinearnih dinamičkih sustava u matematici i fizici koji se pod...

Ako leptir zamahne krilima u Pekingu, on može uzrokovati uragan na Floridi” – ova poznata rečenica govori o teorija kaosa, koja opisuje ponašanje nekih nelinearnih dinamičkih sustava u matematici i fizici koji se pod određenim uvjetima ponašaju na prividno nepredvidljiv način (pojam kaos obično označava nered ili slučaj). 

To ne znači da vjetar koji nastaje mahanjem leptirovih krila uzrokuje uragan, već da i mahanje leptirovih krila može promijeniti slijed događaja koji bi se zbio da leptir nije mahao krilima.

Zamah leptirovih krila, barem kada pričamo o digitalnim nomadima počeo s jednom objavom na Linkedinu Jan de Jonga, a u kojoj se obratio premijeru Andreju Plenkoviću s ciljem da Hrvatska uvede vize za digitalne nomade.

Od tada cijela priča se zakotrljala do velikih razmjera ili doživjela svoj pozitivni uragan. Hrvatska šira javnost praktički do prije malo više od godinu dana nije čula za pojam digitalnih nomada, a Hrvatska kao destinacija nije bila u fokusu globalnih nomada.

Danas Lijepu našu digitalni nomadi stavljaju na 2. mjesto, nakon Japana, prema istraživanju ( uzorka 150.000 digitalnih nomada ) portala NomadList.com, koji je glavno referentno mjesto na temu digitalnih nomada. Također, Zagreb je na istoj listi zauzeo peto mjesto kao najpoželjnije odredište za digitalne nomade. Ispred Zagreba nalaze se samo Tokio, Taipei, Mexico City i Cape Town. Prema podacima sa spomenute stranice čak 3.000 digitalnih nomada došlo je u Hrvatsku samo u srpnju 2021. godine.

Podsjetimo, prema službenoj definiciji digitalni nomad je državljanin treće zemlje koji je zaposlen ili obavlja poslove putem komunikacijske tehnologije za tvrtku ili vlastitu tvrtku koja nije registrirana u Republici Hrvatskoj i ne obavlja poslove ili pruža usluge poslodavcima na području Republike Hrvatske.

Sve to nije slučajno. Od uvođenja viza za digitalne nomade, dogodilo se puno povezanih stvari da bi danas Hrvatska kao i Zagreb bili u fokusu digitalnih nomada. Nakon inicijative za uvođenje viza za digitalne nomade, pokrenuta je Udruga digitalnih nomada Hrvatske ( DNA Croatia  ) iza koje stoje poznati ambasadori digitalnih nomada u Hrvatskoj – Jan de Jong iz tvrtke Webpower Adria i Tanja J. Polegubic iz Saltwater Workspace te Karmela Tancabel, jedna od glavnih osoba u Hrvatskoj za vinski turizam.

Upravo osnivanje Udruge pokazalo se ključnim, jer ništa se samo od sebe ne može dogoditi, ako iza toga nema edukacije, promocije i razvijanje zajednica unutar naših destinacija. Da Hrvatska je predivna i imamo odličnu kvalitetu života, pogotovo iz perspektive stranca koji ima veći mjesečni budžet, no samo taj resurs nije dovoljan da bi privukli ozbiljniji broj digitalnih nomada u Hrvatsku. Potrebno je stvoriti zajednicu i destinacije koje će se okrenuti prema spomenutoj ciljnoj skupini. Kao i slučaju famoznih Tehnoloških parkova koji svaki grad sad mora imati bez ikakve vizije ( kao prije Gospodarske zone ) , nije dovoljno osigurati ured i internet vezu ili zgradu, nego cijeli eko sustav.

I upravo je tu Udruga digitalnih nomada Hrvatske odigrala ključnu ulogu. Od samog početka, korak po korak grade cijeli eko sustav, a koji je popraćen velikom medijskom pažnjom, pa tako i cijelog turističkog sektora. Prvi se uvijek pamte, jer su imali viziju i hrabrost napraviti iskorak, i zato treba javno pohvaliti Grad Dubrovnik kao prvu destinaciju koja je prepoznala priliku.

U suradnji Grada Dubrovnika, Turističke zajednice grada Dubrovnika, te Saltwater Nomads i Total Croatia News, započelo je natjecanje namijenjeno digitalnim nomadima cijeloga svijeta. Naime, Dubrovnik je u listopadu prošle godine bio domaćin prve konferencije ”Dubrovnik za digitalne nomade”  te se i kao predvodnik ove inicijative u Hrvatskoj predstavio kao cjelogodišnja destinacija. Prije konferencije odabrano je deset digitalnih nomada koji su boravili mjesec dana u Dubrovniku gdje su radili, upoznali se s gradom, kulturom, načinom života, ali i dali konkretne savjete o oblikovanju Dubrovnika kao grada prilagođenog digitalnim nomadima.

Također, kako je >Hrvatska bila tek 5. država koja je uvela vize za digitalne nomade, vijest je zainteresirala i globalne medije. Tako su među ostalim, CNN i Lonely Planet naveli Hrvatsku kao idealnu destinaciju za digitalne nomade, te nam time osigurali ogroman besplatni medijski prostor i veliki globalni medijski doseg. 

Također, u cijelu priču su se počeli uključivati i hoteli, kampovi i privatni iznajmljivači koji su prilagodili svoju ponudu za digitalne nomade.

Sve više i više se na raznim konferencijama počelo pričati o digitalnim nomadima, dok je Jan De Jong gostovao valjda u svim hrvatskim medijima. Održani su raznih meet up-ovi, konferencije pod vodstvom Udruge digitalnih nomada Hrvatske, kao i Saltwater Nomads koju vodi Tanja J. Polegubic, a koja je postavila cijeli koncept za privlačenje digitalnih nomada u Splitu, i to prije početka cijele ove priče. Nakon Dubrovnika, i u Zagrebu se održao Zagrebački tjedan digitalnih nomada.

Podsjećamo, Zagrebački tjedan digitalnih nomada, u organizaciji TZGZ, organizacije Saltwater Nomads, Udruge digitalnih nomada Hrvatske i portala Total Croatia News, u rujnu je osvojio čak dvije nagrade u sklopu konferencije Conventa Crossover koja se, posljednjih šest godina, održava u Sloveniji. Prvu nagradu osvojio je u kategoriji „Best Crossover Event“, koja se dodjeljuje događanjima koja odražavaju originalnost i odvažnost u svojoj ideji i konceptu, a namijenjena su kako poslovnoj publici, tako i široj javnosti. 

U cijeloj priči ne smijemo izostaviti i Tomislava Pancirova, lifestyle-poduzetnika, koji je godinama prije nešto što se sve zakotrljalo promovirao i stavljao fokus na digitalne nomade, kao i Paula Bradburya koji je u seriji medijskih objava na portalu Total Croatia News na globalnoj razini znatno podigao svijest o Hrvatskoj kao destinacije za digitalne nomade.

Prvi digitalni nomadi su počeli sve više stizati u Hrvatsku, a samim time priča se sve više širila. isti su postali i naši najbolji ambasadori i širili svoje pozitivne utiske iz Hrvatske među društvenim mrežama. Recimo Steve Tsentserensky koji je iz New Yorka “preselio ured” na godinu u Hrvatsku zahvaljujući vizi za digitalne nomade u Hrvatskoj, snimio je seriju atraktivnih videa iz Hrvatske.

/ / / DIGITALNI NOMADI KAO AMBASADORI NAŠEG TURIZMA

Znamo kako je najbolji marketing uvijek bio i uvijek će biti upravo onaj “od usta do usta” tj. preko osobne preporuke. Tako je i Steve, kao i mnogi drugi, svoj doživljaj Zagreba prikazao kroz odličan video, te time dao svoj doprinos promociji Hrvatske.

Priča je više nego živa i atraktivna, a to su prepoznali i destinacije, turistički sektor, kao i HTZ, koji je krenuo s prvom promotivnom kampanjom „Croatia, your new office!“ s ciljem pozicioniranja Hrvatske kao atraktivne i dobro pripremljene destinacije za digitalne nomade.

Također, Hrvatska turistička zajednica ( HTZ ) objavila na svojoj web stranici, posebnu podstranicu upravo za digitalne nomade – Croatia, your new office, koja sadrži sve važne informacije vezane uz prijave i boravak digitalnih nomada u Hrvatsko.

/ / / ZELENI DNEVNI BORAVAK ZAGREBAČKE ŽUPANIJE ZA DETOX DIGITALNIH NOMADA

/ / / NP KRKA PRVO ZAŠTIĆENO PODRUČJE S ORGANIZIRANIM PRIHVATOM ZA DIGITALNE NOMADE

Nedavno se dogodila i nova prekretnica u širenju hrvatske priče o digitalnim nomadima. Početkom listopada najavljeno je prvo hrvatsko selo digitalnih nomada – Digitalna dolina nomada Zadar, a koja će se nalaziti u zadarskom Boriku, točnije u sklopu Falkensteiner resorta. 

Prvo hrvatsko selo digitalnih nomada službeno se otvorilo 10. listopada, a cijene boravka kretat će se od 130 EUR tjedno na više ( cijena za najam 7 tjedna, zavisno od paketa ), no najkraći najam je dva tjedna odjednom. To je minimalno 520 eura za četiri tjedna, znatno manje od prosječnog najma stana u većem dijelu Europe. 

Prema podacima od prije četiri dana, prvi digitalni nomadi već su došli u Falkensteiner, a prema riječima organizatora, Marija Mrkše, trenutno imaju preko 200 prijava iz 30 različitih država. Prošli tjedan i Crna Gora je najavila kako će ići stopama Hrvatske te planiraju uvesti digitalnu nomadsku vizu do početka 2022. godine. I opet sve zahvaljujući uspjehu Hrvatske tj. Udruzi digitalnih nomada Hrvatske koji su gostovali u Crnoj Gori na jednoj konferenciji.

Možda redoslijedi događanja nije vremenski točan, niti sam naveo razne druge pozitivne efekte koji su se u međuvremenu događali, no cijela priča jasno pokazuje kako su se stvari događale jednom za drugom i kako se za razvoj određenog proizvoda moramo time strateški i planski baviti. I zato je osnivanje Udruge DNA Croatia bilo ključno.

DNAStay – nova stranica koja nudi dugoročni najam smještaja za digitalne nomade

Kao šlag na torti, upravo jučer DNA Croatia je predstavila novu web stranicu www.DNAStay.com, a koja od lokalnih i drugih partnera okrupnjuje ponudu smještaja za digitalne nomade.

Naime, članovima udruge DNA Croatia, se svakodnevno obraćaju pitajući se gdje mogu pronaći stanove, kuće ili vile za srednjoročno ili dugoročno iznajmljivanje. U isto vrijeme, i vlasnici nekretnina kontaktiraju Udrugu s pitanjem gdje mogu navesti svoju nekretninu jer žele ciljati digitalne nomade i iznajmljivati ​​njihovu nekretninu.

Iz tog razloga, Udruga Digital Nomad Hrvatska htjela je ponuditi rješenje, podržavajući i hrvatske vlasnike nekretnina i zajednicu digitalnih nomada – pokretanjem DNAStay.com. Platforma DNA Stay je od jučer vani, a već okuplja preko 5.000 oglasa s ponudom za smještaj za digitalne nomade.

Kako se priključiti? Vlasnici nekretnina koji bi htjeli uvrstiti svoj stan, kuću ili vilu na DNAStay.com za iznajmljivanje svojih nekretnina digitalnim nomadima, mogu to učiniti slanjem e -pošte na adresu info@dnastay.com, a moraju osigurati minimalni boravak od 28 dana. Da, ima provizije, ali koja je puno manja od globalnih booking portala. S druge strane, upravo putem provizija na booking sa stranice DNAStay, udruga će se financirati, uz dosadašnja sponzorstva i projekte. CIlj e je naravno biti samoodrživ i zaposliti ljude u Udrugu koji bi se full time bavili danjim razvojem cijele priče oko razvoja i promocije hrvatske kao destinacije za digitalne nomade.

Iako je samo nebo granica, prva “granica” tj. misija Udruge DNA Croatia je da Hrvatsku pretvore broj 1 u svijetu za digitalne nomade. Priključite se, da li kroz najam svojeg smještaja ili kroz razna partnerstva.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN