Domagoj Šejatović, PP Lonjsko polje: Smisao novog logotipa je poduprijeti poljoprivrednike i poticati poduzetništvo

Izvorno iz Lonjskog polja.

Autor:  Blanka Kufner

8. studenoga 2024.

Javna ustanova Park prirode Lonjsko polje predstavila je novi logotip Izvorno iz Lonjskog polja i slogan Iz močvarnog (k)raja za lokalne proizvode i usluge na području Parka. 

Svrha logotipa s pripadajućim sloganom udruživanje je proizvođača i ponuda kvalitetnih proizvoda i usluga iz zaštićenog područja, područja utjecaja i tranzicijskog područja Parka prirode u svrhu osiguranja prepoznatljivosti kvalitetnih proizvoda i usluga na tržištu.

Ravnatelj Parka, Domagoj Šejatović, komentirao je za HrTurizam kako je predstavljanje logotipa i slogana u Posjetiteljskom centru Osekovo bio veliki dan za njihovu ustanovu, ali i cijelo područje Lonjskog polja.

Foto: Tomislav Koran

Foto: Tomislav Koran

Logotip je proizašao iz ideje udruživanja proizvođača, što je i smisao cijele priče. Želimo na jednom mjestu okupiti kvalitetne proizvode i usluge iz zaštićenog područja”, kazao je Šejatović ističući kako su u pitanju prvenstveno ekološki proizvodi. Cilj je prepoznatljivost i kvaliteta tih proizvoda i usluga na tržištu.

Mislim pritom na poljoprivredne proizvode, prehrambene, rukotvorine, suvenire, čak i ugostiteljske menije koji imaju najmanje jednu trećinu karakterističnih jela iz Lonjskog polja – oni će na svojem meniju moći dobiti tu oznaku”, pojašnjava ravnatelj Parka.

Najveću korist će imati budući korisnici logotipa. Proizvode s tom oznakom prvenstveno će prodavati u njihovim suvenirnicama - u Krapju, Repušnici, Čigoču i Osekovu - gdje su smješteni posjetiteljski centri.

Dodatno će sve korisnike promovirati na web stranici, kao i na ostalim promotivnim materijalima te na društvenim mrežama. Razmatraju također ideju otvaranja nove Facebook stranice koja bi promovirala samo proizvode s tom oznakom, a bila bi povezana s postojećom stranicom.

Jednom godišnje planiramo održavati evente gdje će se svi nositelji oznake družiti s ciljem razmjene ideja kako sve skupa unaprijediti. U svakom gradu koji ima prostorni obuhvat unutar Parka prirode Lonjsko polje bit će organizirane radionice na kojima će potencijalni korisnici moći saznati kako mogu postati nosioci logotipa”, otkriva Šejatović.

Foto: Tomislav Koran

Foto: Tomislav Koran

Djelatnici Parka će održavati prezentacije i odgovarati na pitanja zainteresiranih proizvođača i pružatelja usluga. Plan je evente također održavati u svakom posjetiteljskom centru, a do kraja ovog javnog poziva održat će se 8 ili 9 radionica. Javni poziv će biti otvoren do kraja ožujka 2025.

Razmišljaju i o tome da bi svake godine ponovno raspisali javni poziv za nove korisnike, a ugovori o dodjeli logotipa bit će važeći pet godina.

Osnovni smisao je poduprijeti poljoprivrednu proizvodnju i poticati poduzetništvo na području Parka, no projekt će rezultirati i vidljivošću samog zaštićenog područja. Na prvom mjestu je svakako lokalno stanovništvo jer bez njega nema niti Parka”, naglašava ravnatelj PP Lonjsko polje. 

On, naime, smatra da ljudima treba pomoći u plasmanu proizvoda kako bi i dalje radili što rade te ostali živjeti na ovom prostoru.

Na naše pitanje odakle ideja za ovaj potez, odgovara da je pristigla s raznih radionica i sajmova na kojima su lokalni proizvođači izlagali svoje kvalitetne proizvode. 

Na području Parka ima 14 naselja u kojima živi oko 4000 stanovnika. Park ima četiri posjetiteljska centra te sve više gostiju koji žele uživati u prirodnim ljepotama Lonjskog polja, ali i u kvalitetnim lokalnim proizvodima.

Foto: Tomislav Koran

Foto: Tomislav Koran

Prije puštanja informacije u javnost, ravnatelj je, kako navodi, razgovarao s dosta poljoprivrednika na temelju čega očekuje da će projekt biti održiv.

Logotip je stilizirana roda jer je Park najpoznatiji po toj vrsti. Stranci za nas prvenstveno znaju zbog bijelih roda pa je logo osmišljen s ciljem maksimalne prepoznatljivosti. Podsjetimo, selo Čigoč je 1994. proglašeno prvim europskim selom roda, a od tada kontinuirano održavamo manifestaciju Štrokovo”, opisuje Šejatović dodajući da je štrok muška roda, a naziv se koristi samo u Čigoču.

Poziva sve potencijalne korisnike da se prijave na javni poziv ukoliko zadovoljavaju tražene uvjete kako bi ukupna ponuda bila što raznovrsnija čime bi se u ponudi našao širok spektar proizvoda. Zainteresirani se mogu prijaviti OVDJE.

Za kraj svih poziva da posjete Park prirode Lonjsko polje za koji smatra da je zeleni dragulj koji s novim logotipom i sloganom - te prije svega budućim korisnicima - čini jednu zaokruženu priču.

Foto: Tomislav Koran

Autor:  Blanka Kufner

8. studenoga 2024.