Edvin Jurin: Turistički manifest 2021 za novo doba

Pojmovno riječ ”manifest” veže se uz riječ ”proglas”.  Podrazumijeva da imamo nešto za reći. U pravilu nešto  – sudbonosno. Stoga se manifesti ili proglasi vežu za – prijelomnice u...

Pojmovno riječ ”manifest” veže se uz riječ ”proglas”

Podrazumijeva da imamo nešto za reći. U pravilu nešto  – sudbonosno.

Stoga se manifesti ili proglasi vežu za – prijelomnice u društvenim, kulturološkim ali i poslovnim zbivanjima.

Riječ je o točkama u vremenu u kojem jedno namjeravamo promijeniti drugim. S psihološke pak strane, sadržaj manifesta – potiče.

Tako važnost uloge manifesta potvrđuju primjerice i moderne kompanije koje znaju posegnuti za manifestom kao poticajućim alatom za svoje zaposlenike kako bi ih usmjerili u razumijevanju onog što čine kako bi potom to što čine što dosljednije čitaj kvalitetnije isporučivali okruženju u kojem djeluju.

Dakle, bit manifesta je da djeluje proaktivno i pozitivno za svakog čovjeka u sustavu kojeg obilježava – slikovito rečeno od portira do predsjednika kompanije.

U ovim nemuštim vremenima pomislih: Nije li vrijeme da turistički radnici kako u Hrvatskoj tako i u svijetu ohrabre prvo sebe, potom i sve druge oko sebe manifestom koji će ih prvo misaono pa potom djelatno fokusirati na onog od čega i za što –  žive.

Nastojah pažljivo i uravnoteženo izabrati riječi i misli i evo prijedloga teksta, koji obzirom da je riječ o manifestu treba biti nadahnjujući, ali i koncizan: 

SVJETSKI TURISTIČKI MANIFEST 2021 

Mi turistički radnici, svjesni vremena i okolnostima u kojima živimo i djelujemo, udružujemo se promišljanjima i djelom u stvaranju TURIZMA NOVOG DOBA.

Da bi se to i ostvarilo, nužno je promijeniti fokus i način djelovanja usvajanjem NOVIH VRIJEDNOSTI.

Cilj je očuvati jedno od deset radnih mjesta koje turizam generira danas na svjetskoj razini te unaprijediti sve aktivnosti i pojave koje će turizam dalje razvijati i unapređivati na način da donosi kako materijalni tako i nematerijalni probitak.

Takav turizam preferira doživljaj ispred brojaka, zadovoljstvo onih kojem je doživljaj namijenjen – ispred salda u tablici.

U takvom turizmu duhovno prednjači pred materijalnim na način da duhovno generira materijalno otvarajući put za dodanu vrijednost turističkim proizvodima i uslugama. 

Jer, za nas je turizam fenomen i posao ODNOSA, a ne puka popuna hotela, kampova, vila, marina i ostalih prijemnih sadržaja.

TURIZAM NOVOG DOBA polazi od novog pristupa okruženju u kojem nastaje.

Novo turističko okruženje obilježavaju ODRŽIVOST i ODGOVORNOST u prostornom, prirodnom, sociološkom i kulturološkom smislu.

Sa čovjekom u samom epicentru.

Čovjekom koji osmišljava, stvara i isporučuje i na kraju uživa u turističkom doživljaju.

ODRŽIVOST  je moguća ako se na turističkim destinacijama, kao mjestu susreta turističke ponude i turističke potražnje, ZAJEDNIČKO pretpostavlja pojedinačnom.

Odlučno se protivimo daljnjem nekontroliranom i prekomjernom konzumiranju prostora.

Svako takvo konzumiranje prostora u konačnici potkopava i potom dezintegrira prostor, a time i ljude koji taj prostor nastanjuju odnosno čine atraktivnim u širem smislu za posjetitelje.

ODGOVORNOST turizma počiva na razumijevanju, poštivanju i toleranciji  RAZLIČITOSTI svih misaonih usmjerenja i vjera svih koji u turizmu sudjeluju.

Učinit ćemo sve da se sustavno i trajno EDUCIRAMO i izgrađujemo u svim dobnim skupinama i na svim razinama kako bi odgovorili zahtjevima koji stoje ispred nas. Prije svega očuvanju i unapređivanju tjelesnog i mentalnog zdravlja naših gostiju.

Umjesto turističkih excel managera stvarajmo predvodnike odnosa koji dodanu vrijednost temelje na EMPATIJI, EMOCIJI i ENERGIJI.

Stoga je TURIZAM NOVOG DOBA i TRANSFORMATIVNI TURIZAM. 

Turizam koji svojem racionalnim i smislenim razvojem mijenja i pojedinca i društvo u cjelini oplemenjujući ih HUMANOŠĆU.

HUMANOST je temelj za SOLIDARNI TURIZAM.

Odnosno turizam koji ne razdvaja i ne suprotstavlja već spaja i u dobrim i u manje dobrim vremenima gradove, regije i zemlje nudeći integrirane i inovativne turističke proizvode i usluge.

Turizam koji nas sve svojom ukupnom izvedbom čini u konačnici BOLJIM !

Edvin Jurin

Idealistički?

Da.

Možete li bolje?

Dopunjujte, dogradite! Slobodno! 

Ali, nemojmo ostati ravnodušni čekajući da netko drugi postavlja i rješava stvari umjesto nas.

Pravi je trenutak da turizmu ili preciznije turističkim radnicima ponudimo nove VRIJEDNOSTI i time novu NADU.

Drugo nam ni ne preostaje.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN