Efekt teorije kaosa: Ako vam destinacija nije u toj regiji, ne smijete sići s autoceste

Turizam je kompleksan, isključivo jer se ne radi o jednoj industriji, nego vertikalno i horizontalno veže razne industrije te svaka donesena odluka utječe u prostor i kretanje na razne...

Turizam je kompleksan, isključivo jer se ne radi o jednoj industriji, nego vertikalno i horizontalno veže razne industrije te svaka donesena odluka utječe u prostor i kretanje na razne načine, nekada i neočekivane.

Turizam je živi organizam, kao i ekonomija.

Zato uvijek treba gledati širu sliku i iz više kuteva jer nekada neke dobre odluke, mogu izazvati neočekivane i negativne posljedice na nekoj sasvim drugoj strani.

Recimo plastično, kao i u teoriji kaosa. U teoriji kaosa ekstremna osjetljivost na početne uvjete poznata je pod nazivom leptirov učinak, koji glasi: “Ako leptir zamahne krilima u Pekingu, on može uzrokovati uragan na Floridi“. To ne znači da vjetar koji nastaje mahanjem leptirovih krila uzrokuje uragan, već da i mahanje leptirovih krila može promijeniti slijed događaja koji bi se zbio da leptir nije mahao krilima.

Upravo oko jednog sličnog izazova već dugo se prepiru Njemačka i Austrija, ali bez pravih poteza.

Naime, godinama su vozači u tranzitu koji ne želi platiti vinjetu na austrijskoj autocesti stvarali velike gužve na lokalnim autocestama (pogotovo tijekom ljetnih i zimskih praznika). Dakle, naplata vinjeta stvorila je problem na drugoj strani ( leptirov učinak ). Gužve na lokalnim cestama smanjile su kvalitetu života lokanom stanovništvu, podigli razinu onečišćenja i buke, onemogućile brzu reakciju intervencijama hitnih službi koje ne mogu doći na vrijeme do ljudi koji zahtijevaju takvu pomoć itd…

Foto: Screenshot Youtube Samuel and Audrey – Travel and Food Videos

No, sada su predstavnici Tirola odlučiti reagirati i pokušali doskočiti tom problemu. Guverner austrijske pokrajine Tirol Guenther Platter odlučio je da vozači koji nemaju kao krajnje odredište neko od malih mjesta u toj pokrajini nemaju što raditi na lokalnim cestama i imaju se voziti na autocestama te je uveo kazne za vozače koji to ne poštuju, prenosi HAK Revija.

Dakle, ako vozači siđu s autoceste morat će dokazati da je završna destinacija u toj regiji. Ne možete li dokazati da vaše putovanje završava upravo u Tirolu, policija će vas vratiti na autocestu, a u nekim slučajevima vozače čekaju kazne i do 60 eura. Da izbjegnete kaznu, morate imati potvrdu o smještaju u toj regiji.

Za 2020. godinu cijene vinjeta u Austriji u rastu

Godišnja vinjeta za vozila do 3.5 tona više neće koštati 89.20 eura nego 91.10 eura. Za vinjetu koja vrijedi dva mjeseca cijena je prije bila 26.80 eura, a sad je 27.40 eura. Cijena za desetodnevnu vinjetu raste s prijašnjih 9.20 na 9.40 eura.

Osim toga, donesena je i odluka o iznimkama za naplatu cestarine. Neki dijelovi autocesta u blizini granice s Njemačkom izuzeti su od plaćanja cestarine. Izuzeća se primjenjuju, između ostalog, na (A1) između Walserberga i čvora Salzburg Nord i (A12) između njemačke granice i čvora Kufstein-Süd. Cilj ove mjere je suzbijanje vožnje njemačkih vozača po lokalnim cestama i ugrožavanje sigurnosti prometa.

Foto: gerdmuller13 / Pixabay.com

S druge strane, treba razmišljati i o još jednoj važnoj činjenici

Pitanje je koliko je povećan promet na lokalnim cestama utjecalo na lokalno gospodarstvo tj. da li se podigla potrošnja u ruralnim mjestima kroz restorane, Opg-ove itd… Recimo, ako gledamo staru karlovačku cestu, kao i sve druge ruralne krajeve koje su spajali kontinent s morom, ona je znatno izgubila na značaju zbog preusmjeravanja prometa na našu autocestu, ( kao i u crtiću Cars i primjeru Route 66 ) što je opet pokrenulo dodatne negativne probleme na gospodarstvo, iseljavanje stanovništva itd…

Kada smo kod stare karlovaček ceste, osobno kada idem iz Zagreba za Dalmaciju, uvijek siđem u Karlovcu i idem starom karlovačkom cestom. Cijelo područje nudi izvrsne turističke priče, od prirode, muzeja, interpretacijskih centara, restorana, Rastoka kao i prirodni fenomen Plitvičkih jezera. Osobno smatram , kako bi bilo jako dobro da se stara karlovačka cesta revitalizira kroz turizam i jedan zanimljiv turistički proizvod. Opet kroz fenomen prelijevanja posuda.

Sad sam zakomplicirao cijelu stvar, zar ne? No to je turizam i to je realnost. Zato je održivost, projektno razmišljanje i strateško planiranje imeprativ ako se želimo baviti kvalitetnim i održivim razvojem turizma.

Kako naći najbolju mjeru – e to je umjetnost! No ovo najvažnije je da smo svjesni cijele problematike, da se bavimo izazovima, da pratimo i pravovremeno reagiramo, a ne da se turizam samo događa sam po sebi.

Naslovna fotografija: ToniFuchs, Pixabay.com

POVEZANA VIJEST:

ŠTO SE DOGAĐA KADA IMAO PREVIŠE DOLAZAKA U NEKU DESTINACIJU ILI PREVIŠE VODE U POSUDI I ŽELIMO SPRIJEČITI PRELIJEVANJE?

SIĐITE S AUTOCESTE I UPOZNAJTE LIJEPU NAŠU – JA SAM “OTKRIO” RIJEKU KORANU I AQUATIKU

Vijesti: