Prošla godina je bila najuspješnija u povijesti Flixa s rekordnim globalnim prihodom

Flix slavi 10 godina na globalnoj razini

Autor:  HrTurizam Promo

15. veljače 2023.

Flix SE, globalni pružatelj usluge prijevoza putnika, najavio je danas rekordne brojke povodom 10. godišnjice od osnivanja FlixBusa.

S globalnim prihodom većim od 1,5 milijarde € i EBITDA profitabilnim poslovanjem, 2022. godina bila je najuspješnija u povijesti Flixa uz porast prihoda od 185% u odnosu na 2021. godinu. U toj je godini, više od 60 milijuna putnika, diljem 40 zemalja svijeta koristilo usluge FlixBusa, FlixTraina, Greyhounda u Sjevernoj Americi te Kamil Koç -a u Turskoj. Od začetka kompanije, Flixom je putovalo gotovo 300 milijuna putnika.

"2022. je do sada naša najuspješnija godina. Brojke nam ukazuju na to kako se Flix jače nego ikad pozicionirao u vrlo atraktivnom rastućem tržišnom okruženju - zalažemo se za modernu mobilnost, održivost i digitalizaciju", izjavio je André Schwämmlein, Flix su-osnivač i CEO.

Kompanija očekuje porast prihoda od najmanje 20% u 2023. godini te planira i dalje investirati u širenje FlixBus i FlixTrain usluge, a održiva putovanja i nadalje ostaju srž strategije rasta. 

Unatoč restrikcijama koje je nametnula pandemija u mnogim zemljama tijekom prvog kvartala 2022. godine, čak više od 60 milijuna putnika koristilo je uslugu prijevoza Flix autobusnih partnera. Flix je trenutno prisutan u više od 40 zemalja na 4 kontinenta. 

"Sve naša tržišta oporavila su se nakon pandemije. Nastavljamo jačati našu poziciju na već postojećim tržištima, dok ujedno širimo mrežu linija diljem nekih novih zemlja kako bi omogućili jednostavno putovanje za što više putnika", dodao je Schwämmlein.

Flix1 10

Europsko tržište

Flix prometuje kroz 35 europskih država te diljem Europe povezuje gotovo 3.000 destinacija. Dok pozicija FlixBusa jača u matičnim zemljama poput Njemačke, Francuske, Italije ili Poljske, proširuje se i ponuda u novim zemljama poput Portugala, Velike Britanije te Baltičkim zemljama. U međuvremenu, FlixTrain je i dalje jedan od najpoželjnijih prijevoza u Njemačkoj i Švedskoj te je u 2022. FlixTrainom putovalo više od 38 milijuna putnika. 

U Hrvatskoj je u razdoblju od travnja do rujna na nacionalnim i međunarodnim linijama prevezeno 1.2 milijuna putnika. Ovako značajan broj putnika obilježio je i u Hrvatskoj rekordni drugi i treći kvartal te nadmašio i 2019. godinu.

"Putnici su se neupitno vratili održivim, ekonomski i ekološki prihvatljivim Flix autobusima.. Ova nam je brojka pokazatelj kako se potražnja značajno povećala u odnosu na prošlu godinu. Time nam je samo potvrđena potreba naših putnika za mobilnošću bilo iz poslovnih ili turističkih potreba. Upravo iz ovog razloga, važno je otvaranju hrvatskog tržišta pristupiti ozbiljno i bez daljnjih odgađanja te osigurati nesmetanu prometnu povezanost unutar Hrvatske, a onda i drugih europskih zemalja. Građani Hrvatske kao i svi ostali putnici imaju jednako pravo koristiti održivu i cjenovno prihvatljivu mobilnost koja se nudi stanovnicima ostatka Europske Unije", izjavio je Ante Grbeša, direktor CEE South regije

Američko tržište

Uz FlixBus i Flix Greyhound, postignuta je poslovna sinergija, jača mreža autobusnih linija te se poboljšalo korisničko iskustvo u putovanjima autobusima. Od 18. siječnja 2023. godine, putnici mogu pristupiti mreži linija s gotovo 2.300 destinacija diljem SAD-a, Kanade i Mexica. Prošle je godine FlixBusom i Greyhoundom u Sjevernoj Americi putovalo više od 8 milijuna putnika.

Flix je započeo s poslovanje u Brazilu u prosincu 2021. godine te je putnicima dostupno 33 destinacija.

Sva tržišta u Europi, Sjevernoj Americi i Turskoj će značajno rasti u 2023. godini u odnosu na 2022. godinu. U isto vrijeme, Flix će se fokusirati na profitabilnost na razini grupe. Ove se godine očekuje i otvaranje novog tržišta u Chileu. Nakon Brazila u kojem je poslovanje započelo u prosincu 2021. godine s 25 destinacija, Chile će biti drugo po redu FlixBus tržište u Južnoj Americi, te 41. zemlja Flix globalne mreže.

Tursko tržište

Od 2019. godine, turski Kamil Koç dio je Flixa te povezuje više od 300 destinacija, dok je samo prošle godine Kamil Koç -om putovalo više od 13 milijuna putnika te time Tursku učinilo jednom od najvećih i najvažnijih tržišta. Ambicija Flixa jest ojačati vodstvo na tržištu u Turskoj te nadalje poboljšati ponudu prijevoza autobusom u regije koje nisu do sada bile u mreži linija tijekom povijesti. 

Održivost kao srž Flix strategije rasta

Flix1 7

Vizija Flixa fokusira se na ekološko i ekonomsko dostupno putovanje za sve koji žele putovati. Iz tog razloga kompanija nastoji rasti ekološki odgovorno i održivo.

"Zelena mobilnost je oduvijek dio Flix DNAa. S tehnologijom koja omogućava inteligentno mrežno planiranje te snažno partnerstvo u razvoju alternativnih tehnologija, na dobrom smo putu prema ugljičnoj neutralnosti do 2050. godine", izjavio je Schwämmlein.

Flix trenutno priprema prvi Izvještaj o održivosti (ESG - Environmental Social Governance) usklađen s globalnim standardom GRI (Global Reporting Initiative) kako bi najbolje istražio i izmjerio svoja postignuća na području održivosti te identificirao koje sljedeće korake poduzeti.

Flix odnedavno surađuje s SBTi organizacijom usmjerenom na praćenje i procjenu budućih napora u smislu smanjena emisije stakleničkih plinova te s UN Global Compact organizacijom koja potiče poduzeća i tvrtki diljem svijeta na usvajanje održivih i društveno odgovornih politika i izvješćivanje o njihovoj provedbi.

U 2022. godini, koristeći Flix autobuse te potičući putnike na kolektivni prijevoz umjesto automobila i zrakoplova, izbjegnuto je 818.000 tona CO2.

Izvor fotografija: Flixbus

Autor:  HrTurizam Promo

15. veljače 2023.