Flix, pionir u sektoru javnog prijevoza koji nudi klimatski prihvatljive alternative za praktično i pristupačno putovanje putem svojih brendova FlixBus i FlixTrain, odnedavno sudjeluje u ambicioznom projektu koji vodi OEM Daimler Buses s ciljem razvoja potpuno električnog pogona visokih performansi za autobuse na duge relacije u sljedeće 4 godine.
Financiranje ovoga projekta putem njemačkog Ministarstva za gospodarstvo i klimatske akcije već je osigurano parlamentarnom rezolucijom.
Projekt uključuje testiranje ove tehnologije na dva prototipa autobusa u stvarnim uvjetima, oslanjajući se pri tome na stručnost i znanje Flixa u upravljanju najširom mrežom autobusa u svijetu. Flix će kontinuirano ocjenjivati performanse kako bi se u stvarnom vremenu uvjerio da su ispunjeni svi potrebni zahtjevi kako bi se osigurala operativna učinkovitost, s ciljem dugoročne skalabilnosti FlixBus flote.
"Vjerujemo u neutralnost ugljika za autobusna putovanja kao rješenje za potpunu dekarbonizaciju putovanja. Otkako smo pokrenuli FlixBus, uvijek iznova nastojimo smanjiti naš utjecaj na okoliš istražujući alternativne pogone i omogućavajući kompenzaciju našeg ugljičnog otiska. S Daimlerom i pouzdanim istraživačkim partnerima koji dijele našu viziju zelenije budućnosti u prijevozu, sada možemo slijediti još jednu prekretnicu prema našem cilju preoblikovanja mobilnosti i nuđenja zelenih, tehnološki vođenih i još uvijek pristupačnih rješenja za putovanja svima onima koji otkrivaju svijet”, rekao je André Schwämmlein, osnivač i izvršni direktor Flixa.
Na putu ka dekarbonizaciji: tehnologija kao katalizator zaštite okoliša
Osim Flixa, snage s Daimler Buses su udružili i neki od najistaknutijih njemačkih instituta za istraživanje i obrazovanje u području tehnologije kako bi radili na ovome projektu. Njime Flix, Daimler Buses i partneri nastoje prevladati tehnološke prepreke oko alternativnih pogona koje onemogućuju njihovu primjenu na velikim udaljenostima. Najveći im izazov predstavlja kombinacija učinkovitosti na dugim relacijama i operativne fleksibilnosti, uz osiguranje mogućnosti punjenja i odgovarajućeg kapaciteta za putnike i prtljagu.
Za razvoj takve tehnologije teži se holističkom pristupu, uzimajući u obzir vrlo raznolik niz čimbenika. Modularni pogon bit će zamišljen uzimajući u obzir ključne parametre kao što su potrošnja energije, doseg, performanse vožnje i trajanje baterije, a oni će se zatim povezati s isplativošću, utjecajem na okoliš i sveukupnom podobnošću za korištenje na današnjem tržištu autobusa.
Nakon evaluacije konačnog koncepta, dva prototipa pogona bit će integrirana u pokazne autobuse i testirana u stvarnim radnim uvjetima. Po validaciji rezultata ispitivanja, proizvodnja takvih vozila tada će biti početna točka za troškovno učinkovit proizvodni proces potpuno električnih autobusa za duge udaljenosti.
U skladu sa svojom dugoročnom vizijom mobilnosti bez ugljika u kojoj alternativni pogoni čine važan dio, Flix će imati ključnu ulogu u cijelom procesu. Trenutačna FlixBus flota služit će kao baza podataka za dedukciju reprezentativnih operativnih ciklusa na međugradskim linijama, a Flix će promptno procijeniti i operativna svojstva planiranih rješenja za provođenje pretpostavki o mogućem prelasku na dugolinijske baterijsko-električne autobuse već u izrada projekta. Osim toga, Flix će biti uključen u validaciju demonstratorskih vozila u stvarnim radnim uvjetima.
Flix - pionir u međugradskom autobusnom prijevozu na alternativni pogon
U prosjeku, svako putovanje međugradskim autobusom na udaljenosti od 400 km uštedi 6,6 kg CO2 emisije po putniku u odnosu na putovanje automobilom. Također, dok putovanje autobusom od Münchena do Berlina proizvodi oko 15,6 kg CO2, let na istim rutama rezultira otprilike 143 kg CO2. Stoga se dugolinijski autobusi već smatraju relativno održivim načinom putovanja.
Međutim, još uvijek nedostaje praktično rješenje za potpuno neutralan rad voznog parka autobusa na duge udaljenosti u redovnom prometu, što je navelo Flix da testira različita rješenja kako bi ubrzao svoj put do dekarbonizacije. Između ostalog, prvi pilot projekti e-Bus-a bili su provedeni u Francuskoj i Njemačkoj, nakon čega je tvrtka testirala i solarne panele. Kao pionir održivog prometa, Flix je 2018. godine upravljao prvim zelenim dugolinijskim vlakovima, a 2021. lansirao prve dugolinijske autobuse u EU-u na bioplin.
Budući da je otvoren prema novim tehnologijama i u budućnosti očekuje primjenu kombinacije različitih tehnologija u svojoj golemoj mreži, Flix je uključen i u razvoj autobusa na vodikove gorive ćelije kroz projekt HyFleet.
Rekordni rezultati
Flix, koji posluje u 39 zemalja, izvijestio je i o rekordnim rezultatima prošlogodišnje ljetne sezone. Dijelom zahvaljujući i sve većem značaju zajedničke i klimatski prihvatljive mobilnosti, Flix je povećao broj globalno prevezenih putnika za 130% od travnja do rujna 2022., u usporedbi s istim razdobljem godinu prije.
Sva glavna tržišta Flixa u Europi dobro su se oporavila od pandemije i značajno su porasla u odnosu na 2021. Najveća tržišta za Flix su Njemačka, Italija, Francuska i Poljska, a na temelju Flixove snažne predanosti regiji, FlixBus Ukrajina je osigurao dodatne veze i posljedično zabilježio najveći relativni rast broja putnika u navedenom razdoblju.
Izvor, foto: Flix