Franšiza kao poslovni model još nije dovoljno prepoznata u Hrvatskoj, no imamo odlične domaće primjere koji osvajaju globalno tržište

Franšizna industrija je iznimno snažna u svijetu, u 7,6 milijuna radnih mjesta direktno je vezano uz franšiznu industriju s prometom od nevjerojatnih 674.3 milijardi dolara, što čini čak 2,5%...

Franšizna industrija je iznimno snažna u svijetu, u 7,6 milijuna radnih mjesta direktno je vezano uz franšiznu industriju s prometom od nevjerojatnih 674.3 milijardi dolara, što čini čak 2,5% ukupnog BDP-a SAD-a. Premda u Hrvatskoj trenutno posluju oko dvije stotine franšiznih sustava s oko 17 tisuća zaposlenih, i dalje smo pri dnu ljestvice usporedimo li se s drugim zemljama.

Upravo radi okupljanja tvrtki koje na hrvatskom tržištu posluju prema principu franšiznog modela poslovanja, ali i onih zainteresiranih za takvo poslovanje, HGK je organizirala 1. Forum franšiza 2019. 

„Dobrih primjera koji su polučili značajan uspjeh na inozemnim tržištima imamo, primjerice: Galeb, Surf’n’Fries, Muzej iluzija, Place2Go, CarWiz i Direct Booker, ali naši poduzetnici još ne prepoznaju dovoljno ovaj oblik poslovanja kao model svojeg razvoja, bila riječ o davanju ili primanju franšize. HGK procjenjuje da budući razvoj ovog modela ovisi o dobroj edukaciji gospodarstvenika, financijskih institucija, pravnih stručnjaka, ali i o različitim oblicima potpore poduzetnicima”, rekao je potpredsjednik HGK Josip Zaher. 

Prednosti franšiznog poslovanja i za davatelje, ali i franšizere, uvodno je objasnio Andrija Čolak, dopredsjednik Zajednice franšiznog poslovanja HGK. „Mi, koji smo pokrenuli tvrtku u 27 kvadrata ne bismo nikad imali kapital da otvorimo 60 dućana diljem svijeta. Ovako su taj kapital uložili  franšizeri, a samim time, budući da je riječ o njihovu kapitalu, zalaganje je veće nego da rade za plaću. Prema nekim istraživanjima, franšizeri rade do 30 posto bolje od zaposlenih menadžera”, rekao je Čolak te dodao kao prednost i njihovo poznavanje tržišta i kulture u zemljama u kojima otvaraju franšizu, što dodatno smanjuje rizik poslovanja. 

Andrija Čolak, Surf’n’Fries / Foto: HGK

Inače, Andrija Čolak je nakon desetogodišnjeg velikog iskustva s Surf’n’Fries osnovao prvu agenciju za savjetovanje u franšiznom poslovanju u turizmu.

/ / / ANDRIJA ČOLAK OTVORIO PRVU AGENCIJU ZA SAVJETOVANJE U FRANŠIZNOM POSLOVANJU U TURIZMU – CFCG

Dopredsjednica Zajednice franšiznog poslovanja HGK Ljljana Kukec skrenula je pozornost na važnost ovog sektora kada je riječ o zapošljavanju. „Franšizno je poslovanje generator održivoga gospodarstva. Stvorilo je milijun i sto tisuća poduzeća. Prema statistikama, više od 50 posto maloprodaje u svijetu realizira se u franšiznom sektoru. Više od 300 industrija zastupljeno je franšiznim poslovanjem, a u svijetu postoji oko 24 i pol tisuće davatelja franšiza, od čega su više od pola svjetski brendovi.“ 

Tajne kako uspješno plasirati brend na internacionalnom tržištu okupljenima je otkrio  renomirani svjetski franšizni broker Joel Silverstein, a o važnosti intelektualnog vlasništva u franšiznom poslovanju i povredama na tržištu govorila je Romana Matanovac Vučković,profesorica Pravnog fakulteta u Zagrebu i Hedda Martina Šola, ravnateljica Instituta za Neuromarketing, docentica na Sveučilištu Hercegovina.

POVEZANE VIJESTI: FRANŠIZE U TURIZMU

ANDRIJA ČOLAK, SURF’N’FRIES: POVRAT INVESTICIJE MOBILNIH SURF’N’FRIES ŠTANDOVA JE 45 DANA 

OD POMFREE BARA DO GLOBALNE FRANŠIZE U 10 GODINA. BUDNI SANJAJTE

CARWIZ POSTAO HRVATSKI TURISTIČKI IZVOZNI PROIZVOD! KROZ MODEL FRANŠIZE ŠIRE SE NA GLOBALNO TRŽIŠTE 

MUZEJ ILUZIJE KROZ MODEL FRANŠIZE OSVAJA AMERIKU, A USKORO I CIJELI SVIJET

MUZEJ ILUZIJA KAO HRVATSKI TURISTIČKI IZVOZNI PROIZVOD: U ŠANGAJU OTVOREN 16. MUZEJ ILUZIJA

MUZEJ PREKINUTIH VEZA OTVORIO FRANŠIZU U HOLLYWOODU

Povezane vijesti: