Grad Zagreb polako, ali sigurno počinje živjeti turizam

U srpnju grad Zagreb bilježi 12 posto više dolazaka i čak 34 posto više noćenja, nego u isto vrijeme prošle godine. Registrirano je ukupno 128.243 dolazaka te 253.192 noćenja,...

U srpnju grad Zagreb bilježi 12 posto više dolazaka i čak 34 posto više noćenja, nego u isto vrijeme prošle godine. Registrirano je ukupno 128.243 dolazaka te 253.192 noćenja, a najviše gostiju je bilo iz Južne Koreje, Njemačke, Španjolske, SAD-a i Velike Britanije.

U prvih sedam mjeseci Zagreb bilježi rast od 6 posto u dolascima (ukupno 571.562 dolazaka ) i 15 posto u noćenjima (  1.066.553 noćenja  ) nego u istom razdoblju prošle godine. Inače, grad Zagreb zadnji šest godina bilježi dvoznamenkasti rast iz godine u godinu, a ove godine najbrže je ostvareno milijunto noćenje.

Ovaj uspjeh nije došao preko noći i samo zato jer se radi o gradu Zagrebu, glavnom gradu Hrvatske. Nisu turisti iz Južne Koreje slučajno baš ove godine otkrili Zagreb, kao niti što je ove godine Advent u Zagrebu prepoznat kao najbolja božićna priča u Europi. Komunikacija prema stranim tržištima, a pogotovo prema Južnoj Koreji, traje u nazad šest godina, dok se Advent u Zagrebu razvijao godinama. Uspjeh je generiran dugogodišnjim strateškim radom Turističke zajednice grada Zagreba, a ovi rezultati su samo produkt tog rada.

Što to točno znači kada pričamo o brojkama –  u prvih sedam mjeseci ove godine generirana je turistička potrošnja od preko 131 milijuna Eura. Iznos koji dobijemo kada pomnožimo broj noćenja u prvih sedam mjeseci (  1.066.553 noćenja  ) s prosječnom dnevnom potrošnjom turista od 123 Eura, prema zadnjem istraživanju tržišta TOMAS 2012 Zagreb.

zgb5

Ono što je najbolje je što se probudio privatni sektor. Tako je u nazad par godina u Zagrebu otvoreno raznih novih turističkih sadržaja: od hostela, muzeja, novih apartmana do raznih popratnih i manjih manifestacija… Iz dana u dan otvaraju se novi smještaji kapaciteti kroz obiteljski smještaj, posao turističkog vodiča cvijeta, a centar grada je pun turista i sadržaja. I to ne vikendom, nego tijekom tjedna. „Vikend“ u gradu traje cijeli tjedan, što se svakako možemo zahvaliti privatnom sektoru koji se probudio i vidio interes – a to je zarada.

Privatni sektor se spojio i nadopunio s aktivnostima Turističke zajednice grada Zagreba i sad imamo savršeni primjer turističke destinacije. Također, to je i smisao Turističkih zajednica, promocija i strateški razvoj turističkih destinacija te da budu u službi privatnom sektoru. Naravno nije sve idealno, poteškoća ima kao i u svakom sektoru te uvijek ima prostora za rast i za argumentiranu raspravu kako poboljšati sve procese i razvoj, no činjenice oko dolaska i broj noćenja su egzaktne.

Na ulici se još osjeti pozitivan šok građana kada vide strane turiste, nisu građani još navikli kako grad Zagreb polako, ali sigurno počinje živjeti turizam. Također, Grad Zagreb i gradske službe još djeluju nepovezano i ne rade svi zajedno u sinergiji što je po meni jedan od najvećih izazova TZ grada Zagreba. Nemoguće je dugoročno razvijati turizam ako cijela destinacija ne živi turizam te je potrebno sve službe staviti u to stanje svijesti. Od natpisa po gradu ( plakati, signalizacija, ponude, najava ) da budu na engleskom jeziku, bolje sinergije svih turističkih djelatnika kako privatnih tako i gradskih, do pomno planiranih građevinskih radova. No za svaku promjenu je potreban određeni vremenski period prilagodbe.

zgb

Gdje god krenete u Zagrebu možete vidjeti turiste, razne sadržaje i raznolike male manifestacije koje su esencija turizma i koje daju taj poznati ritam grada. Ne može TZ grada Zagreba svaki mjesec imati veliku manifestaciju kao što Advent, zato je jako važno da tu uskoči privatni sektor s „malim“ , ali kreativnim, kvalitetnim, drugačijim i raznolikim turističkim sadržajem. To daje ritam i puls grada.

Svi medijski članci, ulaganje u manifestacije, sajmove… se danas zasluženo vraća na oduševljene svih. Da grad Zagreb počinje živjeti turizam, dokaz je i kako Zagreb više nije samo prolazna destinacija nego turisti dolaze planski i ciljano. Zagreb počinje živjeti turizam i to se osjeti svakim korakom.

No znate kako se kaže: „Lakše je doći do prvog mjesta na tablici tj. uspjeha, nego ga zadržati. „ Zato je ovo samo početak i „proof of concept“ kvalitetnog i strateškog razvoja i tek sad treba usmjeriti sve snage u daljnji kontinuirani razvoj, a svakako ne stati. Među ostalom, grad Zagreb bi to najbolje trebao znati jer se godinama divio Adventu u Beču, no danas je situacija upravo suprotna, zar ne?

Grad Zagreb polako, ali sigurno počinje živjeti turizam.

 

Povezane vijesti: