Hrvatski b2b turistički sektor: Gdje plovi naš turistički ruzinavi brod? Je li trava vani zelenija ili...?

Autor:  Goran Rihelj

17. veljače 2024.

HoReCa Adria ove godine dolazi u Zagrebu na Velesajam. Veliki iskorak kolege Adriana Požarića koji okuplja sve turističke dobavljače na do sada najvećem izlagačkom prostoru u Zagrebu.

Neću reći da podržite njega, nego podržite sebe i svoje poslovanje, kao i daljnji razvoj našeg turizma na putu ka podizanju kvalitete. Ako ste iole ozbiljni dobavljač u turističkom sektoru ili želite biti, morate biti na HoReCa Adria sajmu. I točka.

Pokaže li se dolazak u Zagreb kao uspješan potez, a to ovisi samo o našem sektoru - vama / nama kako god želite, te jesmo li napokon za ozbiljno poslovanje ili ne, jesmo li Europa ili nismo - onda će HoReCa Adria i ostati u Zagrebu, privlačiti sve više stranih izlagača i postati jedan od europskih sajmova na koji dolaze svi iole ozbiljni europski dobavljači.

...Ili će isti prostor preuzeti neke druge države...

Stalno kukamo, pravimo se da smo "nešto", gledamo sami sebe, imamo balkanski way of business (što je u jednu ruku pozitivno, ali ima i J**** negativne strane), trava nam je stalno zelenija vani - a ne bavimo se poslovnim procesima po standardima sukladno današnjem vremenu - dokažite prvo sebi, tako i svima da je Hrvatska ozbiljna turistička zemlja. Ili idemo naprijed ili ostajemo tu gdje jesmo - sve ovisi o nama.

Vrijedi li i dalje narativ stranih investitora ABC (Anything But Croatia) ili trava može i kod nas biti zelena?

HoReCa Adria je samo kao primjer, no isto vrijedi za sve poduzetnitke, konferencije, turističke priče.

To ne ovisi o Briselu ili nevidljivim moćima. Isto kao i pozicija medija, društvo stvara medije onime na što klika i što čita.

Želite li kvalitetne medije, čitajte ih i tako podržite. Ne zbog mene, nego zbog sebe, tržišta i razvoja društva.

Kako mogu mediji biti održivi i kvalitetni bez da ovise o PR člancima (ili politici) ako je jedina varijabla doseg? A znamo što se čita u Hrvatskoj. Želite li kvalitetne medije, pretplatite se - mediji će tako biti održivi samo od vaših pretplata. Time i kvalitetniji.

Zašto su strani proizvodi a priori bolji? Nisu, imamo itekako vrhunske domaće tvrtke koje su globalno konkurentne, no nemaju prostora za disanje, rast i razvoj. Teško otvaraju naše tržište, jer je sektor relativno zatvoren.

Zašto nema više kvalitetnih medija? Sajmova? Konferencija? Inovacija? Jer ih tržište ne traži. Što god netko o tome mislio, ovo su činjenice.

"Nakon devet godina održavanja u Opatiji, HoReCa Adria sajam seli se u Zagreb, na znatno veću lokaciju, te na tri dana hotelijerima, ugostiteljima i vlasnicima kuća za odmor pruža priliku za susret s najboljim dobavljačima za turistički sektor Hrvatske i regije!

HoReCa Adria tako postaje mjesto na kojem ćete pronaći baš sve što trebate za podizanje kvalitete Vašeg turističkog objekta, opremanje ili renovaciju hotelske sobe, restorana ili kuhinje, uređenje interijera apartmana ili kuće za odmor - od sitnog inventara, dekora i svih sitnica koje gostima predstavljaju detalj više, preko tehnoloških rješenja do ugostiteljske opreme i namještaja. Dio izložbenog programa je posvećen i proizvodima za eksterijere", navodi Adriano Požarić iz HoReCa Adria.

Zašto vani može, a kod nas ne može? To je pitane koje si mnogi postavljaju, pa tako i ja osobno. Tržište je takvo kakvo je - a tržište smo mi sami.

Ako HoReCa Adria kao i sve druge konferencije, mediji, projekti budu dobro popunjeni i prihvaćeni - to je i signal tržištu te cijelom turističkom ekosustavu da se još više aktivira i kvalitetno raste. Win-win za sve.

Treba nam puno više kompanija kao što su Rentlio, InSky Solutions, Include, Carwiza, Muzeja Iluzija, Bernarda madraci, sirane Gligora... Logično i prirodno je da naš turizam (koji je ogroman, od potrošnje, broja dolazaka / noćenja, broja smještaja i globalno prepoznat) stvara dodanu vrijednost upravo kroz kompanije koje usluge i proizvode vežu uz turizam.

Turizam može i mora poticati rast ekonomije i izvoz, a ne uvoz.  

Tvrtke koje bi prvo trebale naći klijente u Hrvatskoj, a kasnije na temelju testiranja i razvoja proizvoda te "CV"-a s domaćim klijentima krenuti na globalno tržište. Za to nam treba turizam koji je otvoren za "business", inovacije, sastanke, konferencije, sajmove, druženje, razmjenu ideja.... Uostalom, upravo je to dodana vrijednost turizma, da rastu domaće tvrtke koje prodaju proizvode / usluge turističkom sektoru.

Da imaju svoju proizvodnju u Hrvatskoj, stvaraju inovacije, zapošljavaju kvalitetni kadar koji nam već godinama odlazi u bolje ekonomije. Ipak živimo od turizma i imamo preko 100 milijuna noćenja. Suludo je da u Hrvatskoj nemamo jaku popratnu industriju koja prati turizam koji je uspješan i glomazan prema svim brojkama.

Imamo potencijala za.... ovaj nastavak bi trajao za jednu dobru knjigu, no važnije, fokusiraju se na na prošlost, nego na budućnost. Na rješenja i kako potencijale pretvoriti u resurse. Za to je su nam potrebni poslovni procesi i drugačiji mindset. 

HoReCa Adria je "place to be" ako ste imalo ozbiljan dobavljač za turistički sektor.

Vidimo se. Bravo Adriano na iskoraku!

Gdje plovi naš turistički ruzinavi brod?

Sve ovisi o nama samima. Tržište smo mi sami.

Isto vrijedi za turizam, medije... kao i za političke izbore. Koliko i kako glasamo - to i imamo. Odgovornost je na nama samima.

Nije vani trava zelenija. Vani je samo drugačiji "mindset" i fokus na poslovne procese.

Ili je ipak trava zelenija vani? Sve ovisi o vama, vi ste tržište i dajete smjer.

+ + +

HrTurizam - vaš izvor svježih turističkih tema za razgovor.

Zaboravite na neugodne tišine u razgovoru.

Budite u tijeku s informacijama iz turističkog sektora i u središtu zanimljivih razgovora, a ne promatrač. Pratite portal hrturizam i nikada nećete ostati bez riječi.

Više o pretplati na portal HrTurizam.hr pročitajte na https://hrturizam.hr/premium/subscribe

 

Autor:  Goran Rihelj

17. veljače 2024.