Hrvatska turistička zajednica, u suradnji s Predstavništvom HTZ-a u Češkoj, organizirala je veliki događaj pod nazivom „Hrvatski dan u Pragu“.
Riječ je o događanju na jednom od najvažnijih tržišta za hrvatski turizam koje za cilj ima prezentaciju ukupne hrvatske turističke ponude, proširenje postojeće suradnje s najvažnijim češkim partnerima te definiranje zajedničkih aktivnosti uoči nadolazeće sezone.
Na održanoj konferenciji za medije bilo je prisutno više od 40 čeških novinara i predstavnika najpopularnijih medija, dok je poslovni i radni dio programa privukao 50-ak subjekata i partnera iz češkog turističkog sektora, među kojima su turoperatori Fischer i České kormidlo, češki prijevoznik RegioJet i brojni drugi.
„Da je Hrvatska jedna od omiljenih inozemnih destinacija Čeha pokazuje turistički promet ostvaren tijekom posljednjih godina, pri čemu je njihova vjernost posebice izražena tijekom posljednje dvije i pandemijom obilježene godine. Naime, Česi su lani ostvarili više od pet milijuna noćenja što predstavlja odličnih 97 posto rezultata iz rekordne 2019. godine. Navedeno potvrđuje kako smo se na ovom tržištu vrlo brzo oporavili, dok ove godine, obzirom na izvrsne najave, očekujemo još bolje rezultate pa i rast turističkog prometa, odnosno potpun oporavak i povratak na predpandemijske trendove“, zaključio je Dubravko Miholić, direktor Predstavništva HTZ-a u Češkoj, dodavši kako Česi sve više traže smještajne objekte više kategorije u hotelima i kampovima, a rast interesa bilježe i hrvatske kontinentalne destinacije.
Tijekom konferencije za medije direktor HTZ-a Kristjan Staničić održao je prezentaciju kroz koju je predstavio ukupne turističke rezultate Hrvatske s osvrtom na rezultate ostvarene na tržištu Češke te je posebni naglasak stavio na buduće trendove i poziciju koju Hrvatska želi zauzeti na češkom tržištu.
„Češka spada u top pet emitivnih tržišta s kojih ostvarujemo najveći turistički promet, a Česi su naši rado viđeni i odani gosti. Daljnje pozicioniranje Hrvatske na tržištu Češke je strateški važno pitanje jer dugoročno gledano želimo zadržati poziciju jedne od omiljenih inozemnih destinacija Čeha. Iako je naša zemlja trenutno najprepoznatljivija kao ljetna obiteljska destinacija, što potvrđuje i podatak o 60 posto čeških turista koji u Hrvatsku putuju na ljetni odmor s obitelji, u budućnosti želimo zauzeti poziciju cjelogodišnje destinacije bogate i raznolike ponude, kako na obali, tako i na kontinentu, ali i kao destinacije koja privlači turiste različitih dobnih skupina, osobito mlade“, poručio je direktor Staničić.
Okupljenim novinarima obratila se i ministrica Brnjac, koja je govorila o daljnjem strateškom i održivom razvoju hrvatskog turizma, kao i Tomislav Fain ispred Hrvatske udruge putničkih agencija te Neno Nizić ispred Stories Hotela.
„Hrvatska je češkim turistima već tradicionalno jedna od omiljenih turističkih destinacija kojoj se uvijek rado vraćaju. Posebno nas veseli činjenica kako češko tržište Hrvatsku sve više prepoznaje kao odmorišnu destinaciju i izvan ljetnih mjeseci čemu svjedoči i podatak kako je od početka ove godine ostvareno 98 posto dolazaka i 25 posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje 2019. godine. Osim mora i prekrasne prirode, Hrvatska postaje destinacija dodane vrijednosti jer turistima nudi viši nivo iskustva, za čime su suvremeni češki turisti sve više u potrazi. Osim ponude koja im je već dobro poznata, kontinuirano razvijamo i segment luksuznog turizma. S obzirom na porast potražnje upravo tog segmenta turizma, na tržištu Češke u predstojećem razdoblju Hrvatsku želimo brendirati, između ostalog, i kao turističku destinaciju suvremenog luksuza, koja uz uobičajene oblike nudi personalizaciju aranžmana, vrednovanje doživljaja i emocija, kao i osobnog razvoja kroz komunikaciju s lokalnom kulturom i zajednicom“, izjavila je ministrica Brnjac, dodavši kako je u hrvatskom turizmu tijekom posljednjih godina investirano više od 4 milijarde eura, a sad su nam na raspolaganju još 2,2 milijarde kuna iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Nakon konferencije za medije održan je i radni dio programa na kojem su, od hrvatskih subjekata, sudjelovali i predstavnici Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), Stories Hotela i Croatia Airlinesa, a koji su tom prilikom predstavili i novu avioliniju uvedenu u ovoj godini na relaciji Prag – Split koja će prometovati svake subote od početka lipnja do kraja rujna.
Kako navode iz HTZ-a, u istom prostoru Martinický palác, održana je i prigodna večera na kojoj su, uz hrvatsku delegaciju i predstavnike hrvatskog veleposlanstva na čelu s veleposlanicom Ljiljanom Pancirov, sudjelovali brojni vlasnici, direktori i predstavnici čeških turoperatora, agencija i turističkih udruga. Ispred češke nacionalne turističke organizacije Czech Tourism prisutan je bio direktor Jan Herget, koji je u razgovoru s direktorom HTZ-a Kristjanom Staničićem najavio intenzivniju suradnju dviju institucija, kako po pitanju razmjene znanja, iskustava i korisnih podataka iz sustava eVisitor, tako i po pitanju zajedničkih promotivnih nastupa i aktivnosti na dalekim tržištima.
Foto: HTZ