Inovativni turistički proizvod u Zadru / Prva virtualna šetnja kroz povijest Zadra s uključenim animacijama

Turistička agencija Magic Croatia odlučila je predstaviti drugačiji i skoro zaboravljeni Zadar koristeći prednosti moderne tehnologije. U želji da se ljudima olakša vizualizacija kako je Zadar izgledao u prošlosti,...

Turistička agencija Magic Croatia odlučila je predstaviti drugačiji i skoro zaboravljeni Zadar koristeći prednosti moderne tehnologije.

U želji da se ljudima olakša vizualizacija kako je Zadar izgledao u prošlosti, agencija Magic Croatia pokrenula je virtualne šetnje putem VR naočala, a koji će omogućiti turistima da se vratite u prošlost i vidite ono što je inače nemoguće vidjeti.

Virtualna šetnja kroz povijest Zadra zamišljena je kao šetnja kroz grad u trajanju 90 minuta uz stajanje na 7 najznačajnijih lokacija u staroj jezgri grada. “Na tim lokacijama VR naočale projiciraju atraktivne virtualne prikaze od 360°, animacije objekata, zvučne efekte i audio zapis na čak 7 svjetskih jezika, dok je tekst za audio zapis napisao cijenjeni i uvaženi zadarski profesor Vinko Bakija, dr.sc.  Prilagođen dizajn jednostavnog korisničkog sučelja omogućuje korisniku da sam odabire kad će vidjeti sljedeću točku i nije potrebno napredno tehnološko znanje za upravljanje VR naočalama. U svakom slučaju, stručni asistent bit će na raspolaganju korisnicima tijekom cijelog trajanja ture.” ističe Veronika Mudri Šestan, vlasnica agencije Magic Croatia.

Također, dodaje kako će na ovaj način Zadar pokazati da prati globalne trendove primjene modernih tehnologija u razvoju turizma i stranim gostima ponuditi nešto inovativno, ali i mogućnost da vizualno dožive preko 2000 godina staru povijest grada.

Umjesto da strani gosti, ali i sami Zadrani, školarci i brojni drugi zamišljaju kako je rimski forum izgledao u prošlosti ili kako je izgledao IV. Križarski pohod na Zadar 1202. godine, uz pomoć tehnologije doživjet će priču o zadarskoj povijesti na zanimljiv način.

Pored toga, korisnici će imati priliku da posjete crkvu sv. Krševana koja je inače zatvorena za javnost i vide kako izgleda zadarski poluotok iz zraka.

Prva virtualna tura koja ima i animacije

Ovo je jedini projekt na području cijele Hrvatske koji je koncipiran tako da obuhvaća cjeloviti povijesni prikaz nekog grada kroz više vremenskih razdoblja i točaka.

Početne reakcije su odlične, kako ističe Mudri Šestan, a podijelila je i zanimljivu priču s današenje konferencije za medije. Naime, kako je u sklopu tiskovne konferencije održana prezentacija za novinare, tako su slučajni gosti vidjeli kako se djelatnici šeću s VR naočalama, te su ih pratili do agencije i odmah bookirali svoju turu. Genijlano, zar ne?

Ovo je prva takva virtualna šetnja koja, osim prikaza 360°, ima i animacije“ naglašava Mudri Šestan te dodaje kako umjesto da turisti zamišljaju kako je izgledao Rimski forum ili kako izgleda crkva sv.Krševa, to sada mogu vidjeti i kroz animacije te VR, te da je tako preskočen jazz između imaginacije i vizualizacije. “VR tura namijenjen je turistima, ali i domaćem stanovništvu da dožive Zadar na jedan drugačiji način. Također, planiramo ture ponuditi i školama te fakultetima, jer se radi o povijesti grada Zadra koja je sada prikazana na jedan nov, inovativna i moderan način. Jedna od učenica srednje škole je testirala turu, a njezine reakcije su bile odlične, kako je izjavila, kao da je pročitala jednu knjigu, ali na novi i zabavan način” govori Mudri Šestan.

Što se tiče trenutne turističke sezone u Zadru, Mudri Šestan ističe kako je dojam da ima malo manje turista, no kako se promijenio profil turista, i na one bolje platežne moći, tako da zaključuje da je turistički promet isti kao i prošle godine, uz nešto manje gostiju.

S druge strane, upravo putničke agencije koje prodaju razne sadržaje u destinaciji čine važnu ulogu u našem turizmu, gdje se sve više traži kvalitetni sadržaj, a ne samo sunce i more koncept. Zato je važno da i sama potražnja za dodatnim sadržajima raste. “Potražnja raste za dodatnim sadržajima i godine u godinu, a mi ne nudimo samo izlet, nego se trudimo u odrađenoj turi dodati i dodatne priče i doživljaje. Tako recimo, kada vodimo turiste na NP Plitvička jezera, ubaciomo i obilazak Rastoka te ostale zanimljive lokalne priče koje su nam na putu. Turisti žele priču, novo iskustvo te žele vidjeti i doživjeti one priče koje su poznato samo lokalcima. Dakle, žele autentično iskustvo i upoznati naš način i kulturu življenja.” zaključuje Mudri Šestan.

Prva virtualna šetnja kroz povijest Zadra je svakako odličan novi turistički proizvod, a sada je na svima na destinacijama, pogotovo pružateljima smještaja, da upoznaju svoje goste s ovom novom pričom i iskustvom. Kao i ukupnom ponudom sadržaja Zadra, jer ne zaboravite, motiv dolaska nije smještaj, nego destinacija.

Ukoliko gost bude zadovoljan destinacijom, vratit će se, a vratit će se u vaš smještaj. Čak i ako nemate neku direktnu korist kroz eventualnu proviziju, dugoročno su svi u dobitku, a najviše vaši gosti zbog boljeg doživljaja i razine kvalitetom destinacije. To je imperativ u turizmu, da je gost zadovoljan, bude naš ambasador i da se vratiti.

Ne smijemo gledati samo sebe, jer pojam destinacije se veže uz sve sudionike u nekoj destinaciji, a ne pojedinca. Nitko ne može sam, a upravo kroz kvalitetan, raznolik i autentičan sadržaj možemo produžiti sezonu, povećati turističku potrošnju te direktno utjecati na zadovoljstvo turista.

Vijesti: