Istra Outdoor Experience još jednom pokazali kako se treba razvijati naš turizam

Istra Outdoor Experience ( IOE ) je jedan od najboljih korektnih primjera u Hrvatskoj kako se treba razvijati turizam. Ovo je priča o strateškom razvoju, sinergija, mikro poduzetništvu te...

Istra Outdoor Experience ( IOE ) je jedan od najboljih korektnih primjera u Hrvatskoj kako se treba razvijati turizam. Ovo je priča o strateškom razvoju, sinergija, mikro poduzetništvu te pametnom promišljanju o razvoju turizma i destinaciji.

I u ovoj krizi, od IOE nisam mogao očekivati status quo, nego opet nešto drugačije i proaktivno. I nisu razočarali, dapače, opet su me oduševili.

/ / / ISTRA OUTDOOR EXPERIENCE PRIMJER KAKO SE STRATEŠKI RAZVIJA TURIZAM. MAGIČNA RIJEČ JE SINERGIJA

Naime, predstavnici Istra Outdoor Experience tima okupili su se prošlog četvrtka u Multimedijalnom centru Barban s ciljem razrade programa pokretanja turizma u post kriznom razdoblju.

Poticanje inovacija u turizmu, razrada marketinških strategija i poslovno umrežavanje bile su samo neke od tema Anti-korona sastanka, kojim IOE tim želi oživjeti umrtvljeni turistički sektor prouzročen korona situacijom.

Kako se gore spomenuta situacija mijenja iz dana u dan ne samo na području Republike Hrvatske, već i na području Europske unije i ostatka svijeta, moramo djelovati, prvenstveno razumno i ne samo očekivati ekonomske promjene, nego sve napraviti što je u našoj moći da stvorimo preduvjete da se ta promjena i dogodi. Od čekanja nećemo ništa dobiti” istaknuo je Mladen Draguzet iz Istra Outdoor Experience-a.

Melem za moje uši, a ključna riječ je – djelovati. Da, svi moramo krenuti od sebe i djelovati. A ne čekati “čudo”. To je prvi preduvjet da se neke stvari pokrenu s mrtve točke. Ako netko treba dobiti sav mogući support ( Od Ministarstva turizma, HTZ-a, sustava turističkih zajednica, županije itd…) u našem turizmu, to je upravo ekipa oko OIE. Upravo su IOE dokaz kako je ipak moguća sinergija u destinaciji među mikro poduzetnicima ( “konkurentima”) te primjer turizma kakav bi trebao biti i u Hrvatskoj.

Stoga su na sastanku Istra Outdoor Experience-a posebno istaknuli dodatno umrežavanje i povezanost svih djelatnosti u turizmu na području Istarske županije i približavanje korisnicima putem digitalnih kanala kao najbolje rješenje na novonastalu situaciju. Time više, na sastanku su proširili suradnju s novim partnerima.

Što to IOE tim radi, a drugi ne? – odgovor na to pitanje novi turistički proizvod. I to kroz pružanje outdoor aktivnosti; degustacije vina, rakije, likera, kao i organiziranje i posluživanje hrane u manjim grupama direktno u prirodi na otvorenom, čime gost dobiva potpuni doživljaj destinacije i sigurnost opet zbog trenutne zdravstvene situacije.

Istra Adventure, Glavani park, Ranch Barba Tone, Konoba Vorichi, Camp Dvor i Travel Istria kao osnivači ove neformalne organizacije, poručuju da iz post krizne situacije treba izvući priliku istu onakvu kao i na samom početku sklapanja njihovog partnerstva prije 10-ak godina, a to je izazov pružanja drukčijeg turističkog proizvoda uslijed neizvjesnog razdoblja.

Odgovoriti na promjenjive trendove u području turističkog sektora svakako je jednostavnije putem zajedničkog djelovanja. Stoga, pozitivan iskorak u radu ovog tima je sklapanje novih suradnji s partnerima koji obavljaju različite djelatnosti te stvaranju novog turističkog proizvoda.

Sada smo okupili sve partnere, dapače još proširili suradnje s novim partnerima, te smo svi koliko je moguće napravili programe koji se mogu provoditi vani na otvorenom prostoru. Tako osim adrenalinskih sadržaja, s našim partnerima radimo i ručak u masliniku, večeru u vinogradu i sve degustacije na otvorenom prostoru” istaknuo je Draguzet.

Poučeni dobrim iskustvom kada su se u siječnju ove godine netom održavanja turističkog sajma u Ljubljani timu priključili Turistička zajednica Općine Žminj, Mljekara Latus, Pršutana Jelenić, OPG-om Žminjski gušti te Turistička zajednica Općine Marčana s Krnica Boat Excursions i Konobom Da Rocco, Istra Outdoor Experience tim odlučio je proširiti suradnju s novim partnerima – OPG-om Frane, In Sylvis vinima i Beach barom Cadena koji su iskazali interes za suradnjom u timu.

Obogaćenjem turističke ponude i međusobnim umrežavanjem Istra Outdoor Experience tim jača prepoznatljivost i položaj Istre kao destinacije na svim Europskim i svjetskim tržištima. “ zaključuje Draguzet.

Svakako moramo ovim putem još jednom naglasiti, kao iz IOE svake godine pozivaju putničke agencije i privatne iznajmljivače da ih upoznaju i da im se priključe u njihovoj priči, kako bi zajedničkim snagama svi bili jači i ponudili kvalitetniji i ono najvažnije – održivi i zaokružen turistički proizvod. Također, u cijelu IOE mrežu ili udruženje ne može uči svatko, a jeidni kriteriji su kvaliteta, sinergija i daželi radit sa svima pod istim uvjetima.

Upravo je to smisao turizma. Ponuditi kvalitetni, drugačiji i autentični sadržaj. Upravo je to “sveti gral” kako produžiti turističku sezonu. I ono najvažnije povećati turistički potrošnju, a koja ne potiče uvoz, nego upravo suprotno – spušta se na lokalnu ekonomiju. Ne na jednog, nego na što više mikro poduzetnika. Tako se zatvara taj magični održivi turistički krug. Tako ljudi ostaju na svojoj zemlji i na ruralnim krajevima. Tako imamo jedinstven turistički proizvod.

“U većini slučajeva ljudi su protiv takvih partnerstava jer misle da su si konkurencija. Ali mi si nismo konkurencija, mi smo si partneri. Ja nemam konje i neću ih nikad imati, on nema quadove i sigurno ih nema namjeru nikad kupiti. Svatko radi u svom segmentu, nitko se nikome ne petlja u posao, ali ako radimo zajedno, svima nam je bolje. Gosti su jako zadovoljni jer tako dobiju cjelodnevnu aktivnost i mogu isprobati sve aktivnosti. Nije nam jasno zašto se svi tome čude. Mi već više od 10 godina radimo tako. Postavili smo pošten i korektan dogovor u startu i zato nam je suradnja kvalitetna i vjerujemo da će tako funkcionirati još dugi niz godina” govori Draguzet.

Još jedna važna lekcija za sve koji se bave turizmom. Ne treba nam jedan gigant npr. “Agrokor”, gdje sve ima jedan, nego nam trebaju 100-in malih koji u konačnici čine istu priču. No, uz jednu značajnu razliku. Distribucija novca se spušta na lokalnu razinu na stotine obitelji. Lokalne radne snage. Lokalne OPG-je. nastavite niz… e to je održiv razvoj. Svi žive direktno ili indirektno od turizma. Svi lijepo zarađuju i imaju visoku kvalitetu života. Samo okrenite priču, da samo jedan ima svih 15 usluga i proizvoda OIE-a.

Mogu dati mnoge primjere, no evo jedno plastičnog svim jasan. Jedan uzgaja pšenicu, drugi ima mlin, treći radi kruh, četvrti kupuje taj domaći kruh, peti radi tjesteninu, šesti radi umak, sedmi uzgaja gljive, osmi uzgaja krave, deveti… nastavite niz….Upravo takav lanac vrijednosti je danas imperativ. Naravno krupni kapital ovdje ne vidi interes, jer logično i sasvim opravdano, želi sve okrupniti pod jednu kapu kako bi smanjio troškove, bio efikasniji i kako bi zaokružio cijeli proces. No, u ovoj priči je puno efikasnije za razvoj lokalne zajednice pa i države, a ne pojedinca. Pozitivni utjecaj se može konkretno izmjeriti kroz razne faktore, od ekonomskih do imigracija iz ruralnih prostora. No to ćemo detaljnije nekom drugom prilikom.

Tako logično, prirodno, održivo i jednostavno. To je baza i kostur turizma. Svakako primjer kao pozitivan case study svim studentima turističkog menadžmenta, dapače, kao i praksa, da studenti dožive na praktičan način što znači strateški razvoj destinacije.

Kroz sve godine naše suradnje, zaključili smo da smo zajedno „jači“ i uspjeli smo našim dodatnim sadržajima podići turizam na Barbanštini na viši nivo te utjecati na produljenje turističke sezone, jer u predsezoni i posezoni nije dovoljno nuditi samo „sunce i more“, ali u kombinaciji sa svim ovim našim aktivnostima upravo ta godišnja doba su idealna za ovakve aktivnosti jer Istra ima idealnu klimu jer i zime nisu prehladne tako da možemo raditi praktički cijelu godinu što je inače rijetkost u drugim krajevima. Naš moto je: VIŠE, BOLJE, JAČE!” zaključuje Draguzet.

1+1 nisu 2, nego 15

Istra Outdoor Experience je neformalno udruženje firmi u općini Barban koje nude aktivni odmor, a okupljaju 15 partnera, te tako zajedničkim snagama čine jedinstven kvalitetni turistički proizvod u Hrvatskoj.

P.S. Hoteli, agencije, iznajmljivači … imate odličan kvalitetni turistički sadržaj. Sadržaj koji je ključan za produženje turističke sezone, podizanje turističke potrošnje ( koja ostaje na lokalnoj razini ) i podizanje razine zadovoljstva turista našom destinacijom. Primjer OIE je baza, temelj i kostur, a ostalo je nadogradnja. Kao i kada gradimo kuću, moramo imati jake i zdrave temelje. Zaključno, kao i uvijek, sve je na nama samima. Ne smijemo gledati samo sebe, nego moramo gledati širu sliku. Ili želimo strateški i održivo razvijati turizam ili ne.

Povezane vijesti: