Jačanje nacionalnog brenda, poticanje pred i posezonskog prometa te veća turistička potrošnja – fokus HTZ-a u 2020.godini

U Ministarstvu turizma danas je održana 57. sjednica Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice na kojoj su članovima Vijeća predstavljeni prijedlog godišnjeg programa rada i financijskog plana Hrvatske turističke zajednice...

U Ministarstvu turizma danas je održana 57. sjednica Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice na kojoj su članovima Vijeća predstavljeni prijedlog godišnjeg programa rada i financijskog plana Hrvatske turističke zajednice za 2020. godinu te plan aktivnosti predstavništva HTZ-a za 2020. godinu.

U prezentiranom prijedlogu godišnjeg programa rada i financijskog plana HTZ-a prikazana je evaluacija daljnjih perspektiva Hrvatske na svjetskom i europskom turističkom tržištu pri čemu su istaknute tri ključne strateške vertikale za ulaganja: jačanje nacionalnog brenda, poticanje pred i posezonskog prometa te veće turističke potrošnje.

Nastavno na nove zakonske odredbe koje stupaju na snagu s 1. siječnjem 2020. godine, a tiče se turističkih zajednica i njihovih novih zadaća, predviđeno je i raspisivanje javnih natječaja za udružene turističke zajednice te za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent. 

Sredstva će se dodjeljivati iz Fonda za udružene turističke zajednice i Fonda za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent sukladno definiranim uvjetima i kriterijima za aktivnosti koje će odrediti naš Pravilnik, a odluku o izboru projekata te o visini potpora donijet će Turističko vijeće HTZ-a. Vjerujem kako će stupanjem na snagu novih zakona u 2020. godini turističke destinacije uvidjeti potencijale udruživanja kroz dodjelu dodatnih financijskih sredstava za udružene turističke zajednice iz čega bi trebali proizaći i brojni sinergijski učinci ne samo u kvaliteti tržišnog nastupa cijelog turističkog područja, već će se osigurati i prijeko potrebna troškovna efikasnost u sferi promocije i provedbi projekata. Jedan od najvećih naglasaka novog sustava stavljen je na poticanje udruživanja destinacija koje zajedničkim djelovanjem imaju mogućnost puno kvalitetnijeg pozicioniranja na tržištu i razvoja projekata koji će potaknuti cjelokupni gospodarski razvoj“, istaknuo je Gari Cappelli, ministar turizma i predsjednik Hrvatske turističke zajednice.

Obzirom da su sajmovi izuzetno važan dio marketinških aktivnosti većine vrsta poslovanja, od najvećih multinacionalnih hotelskih poduzeća do malih obiteljskih tvrtki, godišnjim programom rada HTZ-a za 2020. planirano je sudjelovanje na 17 sajmova – 13 općih turističkih sajmova te 4 specijalizirana sajma, od čega na 2 kamping sajma te 2 nautička sajma. S ciljem podizanja razine kvalitete i promocije u najzastupljenijem obliku smještajne turističke ponude na području Republike Hrvatske, u 2020. HTZ će zajedno s regionalnim turističkim zajednicama pokrenuti projekt brendiranja i labelinga privatnog smještaja radi što kvalitetnijeg pozicioniranja na tržištu.

Imamo odličan odaziv sustava turističkih zajednica na Javni poziv za iskazivanje interesa za provedbu strateških promotivnih kampanja na emitivnim tržištima u 2020. godini kojeg smo objavili u kolovozu ove godine i putem kojeg je Turističko vijeće odobrilo financijska sredstava za provedbu ključnih promotivnih kampanja i suradnju s partnerima, većinom avioprijevoznicima. Također, u suradnji s turističkim zajednicama županija uspješno smo proveli i Javni poziv za udruženo oglašavanje u kampanjama javnog i privatnog sektora u 2020. godini, a putem ova dva programa odobreno je gotovo 60 milijuna kuna za provedbu prijavljenih projekata i suradnji“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, dodavši kako su odabrane i agencije za provedbu marketinških i PR aktivnosti na emitivnim tržištima, kao i tekst Javnog poziva za TOP događanja.

U sklopu prijedloga godišnjeg programa rada prvi puta su razrađene i ključne aktivnosti predstavništva HTZ-a u Koreji. Tako se u sklopu programa za korejsko tržište za iduću godinu planira se nastup na sajmovima Seoul International Tourism Industry Fair u lipnju te Busan International Travel Fair u rujnu 2020. godine.

Teme koje će biti u fokusu za tržište Koreje u 2020. godini su: brendiranje Hrvatske kao gastrodestinacije, srednjovjekovni festivali, zdravstveni, ekološki, kongresni te kulturni turizam s posebnim naglasnom na promociju događanja Rijeka – europska prijestolnica kulture. 

Vijesti: