Jadranska magistrala i stara karlovačka cesta kao turistički sadržaj?

Kultni Porsche Boxster slavi svoj 25. rođendan, a za veliku obljetnicu predstavljen je video spot koji je sniman u Hrvatskoj. Tako se Porsche pridružio mnogim auto brendovima koji su...

Kultni Porsche Boxster slavi svoj 25. rođendan, a za veliku obljetnicu predstavljen je video spot koji je sniman u Hrvatskoj. Tako se Porsche pridružio mnogim auto brendovima koji su odabrali Hrvatsku za svoju lokaciju snimanja video spotova.

Odlična reklama za Hrvatsku jer kada se globalno poznati brendovi povezuju s nekom državom, to svakako daje veliki plus globalnom PR-u Lijepe naše. Također, isto tako daje određenu potvrdu i dodatni signal drugim tvrtkama, da i oni dođu u Hrvatsku radi snimanja video spotova, ali i snimanje filmova i serija, koji su donijeli ogroman pozitivan PR.

Isto tako, tu ne treba zaboraviti kako se osim promocije, za snimanje video spotova i filmova koriste lokalni resursi, od tehničkih za potrebe snimanja, do smještaja i poslovnog turizma. Pa se tako cijela priča širi i ima dodatne benefite.

No, ovaj video još jednom mi je usmjerio pažnju na nedovoljno iskorišten potencijal Jadranske magistrale kao i stare karlovačke ceste, koja je kao u crtiću “Cars” i primjeru Route 66 izgubila na značaju preusmjeravanjem prometa gradnjom autoceste.

Time je cijeli kraj izgubio jako puno, izgubljena je značajna turistička potrošnja o kojoj su ovisili brojni lokalni poduzetnici, a time je potaknuto i iseljavanje iz ovih ruralnih krajeva. Cesta koja je život značila. Cesta koju su turistički djelatnici Karlovačke i Ličko – senjske županije odavno morali turistički valorizirati. Pogotovo jer na cijelom potezu danas imamo puno više atrakcija nego prije i već imamo izgrađen brend, kojeg samo treba oživiti i dati mu novi životni ciklus.

S druge strane, znate onaj osjećaj kada “žurite” na godišnji? Nikako da svi shvatimo kako je putovanje na more zapravo samo po sebi godišnji odmor i treba i taj put doživjeti. Da i putovanje je dio godišnjeg odmora, osobno volim vidjeti i doživjeti što više te uvijek gledam što mi je na putu između točke A i točke B. Kako nama, tako i stranim turistima zanimljiv je svaki sadržaj koji će nam put do destinacije učiniti zanimljivijim i atraktivnijim. Pogotovo turistima koji putuju satima uz čekanja i gužve na granicama.

Kada smo kod stare karlovaček ceste, osobno kada idem iz Zagreba za Dalmaciju, uvijek siđem u Karlovcu i idem starom karlovačkom cestom. Cijelo područje nudi izvrsne turističke priče, od prirode, muzeja, interpretacijskih centara, restorana, Rastoka kao i prirodni fenomen Plitvičkih jezera. Tu je izanimljiv turistički fenomen prelijevanja posuda. Više o tome u prilogu.

/ / / SIĐITE S AUTOCESTE I UPOZNAJTE LIJEPU NAŠU – JA SAM “OTKRIO” RIJEKU KORANU I AQUATIKU

Recimo, Baranja i Osijek su jedna od stanica svim Mađarima koji putuju prema Jadranu. Zašto to ne bi bio i Karlovac, Lika i Gorski Kotar za sve druge turiste.

O jednom sličnom, ali suprotnom, primjeru pisao sam prošle godine. Naime, godinama su vozači u tranzitu koji ne žele platiti vinjetu na austrijskoj autocesti, stvarali velike gužve na lokalnim autocestama (pogotovo tijekom ljetnih i zimskih praznika). Gužve na lokalnim cestama smanjile su kvalitetu života lokanom stanovništvu, podigle razinu onečišćenja i buke, onemogućile brzu reakciju intervencijama hitnih službi koje ne mogu doći na vrijeme do ljudi koji zahtijevaju takvu pomoć itd… No, predstavnici Tirola odlučiti su reagirati i pokušali doskočiti tom problemu. Guverner austrijske pokrajine Tirol Guenther Platter odlučio je da vozači koji nemaju kao krajnje odredište neko od malih mjesta u toj pokrajini nemaju što raditi na lokalnim cestama i imaju se voziti na autocestama te je uveo kazne za vozače koji to ne poštuju. Umjesto da su to pretvorili u prednost, u Tirolu su se odlučili prekinuti promet, a time i turistički promet.

EFEKT TEORIJE KAOSA: AKO VAM DESTINACIJA NIJE U TOJ REGIJI, NE SMIJETE SIĆI S AUTOCESTE

Također, naša Jadranska magistrala, kada naravno nisu ogromne gužve, oduzima dah svim vozačima. Fenomenalni kadrovi i krajolici koji se otkrivaju iz zavoja u zavoj. Rasterećenjem prometa na magistrali bi svakako mogli doskočiti i osiguravanjem velikih parkinga iznad magistrale tj. van destinacija, boljim javnim gradskim prijevozom u cilju poticanja intermodalnog prijevoza, kao i aktivacijom morske “magistrale” o čemu sam već pisao više puta. Osim povećanja potrošnje i boljeg doživljaja turistima, upravo bi time stvorili više prostora za korištenje Jadranske magistrale.

/ / / HOĆEMO NAPOKON OSIGURATI NAŠIM GOSTIMA PARKING?

U Hrvatskoj postoje i agencije te vodiči koji vode motorizirane ture tj. turiste upravo po Jadranskoj magistrali. Prije dvije godine u Novalji se okupio veliki broj ljubitelja Harley Davidsona. U organizaciji TZ grada Novalje i Udruge Dalmacija Chapter Croatia, koja upravo okuplja vlasnike Harley Davidson motocikala, na otoka Pagu u Novalji održao se moto susret “Island Thunder Powered by Harley Davidson”. Događanje je u listopadu, van špice sezone, na tri dana okupilo stotine motorista iz Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine. Svakako odličan primjer kako produžiti turističku sezonu. Radi se o odličnim potrošačima koji vole vidjeti i doživjeti širi kontekst destinacije i konzumiraju razne dodatne sadržaje. Od managera, liječnika, pravnika i drugih poslovnih ljudi kojima je to način života i ispušni ventil od stresa. Priča je to koja ima veliki potencijal danjeg razvoja.

Inače dio državne ceste D25 Karlobag – Gospić vozači i ljubitelji oktanskih sportova smatraju jednom od najljepših cesta u Hrvatskoj kojom se svakako treba provozati za potpuni vozačko vizualni hedonizam. Tajna užitka uz nevjerojatan pogled leži i u činjenici kako cesta svladava 1000 metara nadmorske visine u samo 20 kilometara svoje dužine što je jamstvo za odličnu vožnju. 

Ne zaboravimo kako godišnji odmor započinje putovanjem i u njemu treba uživati i učiniti ga posebnim iskustvom. Vožnja na našu obali primjerice starom karlovačkom cestom te prolazak kroz Liku i Gorski kotar s druge strane Velebita te potom vožnja magistralom do konačnog odredišta možda produžuju vaše putovanje, ali ga i obogaćuju. Uzmite si taj dan više i zadržite se usput jer ovdje su brojne turističke priče koje propuštate kada samo projurite autocestom. Isto tako moramo komunicirati i prema turistima. Za početak, napravimo top listu najboljih trasa za motocikle, obilježimo je i snimimo video spot i foto materijale. Istaknimo sve dodatne sadržaje na trasi, od muzeja do restorana i stvorimo novi sadržaj.

Dakle, da zaključim, imamo priče, samo ih moramo pretvoriti u turističke proizvode. Zašto čekamo?

Naslovna fotografija: pixabay.com

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN