Još jedan EU projekt Turističke zajednice Zagrebačke županije

Turistička zajednica Zagrebačke županije posljednjih je godina vrlo aktivna u prijavama i provedbama EU projekata, a što je rezultiralo prijavom i poz...

Autor:  HrTurizam Promo

1. lipnja 2022.

Turistička zajednica Zagrebačke županije posljednjih je godina vrlo aktivna u prijavama i provedbama EU projekata, a što je rezultiralo prijavom i pozitivnom ocjenom i novog EU projekta Turističke zajednice Zagrebačke županije, financiranog u okviru programa Obzor Europa. 

Projekt KNOWING trajat će 48 mjeseci, a započinje s provedbom 1. lipnja 2022. godine. Ciljevi projekta su razviti okvir za modeliranje koji će pomoći u razumijevanju i kvantificiranju interakcija između utjecaja i rizika klimatskih promjena, mjera ublažavanja i strategija prilagodbe, procijeniti međuodnos između javnih i privatnih strategija prilagodbe i ublažavanja klimatskih promjena te identificirati načine ublažavanja klimatskih promjena uz optimizirane kombinacije intervencija u različitim sektorima. 

Zaključno, projekt se bavi jednom od ključnih dimenzija održivog razvoja, a to je ekološkom dimenzijom. Ukupna vrijednost projekta je 6.579.574,00 EUR. Turistička zajednica Zagrebačke županije sudjeluje u projektu s još 19 partnera, sa svrhom uspostave održivog turizma, očuvanja klime i društvene transformacije u Zagrebačkoj županiji. 

Naravno, istaknuli su nam iz Turističke zajednice Zagrebačke županije, nije to nimalo lagan i jednostavan posao, uključuje kontinuirano praćenje svih potencijalnih natječaja za sufinanciranje iz različitih programa vezanih tematski uz turizam, kontinuirano praćenje trendova u turizmu općenito, analizu stanja turizma u Zagrebačkoj županiji te generiranje projektnih ideja za potencijalno unapređenje i, ne manje važno, ove aktivnosti da bi bile uspješne zahtijevaju kontinuiranu suradnju i komunikaciju s velikim brojem potencijalnih projektnih partnera diljem Europske unije, a i šire. 

Trenutno Turistička zajednica Zagrebačke županije provodi dva projekta sufinancirana iz EU. Prvi je projekt PRONACUL koji naglašava ideju o promociji i očuvanju prirodne i kulturne baštine i podršku razvoju transnacionalne strategije za zajedničku promociju Jadranskog-jonskog područja kao turističke destinacije. PRONACUL je financiran u okviru INTERREG V-B Jadransko-jonskog programa transnacionalne suradnje 2014. – 2020. i traje do rujna 2022. godine. Ukupna vrijednost projekta je 1.770 348,98 EUR, a uz vodećeg partnera, 11 je partnera na projektu, među kojima je i Turistička zajednica Zagrebačke županije, te 6 pridruženih i podupirućih partnera.

Drugi projekt u provedbi je EKOMUZEJ BISTRA kojeg je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj kroz mehanizam Integriranih teritorijalnih ulaganja na području Urbane aglomeracije Zagreb. Korisnik projekta je Općina Bistra, a partner na projektu, uz Turističku zajednicu Zagrebačke županije je i Udruga Ekomuzej Bistra. Cilj projekta je obnova i rekonstrukcija zgrade stare škole u Poljanici Bistranskoj te njena prenamjena u suvremeni i moderno opremljen kulturno-turistički centar. Korištenjem dijela prostora obnovljenog objekta za namjene koje se odnose na promociju Općine Bistra kao turističke destinacije, kao i osnivanjem turističko-informativnog centra, unaprijedit će se turistička atraktivnost ovog područja za posjetitelje. Ukupna vrijednost projekta: 11.979.148,74 HRK, a projekt traje do 1. rujna 2023. godine.

Ponosna na novi uspjeh i novi projekt, Turistička zajednica Zagrebačke županije nastavlja predano sa svojim aktivnostima u prijavama i provedbama međunarodnih EU sufinanciranih projekata. Konkurencija je velika unatoč rigoroznim kriterijima i ponekad unatoč pozitivno ocijenjenoj projektnoj prijavi, projekt se odbija jer se potroše alocirana sredstva. Tako su trenutno neki projekti u fazi pripreme, a neke projektne prijave su u postupku evaluacije te se rezultati s nestrpljenjem očekuju. 

Dijeljenje znanja, najboljih praksi s relevantnim partnerima iz drugih EU zemalja, kao i nacionalnim, regionalnim i lokalnim partnerima ključno je i za aktivnosti jačanja destinacijskog brenda, ističu iz Turističke zajednice Zagrebačke županije.

Foto: Foto TZZŽ - autor Robet Klarić

Autor:  HrTurizam Promo

1. lipnja 2022.