Inovacija u HoReCa kanalu – Cold Brew. Ne nije ledena kava, nego novi ritual ispijanja kave

Ova turistička godina je u najmanju ruku izazovna, čak i presudna, te iako je dosta toga ukazivalo na uzbunu, očito nismo reagirali na sva upozorenja, niti danas, a niti zadnjih...

Ova turistička godina je u najmanju ruku izazovna, čak i presudna, te iako je dosta toga ukazivalo na uzbunu, očito nismo reagirali na sva upozorenja, niti danas, a niti zadnjih godina. Na pozitivnom valu rasta turizma bili smo opijeni uspjehom, ne toliko zahvaljujući našoj strategiji i nama samima, već više zbog drugih globalnih okolnosti i pada direktnih europskih konkurenata.

Ne ulazeći dublje u sve probleme, naš najveći problem je slaba ponuda i sadržaj u turističkim destinacijama, te ne toliko visoka cijena, koliko je niska vrijednost za novac, što je najvažnije. 

Spomenuo sam riječ presudna, namjerno u kontekstu i s nadom da napokon svi shvatimo kako od sunca i mora i loše vrijednosti za novac više ne možemo očekivati rast našeg turizma.

Motiv dolaska je destinacija, a ne smještaj, a upravo u destinacijama imamo najviše problema. Ako želimo podići turizam na višu razinu te produžiti turističku sezonu / godinu moramo ulagati u kvalitetu, raznoliku i autentičnu ponudu i sadržaj. Također, stalno se vrti priča oko cijena, no fokus bi trebao biti na vrijednosti za novac, gdje nažalost loše stojimo.

Na brend neke destinacije utječe mnogo faktora, a jedan od njih su svakako praćenje trendova i inovacija. Ako želimo biti među TOP turističkim destinacijama u Europi, a želimo i možemo, moramo pratiti sve globalne trendove, a čak i biti predvodnici novih trendova. 

U ovom članku fokusirao sam se upravo na kvalitetnu ponudu, percepciju brenda, praćenje trendova, proces koji nam stalno mora biti u fokusu te osluškivati tržište te važnosti kvalitetnih partnera.

Važnost kvalitetnih partnera u turističkoj industriji

Trendovi danas dolaze i mijenjaju se kao nikada prije, no treba imati na umu da imamo mikro, kratkoročne i dugoročne trendove. Ali zahvaljujući mlađoj populaciji i utjecaju društvenih mreža, trendovi se moraju pratiti. 

S druge strane, da bismo imali kvalitetnu ponudu u cijelom turističkom lancu, moramo imati i kvalitetne partnere na tržištu. Partnere koji nam donose kvalitetu, stabilnost, podižu vrijednost našeg brenda, prate trendove i inovacije te nam daju resurse da naša izvedba bude na višoj razini. Članak koji sam htio napisao puno prije, a upravo me jedna novost i inovacija u HoReCa kanalu potaknula za priču o važnosti kvalitetnih partnera u cijeloj turističkom lancu.

Dolazak i prisutnost svjetskih brendova, kako hotelskih kuća, pića, usluga, obuće itd.. svakako pridonosi i pozitivnoj percepciji brenda. Zato je važno da je recimo Uber prisutan u našem turizmu, da imamo Nike dućane, McDonalds, Hilton hotele, Heineken, svjetski poznate glabenike na festivalima, MasterCard,Apple Pay ( uzeo sam plastične primjere, no shvaćate poantu ) kao i mnogi drugi svjetski brendovi, jer sve to pridonosi potvrdi kako je Hrvatska moderno tržište, koje prati trendove. To također daje jasne signale na tržištu, kako u b2c segmentu tako i u b2b, za dolazak i drugih brendova u Hrvatsku. A sve to utječe i na percepciju i brend našeg turizma. Također, pozitivna konkurencija gura druge da rastu i razvijaju se, dok kod monopola tržište stagnira.

Upravo jedna od novih trendova i inovacija u HoRea kanalu došla je i u Hrvatsku – Cold Brew kava

Naime, zahvaljujući tvrtki i brendu Julius Meinl, koji je predstavnik kulture i tradicije bečke kavane, a koja se kasnije prenijela i u Hrvatsku, pogotovo u Opatiji u počecima našeg turizma ( Kultura bečkih kavana službeno je uvrštena u UNESCO-ov Nacionalni popis nematerijalne kulturne baštine ), proširio je ponudu svojih napitaka i predstavio jedinstvenu inovaciju u pripremi kave – Cold Brew. 

A kao strastveni “kavoholičar” koji dnevno popije barem tri espressa, ova priča mi je privukla pažnju i dala ideju za ovaj članak. Naravno da sam morao isprobati Cold Brew, a dojam neću otkrivati, najbolje da ga otkrijete sami. No vratimo se na priču o Cold Brew. 

Cold Brew je odlična, inovativna ponuda u HoReCa kanalu, a samim time i ponuda u našem turizmu. U razgovoru s Markom Crnogorcem, direktorom i članom Uprave Julius Meinl Bonfanti d.o.o., saznao sam detalje oko ovog proizvoda na našem HoReCa kanalu, od načina pripreme do novog rituala ispijanja kave, kao i što to znači za ugostitelje.

Ne, ne radi se o ledenoj kavi, nego o novom, drugačijem i inovativnom konceptu ispijanja kave. Za pripremu ovog vrhunskog, osvježavajućeg napitka razvijena je nova mješavina Cold Brew kave s obzirom na to da je riječ o jedinstvenoj metodi pripreme kave dugom, hladnom ekstrakcijom, od čak 12 sati.

Za pripremu Cold Brew-a napitka koristi se posebno mljevena, 100%-tna arabica kava, a za koju proces ekstrakcije traje od 12 sati. Takvim postupkom dobiva se napitak nježne, elegantne slatkoće s voćnim notama, a donosi novi način ispijanja kave. 

Razlika između klasičnog načina pripreme kave i Cold Brewa (hladnog kuhanja), u dvije je osnovne činjenice. “Klasična kava se kuha pod temperaturom i visokim pritiskom, dok se Cold brew kuha na niskoj temperaturi i nema pritiska. To znači da kava pod utjecajem gravitacije sporo kapa, odnosno ulazi u spremnik, a cijeli proces traje 12 sati. To su dvije najbitnije, ali velike razlike između espressa i Cold Brewa” ističe Marko Crnogorac, direktor i član Uprave Julius Meinl Bonfanti d.o.o.

Inače baza svake kave je upravo espresso, a jedna od čari Cold Brew-a je upravo što, osim čistog Cold Brewa (kava + voda), nudi mogućnost dodavanja raznih bezalkoholnih i alkoholnih pića, kao i kod pripreme koktela. 

Osim u kontekstu povećanja prihoda, priča oko Cold Brewa važnija je kroz prizmu nove ponude, praćenje trendova i stvaranje novog rituala ispijanja pića, pogotovo u ljetnim mjesecima. “Za ugostitelja je jako interesantan cijeli koncept. Ugostitelji u Hrvatskoj nemaju percepciju da se 12 litara napitka kuha tijekom 12 sati, što je izrazito dugačko vrijeme. U jednoj čaši Cold Brewa imamo napitak potpuno drugačije kiselosti, gorčine i arome. Ovo je totalna inovacija, koja nije toliko bitna zbog volumena, nego da se ugostitelj po nečemu ističe i bude drugačiji od konkurencije. Jedna hipsterska čaša na drvenoj paletici u kombinaciji s raznim bezalkoholnim i alkoholnim pićima,  novi je ritual ispijanja kave” govori Crnogorac.

Inače, kada pričamo o kavi, jedna od društvenih navika, koja je snažno utemeljena u našem društvu i identitetu je svakako ritual ispijanja kave. Ritual na kojem nam i turisti zavide i ističu ga kao prednost življenja i boravka u Hrvatskoj. Zato je ova inovacija još važnija, jer upravo se veže uz snažni ritual ispijanja kave koji je kod nas i te kako prisutan. 

Jedno su zemlje koje troše najviše kave i tu su SAD, Brazil i Njemačka na prvim mjestima – ali posve drugačiji redoslijed izgleda kad se to preračuna u potrošnju po stanovniku. Prema  istraživanju Internacionalne organizacije za kavu (ICO) u Europi najveći konzumenti kave su Finci, kada gledamo potrošnju po stanovniku, nakon kojeg slijede Norvežani, Danci, Austrijanci… a velike kavopije su i Talijani, Grci, Nijemci, čak i Slovenci koji godišnje po glavi stanovnika popiju 5,8 kg kave, dok Hrvati popiju 5,1 kg po stanovniku.

Dakle i sva istraživanja nam govore kako je kava puno više od kave, a ritual ispijanja kave je svakodnevni doživljaj skoro svakog turista. Također, nova ponuda investicija će vam donijeti zvjezdicu više, sliku više kao i bolju recenziju, a znate i sami koliko je to danas ključno. 

Ono što mi je odmah iskočilo u fokus oko Cold Brew-a je  priprema napitka od čak 12 sati. Kako se ugostitelji mogu tome prilagoditi kada gosti uslugu i piće žele sada i odmah?

No, cijeli proces pripreme Cold Brew-a počinje zadnjom minutom radnog vremena ugostitelja, ističe Crnogorac te dodaje: “Proces pripreme Cold Brew-a počinje zadnjom minutom vašeg radnog vremena ugostitelja. Dakle, prije zatvaranja  objekta, započinje proces pripreme, aktivira se Cold Brew uređaj i jednom kada se aktivira, tijekom noći se cold brew priprema, tako da je spreman za konzumaciju dan kasnije tj. ujutro” govori Crnogorac.

Dakle, ako računamo da je u jednom spremniku 12 litara napitka, a prosječna doza kave je 0,3 ml kave, dobijemo 40 napitaka Cold Brew-a kroz jedno kuhanje. 

Opet “alarm”. Što ako ugostitelj potroši skuhanu kavu Cold Brew? 

Dakle onaj koji potroši 40 napitaka Cold Brew-a gotov je do sljedećeg jutra. No, naravno i Julius Meinl je to vidio kao jedan od ograničavajućih faktora, te ponudio rješenje da ugostitelji mogu kupiti direktno od Julius Meinla gotovi Cold Brew. 

Naime ugostiteljima smo osigurali već pripremljen Cold Brew, napravljen na isti način, koji se ulijeva u posebne spremnike i koji je ready for use. Kvaliteta cold brew-a ostaje ista, a ugostitelji i dalje mogu imati cijeli ritual i način pripreme Cold Brew-a, što je njima jako važno”  ističe Crnogorac te dodaje kako imaju jaku distributivnu mrežu s kojom pokrivaju cijelo područje Hrvatske i mogu brzo reagirati, što je izuzetno važno u poslovanju svih ugostiteljskih objekata.

Još jedna prednost Cold Brew-a je što se radi o platformi za miješanje drugih pića, kao i u slučaju koktela. Dakle, kao i klasični kokteli koji se sastoje od raznih pića, tako i Cold Brew, samo naravno baza je kava.

U Julius Meinl ponudi nalazi se sedam varijanta okusa. Od bezalkoholnih koktela u ponudi su Pure, Peach, Meinl Cherry ili Mojito, a onima koji preferiraju alkoholne koktele tu su kokteli Nutty Brew s dodatkom likera od kestena, Blueberry Brew ili Mozzart Brew obogaćen amarettom i narančom.

No, to je platforma za istraživanje i eksperimentiranje, kao i kokteli. Iz Julius Meinla ističu kako su oni kroz svoju ponudu koktela dali bazu ili narativ, a kako potiču druge da i sami nađu najbolje kombinacije. 

Dajemo slobodnu ugostiteljima, a mi smo samo ponudili određena rješenja koja se najbolje upotpunjuju. No koktele smo kreirali sa profesionalcima, što je jako važno za naglasiti, a kombiniraju se s bilo koijm pićem u širokoj ponudi pića na tržištu, što je najprihvatljivije potrošačima u HoReCa kanalima” zaključuje Crnogorac.

Dakle, da zaključim, radi se o vrhunskoj 100% arabica kavi, koja donosi novi i drugačiji način ispijanja kave. 

Oni koji misle van okvira, prate trendove i drže do kvalitete uvijek će profitirati, a što je dokaz i ova turistička sezona gdje je tržište odradilo svoje, a kvaliteta  se pokazala kao ključna za one objekte koji nisu podbacili.Ako želimo biti TOP turistička destinacija, moramo se odmaknuti od koncepta sunca i mora, te se fokusirati na  upravo kroz autentičnu, raznoliku i kvalitetnu ponudu i sadržaj u svakom segmentu. Tako i u ugostiteljstvu. 

Odlična je vijest kako se ugostiteljska ponuda u Hrvatskoj kvalitetno razvija i raste, od ulaska burgera u standardnu ponudu do sve više i više Michelin zvjezdica na našoj gastro sceni. Tako je i Cold Brew jedna od inovacija u skladu s novim trendovima, svakako odličan dodatak boljoj i kvalitetnijoj ponudi.

I zato je važno imati kvalitetne partnere i brendove u Hrvatskoj, kako za naše gospodarstvo tako i za turizam, jer upravo oni donose razne inovacije, prate trendove i guraju cijelo tržište naprijed.

Foto: Julius Meinl

Povezane vijesti: