Kako iskoristiti akciju “Tjedan odmora vrijedan”, a da ista ima efekta za sve. Ključna riječ je sinergija

Kao što smo jučer najavili “Tjedan odmora vrijedan”, akcija Ministarstva turizma i sporta i Hrvatske turističke zajednice, održati će se u tjednu od 16. do 25. listopada 2020. godine....

Kao što smo jučer najavili “Tjedan odmora vrijedan”, akcija Ministarstva turizma i sporta i Hrvatske turističke zajednice, održati će se u tjednu od 16. do 25. listopada 2020. godine. Cilj akcije je usmjeriti interes za domaća putovanja te podići razinu turističke aktivnosti u razdoblju izvan ljetnih mjeseci.

Kroz akciju Tjedan odmora vrijedan omogućit će se građanima Hrvatske i svima zainteresiranima da posjete i upoznaju različite dijelove Hrvatske po 50 posto nižim cijenama na brojne turističke usluge; od smještaja, prijevoza, znamenitosti pa sve do ugostiteljskih usluga i različitih doživljaja.

Iako je upravo nametnuto sniženje od 50% izazvalo revolt struke, pogotovo vlasnika smještajnih kapaciteta, jer upravo tu imaju najveću zaradu. Zanimljivo HTZ je imao sastanke sa strukom u određenim destinacijama, no nije prihvatio argumentiranu kritiku istih oko spomenutog popusta. Pogotovo kada pričamo o manjim smještajnim objektima, kao recimo malih obiteljskih hotela, kuće za odmor te drugi smještaj u ruralnoj i kontinentalnoj Hrvatskoj.

No, to ne znači da morate dati spomenuti popust na uslugu smještaja. Dakle, u više kategorija možete dati popust na više usluga, a svakako je puno bolje kada bi bilo sinergije i da se napravi jedan ili više turističkih paketa, koji nude razne doživljaje.

Uglavnom imate prostora za igru s ponudom. Već sam jednom prilikom naveo ovaj primjer, no dobro je ponoviti pozitivne primjere više puta.

Manifestacije kao motiv dolaska? Apsolutno. Znam, živimo u vremenu korone, no to ne znači da ne može organizirati manifestacije koje su u prirodi ili tkz. aktivni turizam. Ili možda vinski turizam u manjim grupama. Fokus na kvalitetu, a ne na kvantitetu. Tu važnu ulogu moraju odigrati i turistike zajednice, da povežu i kroz sinergiju svih sudionika generiraju zanimljive sadržaje u destinaciji. Tražite rješenja, a ne što se sve ne može.

Odličan je primjer ove godine bila suradnja i sinergija partnera u Istri kroz projekt “Wonders of Istria”.

ROXANICH Wine & Heritage Hotel Motovun poklanja: SUPERIOR OSTANITE ISKUSTVO,
Chiavalon Organic Extra Virgin Olive Oil poklanja: EKSKLUZIVNA DEGUSTACIJA GRANDA,
Destilerija AurA poklanja: Iskustvo DISTILERY,
Vina Frankovic poklanja: Franković obilazak i degustacija,
San Rocco – Boutique Hotel poklanja: ISTRA GASTRO SANJANJE,
Karlić Tartufi poklanja: Jedinstveno iskustvo lovačkog tartufa

“Sve što vam je potrebno za jedinstveno putovanje: vrhunski smještaj, hrana i piće vrhunska kvaliteta, degustacije, atrakcije, pokloni i unikatna ISTRA.”, ističu u najavi nagradne igre. Nagradu daje šest poznatih istarskih obitelji koje vode vrhunska poduzeća i jamče nezaboravno putovanje i pravo gastronomsko iskustvo.

Kao što vidite, ključna riječ je zaokružen sadržaj i sinergija. Ako smo nešto morali naučiti od ove izazovne godine, to je važnost sinergije.

Osim što smještaj nije motiv dolaska, kada vas je više, onda možete zaokružite priču i ponuditi cjelodnevni sadržaj. Fokus mora biti na sadržaju i motivu dolaska.

U akciju se mogu uključiti svi s turizmom povezani subjekti: hotelske kuće, privatni iznajmljivači, ugostitelji, parkovi prirode i nacionalni parkovi, muzeji, galerije, adrenalinski turizam, zdravstveni turizam, nautika i dr. I zato je dobro, kao što bi i inače trebalo, ne prodavati smještaj nego cijelu destinaciju tj. kroz zanimljiv turistički paket i sadržaj pobuditi želju za putovanjem.

Ovaj projekt predstavlja inicijativu kojom želimo našim građanima predstaviti sve ljepote i bogatstvo ponuda koje Hrvatska ima i nudi tijekom čitave godine.  U ovoj korona turističkoj godini veliki doprinos turističkom prometu dali su domaći turisti, a naša želja je da domaći turisti u ostatku ove godine, ali i u godinama ispred nas, čine sve značajniji dio potražnje te da istražuju brojne ponude diljem našeg kontinenta i obale. U tjednu odmora vrijednom tijekom listopada nudit će se brojne promotivne ponude koje će se objediniti na jednom mjestu, a namjera nam je ovu akciju nastaviti te održavati redovito tijekom većeg dijela godineistaknula je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac povodom najave akcije „Tjedan odmora vrijedan“.

Najava ministrice kako bi se akcija održavala više puta godišnje je svakako, po mojem mišljenju, odlična ideja, jer samo tjedan dana nije dovoljno da se produži turistička sezona. U svakom slučaju, važno je cijeli projekt “agresivno” reklamirati, kako bi isti i zaživio kroz tri godine te kako bi dobili hrvatsku verziju “ferragosta”. Ne jedan, nego više njih. Možda je bolja opcija, da se radi o čitavom mjesecu, nego o jednom tjednu, jer tako bi se kampanja više imala smisla te bio efikasniji i glavni cilj kampanje – produženje pred i posezone. Također, ovo je opet prilika da se kontinentalne i ruralne destinacije nametnu i pozicioniraju. Ovo je najviše njihova prilika, iako kampanja vrijedi za cijelu Hrvatsku.

Također, umjesto 50% popusta, možda je bolja ideja posložiti priču kroz dodanu vrijednost, kao što je napravila TZ Međimurje kroz odličnu kampanju “Međimurje daje više“.

Cilj kampanje je upravo bio tržištu umjesto natjecanja u spuštanju cijena ponuditi dodanu vrijednost turistima, i to da gosti na svakih potrošenih 250 kuna dobiju kupon za jednu od više od 100 besplatnih usluga u destinaciji.

U prvih mjesec dana kampanje, podijeljeno je preko 15.000 kupona, turistima i posjetiteljima, a koji su generirali turističku potrošnju od 3.75 milijuna kuna u Međimurju. Wow, zar ne? Biti će zanimljivo vidjeti rezultate, usprkos covidu i što nema špice sezone na kontinentu, na kraju kampanje.

/ / / FENOMENALAN USPJEH MEĐIMURJA: DISTRIBUIRANO PREKO 15.000 KUPONA TE GENERIRANO 3.75 MILIJUNA KUNA TURISTIČKE POTROŠNJE

Uključite se u kampanju “Tjedan odmora vrijedan”

Bez obzira na sve, svakako se uključite u kampanju “Tjedan odmora vrijedan”. U tijeku su prijave poslovnih subjekata koji će svoje ponude nuditi na web stranici izrađenoj upravo za ovu akciju – tjedanodmoravrijedan.hr, a koja će za korisnike usluga biti uskoro aktivna. Za sudjelovanje u akciji mogu se prijaviti svi poslovni i privatni subjekti iz turističkog sektora poput hotela, privatnih iznajmljivača, turističkih agencija, restorana, barova, nacionalnih parkova i parkova prirode, muzeja, galerija, prijevoznika, rent-a-cara, iznajmljivača plovila te subjekata zdravstvenog i lječilišnog turizma.

Prema podacima iz sustava eVisitor tijekom 2019. godine domaći turisti ostvarili su 2,4 milijuna turističkih dolazaka te 13,8 milijuna noćenja, odnosno oko 12 posto ukupnih dolazaka i noćenja u 2019. godini. U dosadašnje dijelu turističke 2020. godine, prema trenutnim podacima iz sustava eVisitor, upravo je domaće tržište u ovoj izazovnoj godini dalo snažan doprinos u postignutim rezultatima s visokim udjelom od 20 posto u ukupno ostvarenim noćenjima.

Tako su domaći turisti ove godine ostvarili 1,3 milijuna dolazaka te 9,6 milijuna noćenja, odnosno oko 20 posto ukupnih turističkih dolazaka i noćenja u 2020. godini.

Složite dobru i zanimljivu priču te u suradnji s partnerima u destinaciji stvorite motiv dolaska. I moramo biti svjesni, kako za ovakve projekte je potrebno barem tri godine da se pokažu na tržištu. Zato je važno da se što više subjekata uključi u ovu akciju. U konačnici želimo li proširiti turističku sezonu ili ne? Naravno jedan projekt nije dovoljan, no krenimo napokon naprijed.

Domaći gost je dobar gost. Uključite se, jer jedino tako cijeli projekt može i imati priliku da zaživi. Više informacija oko projekta saznajte OVDJE

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN