Kako postati #superdomaćin obiteljskog smještaja? Odgovor na pitanje zna Ankica Ćaleta

Nažalost rijetko se u Hrvatskoj možemo pohvaliti novom knjigom i literaturom koja je namijenjena turističkom sektoru, a još manje knjigom koja se direktno obraća domaćinima u obiteljskom smještaju, a...

Nažalost rijetko se u Hrvatskoj možemo pohvaliti novom knjigom i literaturom koja je namijenjena turističkom sektoru, a još manje knjigom koja se direktno obraća domaćinima u obiteljskom smještaju, a koji zauzima više od 50% smještajnog kapaciteta u Lijepoj našoj.

Zato je vijest kako je svjetlo dana doživjela knjiga “Obiteljski smještaj #superdomaćin” autorice Ankice Ćalete svakako za veliku pohvalu i odlična turistička priča za sve domaćine u obiteljskom smještaju.

Riječ je o sveobuhvatnom vodiču za iznajmljivače apartmana, vila i kuća za odmor, a knjiga je nastala iz praktičnog dugogodišnjeg iskustva rada s privatnim iznajmljivačima, kao i osobnog iskustva autorice, s obzirom kako je Ankica Ćaleta i sama vlasnica smještajnih objekata te savjetnica za pokretanje i razvoj obiteljskog smještaja. Upravo svoja praktička iskustva, kao i iskustva drugih pretočila je u motivacijski priručnik za iznajmljivače.

Odrasla sam u obitelji koja pruža usluge smještaja u svom domaćinstvu već 20 godina. Iz tog sam razloga na neki način sudjelovala u svim lijepim trenutcima ovog posla, kao što su razvoj i izgradnja uspješne usluge, osmijeh zadovoljnih gostiju, te upoznavanje njihovih različitih kultura i običaja. Tijekom proteklih godina shvatila sam da se kvalitetnom uslugom mogu izgraditi lijepi odnosi s gostima, usudila bih se čak i reći odnosi nalik obiteljskima, i upravo ta me činjenica svakodnevno motivira da se bavim ovim poslom” navodi Ankica Ćaleta, autorica knjige te dodaje kako je knjiga pisana iz vlastitog iskustva i potrebe, jer sve izazove na koje je kroz dugi niz godina imala kao domaćin u obiteljskom smještaju, kao i svi drugi kolege, morala je samostalno rješavati, dok bi savjete tražila kod naših uspješnih konkurenata ili na svoju ruku eksperimentirala.

“Nije postojalo nešto nalik jednom univerzalnom vodiču koji bi mi pripomogao u rješavanju istih, niti savjeta kako se prilagoditi svijetu koji je u konstantnom razvoju, uzimajući u obzir na primjer digitalizaciju. I tako je došla ideja za pisanje knjige, za koju se nadam kako će pomoći u svim nedoumicama te uz jednostavne, ali efikasne korake ostvariti bolju kvalitetu svoje usluge i time postati #superdomaćin. Cilj ove knjige je da te inspirira, motivira i ohrabri na korak dalje” navodi Ćaleta.

Već nekoliko godina razmišljam o pisanju priručnika koji bi olakšao poslovanje svima koji se bave pružanjem ove vrste usluge, ali uz sve radne obveze i obitelj jednostavno nije bilo vremena da se u potpunosti posvetim pisanju, ističe Ankica Ćaleta te dodaje kako je knjiga nastala u prvom lockdownu prije godinu dana.

“Oduvijek sam htjela stečeno znanje i rješenja koja su se pokazala dobrima podijeliti s drugima. Za pretočenje mojih misli na papir bio je dovoljan samo jedan lockdown. I tako mi se želja ostvarila, zahvaljujući lockdownu, napisala sam ovaj motivacijski priručnik, koji je svojim sadržajem blizak i razumljiv svima, čak i onima koji se (još) ne bave turizmom. Poglavlja sam osmislila tako da se čitatelj uvijek na njih može vratiti u potrazi za odgovorom ili možda u potrazi za motivacijom prije sezone” ističe Ćaleta.

Obiteljski smještaj u hrvatskom turizmu ima veliku ulogu, a često imamo dojam kako je sektor prepušten sam sebi. U središtu je usluge domaćin i upravo je on najvažnija karika za uspješno poslovanje smještajnog objekta.

Najvažnija usluga koju domaćin pruža je gostoprimstvo, a taj osjećaj gost odnosi kući nakon boravka u našoj destinaciji te to nesumnjivo ima utjecaj na cjelokupni brend Hrvatske kao destinacije. “Pandemija koronavirusa je iznajmljivačima dala do znanja da više ne mogu računati kako će se u sezoni popuniti svi apartmani, bez obzira na kvalitetu i uslugu, već da je u iste potrebno ulagati. Iznajmljivanje obiteljskog smještaja u turizmu zahtjevan je i složen posao, koji je u vremenu u kojem danas živimo postao još izazovnijim. Uspjeti u ovom poslu znači imati zadovoljne goste i popunjene smještajne kapacitete, a da bi se u tome uspjelo potrebno je biti #superdomaćin i upravo ovaj vodič može pomoći svakome tko želi to ostvariti” naglašava Ćaleta.

U knjizi #superdomaćin nema klasične teorije i nabrajanja, nego je pisana u formi kratkih poučnih te inspirativnih savjeta te priča koja svaka za sebe otvara neko novo poglavlje i potiče nas na razmišljanje. Obiteljski smještaj nije posao najma nekretnina. Tu se radi o puno dubljoj vezi između domaćina i gosta. Upravo je ta interakcija i komunikacija s gostima najveća prednost i sama esencija obiteljskog smještaja. Zato se i zove obiteljski smještaj, zar ne?

Ova knjiga je uistinu sjajna! Iako se radi o verziji vodiča za iznajmljivače, napisana je u jednom tako ugodnom i „pitkom“ tonu, koji naprosto čitatelja vuče da je pročita u jednom dahu. S druge strane koncept je takav da se uvijek iznova može vratiti na neko poglavlje koje nas je više zanimalo, bez da se imalo izgubi smisao sadržaja. Očito je autorica knjige savršen spoj struke i iskustva s jedne strane, i uistinu iznimne kreativnosti i smisla za pisanje s druge. Uistinu palčevi gore, za ovako sjajan uradak, koji će nesumnjivo naći svoje mjesto kod svakog iznajmljivača koji drži kako do sebe i svog objekta, tako i do svog gosta. Kako mi u TZŠKŽ iskazujemo iznimnu pozornost segmentu obiteljskog smještaja, te kroz projekt brendiranja obiteljskog smještaja „Like Home“ upravo nastojimo istaknuti objekte i iznajmljivače koji svojom kvalitetom doprinose  vrijednosti destinacije, vjerujemo da će i ova knjiga doprinijeti tome, te taj velik i vrijedan segment i benefit naše destinacije poticati u izvrsnosti” izjavila je Željana Šikić, direktorica Turističke zajednice Šibensko-kninske županije.

Na pitanje trenutnog stanja u obiteljskom smještaja i koji je pravi smjer danjeg razvoja istog, Ćaleta ističe kako je pandemija koronavirusa iznajmljivačima dala do znanja da više ne mogu računati kako će se u sezoni popuniti svi apartmani, bez obzira na kvalitetu i uslugu, već da je u iste potrebno ulagati. “Brojke pokazuju da objekti kategorije 4 i 5 zvjezdica gotovo nisu imali pad u sezoni 2020. Ulagati u sebe može se svakodnevno uz minimalne financijske rashode i tako usvojiti nove vještine te steći nova znanja o trendovima u turizmu. Potrebno je samo malo volje i vremena. Međutim, za ulaganja u kvalitetu smještajnih objekata potrebna su znatna financijska sredstva, a upravo je to smjer prema kojem žele krenuti mnogi sadašnji iznajmljivači. Za većinu iznajmljivača ovo je dodatni posao, koji omogućava brojnim obiteljima kvalitetniji život i bolji standard, od kojeg ne žele odustati

Ćaleta naglašava kako dolazi nova generacija iznajmljivača, koji nasljeđuju poslovanje od svojih roditelja i koji sigurno žele pretvoriti svoju uslugu u biznis. “Slijedom toga, moja preporuka za sve njih koji planiraju podizanje kvalitete kroz investicije je da svoje poslovanje s fizičke osobe prebace na pravnu osobu, jer na taj način mogu doći do financijskih sredstava koja će im biti potrebna za ulaganja. Mnogi će se složiti da obje vrste poslovanja imaju svoje prednosti i mane, ali svaki poduzetnik zna da često mora pristati na kompromis u cilju daljnjeg razvoja svoje usluge“, zaključuje Ćaleta.

Knjigu “Obiteljski smještaj #superdomaćin” do sada kupilo je više od 1.000 iznajmljivača, a naručiti je možete OVDJE. Također, Ankica Ćaleta je i osnivačica Centra za razvoj obiteljskog smještaja, kojem je cilj pomagati vlasnicima smještajnih objekata, odnosno malim poduzetnicima uspješno raditi ono što vole. 

Ova knjiga je veliki doprinos našem turizmu, jer otvara važne teme te nas potiče da razmišljamo i guramo naprijed svi zajedno. Ako vam je stalo do gostiju i vašeg opstanka na turističkom tržištu, onda je ova knjiga najvažnije što morate danas pročitati.

Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN