Kako smanjiti ovisnost o booking portala i zadržati proviziju za sebe

Ove turističke sezone, naravno pitanje je koliko će uopće biti turističke ove godine, no ako i bude bit će u izrazito smanjenom obujmu, više nego ikada bit će važno...

Ove turističke sezone, naravno pitanje je koliko će uopće biti turističke ove godine, no ako i bude bit će u izrazito smanjenom obujmu, više nego ikada bit će važno ostvariti što veću zaradu svakom iznajmljivaču.

Trenutno dva vodeća booking portala za iznajmljivače jednostavno su prejaki i cijeli turistički sektor postao je previše ovisan o Booking.com-u i Airbnb-u, dok oni s druge strane uzimaju visoke provizije. Nikada nije dobro previše ovisiti samo o jedno izvoru prihoda / jednom partneru, pa tako i samo od jednog booking portala.

Iako je ova tema već otvorena u nazad godinu dana, upravo zbog pitanja visine provizija ( veliki hotelski lanci već počeli raditi na drugačijoj strategiji ) trenutna situacija izazvana koronavirusom uz smanjenu turističku aktivnost, a samim time i upitnu tj. puno manju zaradu, povlači pitanje: Kako smanjiti ovisnost o booking portala i zadržati proviziju za sebe?

Odgovor je logičan: Fokus mora biti na direktom bookingu.

Prvi korak je svakako aktivacija komunikacije s prijašnjim i stalnim gostima, pošto imate njihove kontakte te ih probajte vratiti ove sezone. Ako naravno planiraju godišnji odmor i ako ste ispunili njihova očekivanja do sada. Također, i u ovo krizno doba važno komunicirati. Tako da savjetujem da ih obavještavate o vijestima iz Hrvatske, vezano uz situaciju s koronavirusom, kao i o mjerama koje će biti i koje ste vi poduzeli.

Drugi korak je komunikacija na vašim društvenim mrežama, gdje kroz kvalitetan i zanimljiv sadržaj, možete dobiti pažnju šire publike, a samim time i potencijalnih gostiju. Također, jedna od dobrih opcija je i da snimite video. Video format trenutno ima jako dobar doseg. Kada pričamo o komunikaciji, svakako ne zaboravite kako motiv dolaska nije smještaj, nego destinacija.

Počnite pisati blog. Pogotovo na više jezika, ili bar na engleskom, kao i njemačkom ( naše glavno emitivno tržište ). Tako ćete imati širu publiku tj. doseg. Naravno, inače se radi o dugoročnoj strategiji, no u ovom slučaju gdje će doslovno biti bora za svakog gosta, najgore je samo čekati, a ne poduzeti sve što možete.

Također, kako bi smanjili ovisnost od booking portala, nadam se da imate web stranicu jer to je danas imperativ, svakako savjetujem da koristite Google oglašavanje.

Kako osobno nemam previše znanja na tu temu, pa bi bilo neozbiljno od mene da išta govorim na ovu temu, u bespuću interneta, pronašao sam odličan besplatni e-book o Google oglašavanju.

E-Book daje odlične korisne savjete o Google AdWords kampanjama, kako otvoriti račun, postaviti ga, kako započeti svoju prvu kampanju kao i kako oglašavati video na YouTube kanalu – i to sve na 57 stranica. “Kroz ebook može se saznati o svim mogućnostima koje Google oglašavanje pruža (Search, Display, Youtube) te svi mogu naučiti kako krenuti u kreiranje svoje prve kampanje. Ebook vodi korak po korak – od samog početka kreiranja accounta, a dobar je putokaz za krenuti istraživati Google oglašavanje i kako s itim možete poboljšati svoje poslovanje” ističe Petar Bogdan iz agencije Kontra.

Ovo je svakako odličan temelj za početak, pa proučite i preuzmite besplatni e-book o Google oglašavanju koji možete skinuti OVDJE

Inače, agencija Kontra, do sada je objavila više e-priručnika, koji daju korisne savjete o oglašavanju i komunikaciji na Instagramu i Facebooku, a svakako preporučujem da pratite njihove društvene mreže i blogove gdje su jako proaktivni s raznim savjetima iz segmenta digitalnog oglašavanja.

Sada je vrijeme za edukaciju, pa se preporučujem da svakako bacite pogled, ako vas naravno interesira dugoročni rast prihoda, jer digitalni marketing je danas neobilazan.

Naravno, kao i u svemu, za ozbiljnije rezultante i za veće kampanje, svakako je potrebno stručnije znanje upravo ljudi koji su specijalizirani za digitalni marketing, kao što je ekipa iz agencije Kontra, koje svakako mogu osobno preporučiti. Također, u Hrvatskoj imate stvarno kvalitetnih digitalnih agencija pa malo istražite.

Ulaganje u marketing nije trošak, nego investicija. Pa tako niti ulaganje u digitalne stručnjake, profesionalne fotografe itd… Onaj tko to ne shvaća stagnirat će, a drugi će rasti. Tržišna filozofija je jako jednostavna.

Naslovna fotografija: Pexels.com

Povezane vijesti: