Koliko je iznajmljivača iskoristilo kreditnu liniju za financiranje rada privatnih iznajmljivača?

Privatni smještaj je ove godine zbog prevelike ponude, a manje potražnje doživio veliki pad. Nema panike, sve je to stvar tržišne utakmice i tržište se samo regulira, što je...

Privatni smještaj je ove godine zbog prevelike ponude, a manje potražnje doživio veliki pad. Nema panike, sve je to stvar tržišne utakmice i tržište se samo regulira, što je super.

Ove godine ima ukupno više kreveta, a manje gostiju, te čista matematika govori da će neki ostati prazni tj. biti slabije popunjeni, što je bilo najavljeno ove godine, a upozorava se već godinama. Stvar tržišne utakmice.

Turisti danas preko booking portala mogu birati između boljeg i lošijeg smještaja, a naravno onaj lošiji će se i zadnji iznajmiti. Također, pitanje cijena smještaja mora se gledati kroz prizmu vrijednosti za novac, a turisti danas jako dobro znaju procijeniti pravi omjer. No, najvažnija pouka ove sezone je što su iznajmljivači shvatili kako moraju ulagati u kvalitetu i dodanu vrijednost. Upravo kvalitetniji smještaji ove godine nije imao velikih problema s bookingom.

MINT – HBOR / Kreditna linija za financiranje rada privatnih iznajmljivača

Ministarstvo turizma i Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR) potpisali su u veljači 2019. godine Sporazum oposlovnoj suradnji na provedbi financiranja/ mikrokreditiranja rada privatnih iznajmljivača kroz poticajne kredite HBOR-a i pridruženih poslovnih banaka.

/ / / DONOSIMO UVJETE MIKROKREDITIRANJA HBOR-A ZA DOMAĆINE U OBITELJSKOM SMJEŠTAJU

Cilj kreditne linije za financiranje rada privatnih iznajmljivača je ujednačavanje standarda smještajnih objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu, podizanja ukupne razine kvalitete i dodatne ponude privatnog smještaja te u konačnici poboljšanja popunjenosti kapaciteta i jačanja cjelogodišnjeg turizma. 

Jedinstvena kreditna linija Ministarstva turizma i HBOR-a kojoj su se u startu pridružile Hrvatska poštanska banka i Podravska banka, namijenjena je fizičkim osobama registriranim kao privatnim iznajmljivačima koji u trenutku odobrenja kredita imaju rješenje nadležnog ureda o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu; smještaja u sobi, apartmanu, studio apartmanu ili kući za odmor do najviše deset osoba, odnosno dvadeset krevetai koji pružaju smještaj u kampu s ukupno najviše deset smještajnih jedinica, odnosno za trideset gostiju istodobno.

Program financiranja rada privatnih iznajmljivača uključuje provedbu aktivnosti koje se odnose na obnovu,adaptaciju, rekonstrukciju i opremanje objekata u domaćinstvu, i/ili opremanje objekata, izgradnja i opremanje novihunutarnjih ili vanjskih bazena, kao i potrebne infrastrukture za cikloturizam, sport i rekreaciju te drugih dodatnihturističkih sadržaja, uz uvjet dobivanja novog rješenja o pružanju ugostiteljskih usluga u domaćinstvu sukladno važećem Pravilniku o razvrstavanju i kategorizaciji ugostiteljskih objekata u domaćinstvu.

Krediti se ugovaraju u kunama od 20.000,00 kn do 375.000,00 kn , a ugovorena kamatna stopa je 2,70% godišnje. Druga opcija je kredit kunama, ali uz valutnu klauzulu vezanu uz EUR u iznosu od 2.600,00 EUR do 50,000,00 EUR, a ugovorena kamatna stopa je 2,00% godišnje. Najkraći rok otplate je 13 mjeseci, a najduži 10 godina, uključujući poček do 12 mjeseci.

Prema podacima Ministarstva turizma, u Hrvatskoj trenutno registrirano više od 103 tisuće privatnih iznamljivača, a ove godine ima 6273 više privatnih objekata tj. 27 553 kreveta više, dok je ukupan broj kreveta u privatnom smještaju oko 620 000.

Glavno pitanje i motiv pisanja ovog članka je: Koliko je iznajmljivača do sada iskoristilo spomenutu kreditnu liniju?

Kako je od prošlo oko pola godine od objave kreditne linije za privatne iznajmljivače, zanimalo me je koliko je privatnih iznajmljivača iskoristilo spomenute kreditne linije za financiranje rada privatnih iznajmljivača.

Jedinstvenoj kreditnoj liniji Ministarstva turizma i HBOR-a su se u startu pridružile Hrvatska poštanska banka i Podravska banka, te iako se očekivalo uključivanje i drugih banaka, za sada samo dvije spomenute banke potpisale su Ugovor o suradnji s HBOR-om.

Upit samo poslao u dvije banke, Hrvatsku poštansku banku ( HPB ) i Podravsku banku, s upitom da saznam koliki interes vlada među privatnim iznajmljivačima za ovu kreditnu liniju, te koliko ih je i potpisalo ugovor o kreditu.

HPB: Najviše kredita plasirano je u Zagrebačkoj županiji, Istri i Primorju

Iz Hrvatske poštanske banke ističu kako je HPB odmah ušla u program kreditiranja privatnih iznajmljivača i od početka bilježi velik interes za ovom vrstom kredita. “Uvjeti su odlični, a HPB je kao poslovna banka posvetila iznimno veliku pažnju cijelom projektu. Kako bi se klijenti što bolje informirali i lakše pripremili HPB je organizirala edukaciju za privatne iznajmljivače u gradovima diljem Hrvatske – Zagrebu, Rijeci, Puli, Zadru i Trogiru”

Iz HPB-a ističu kako se najviše kredita plasirano u Zagrebačkoj županiji, te Istri i Primorju. “Prosječni traženi iznos kredita je oko 120  tisuća kuna, a uz valutnu klauzulu u eurima oko 22 tisuće eura. Uz potpunu dokumentaciju, kredit rješavamo u nekoliko dana.  Očekujemo da će potražnja privatnih iznajmljivača za ovim kreditima nastaviti rast i po završetku sezone kada kreću novi planovi za proširenje smještajnih kapaciteta i podizanje njihove kvalitete” zaključuju iz HPB-a.

Iz Podravske banke niti nakon mjesec dana čekanja nismo dobili nikakav odgovor, a ukoliko ga dobijemo, svakako ćemo ga i objaviti.

Iako je točan broj korisnika poslovna tajna, neslužbeno saznajemo kako je do prije mjesec dana, ukupno 50-ak iznajmljivača iskoristilo ovu kreditnu liniju financiranja rada privatnih iznajmljivača.

Malo ili puno?

Iskreno očekivao sam veći broj korisnika ove kreditne linije. No kako je spomenuta kreditna linija slabo promovirana, te je i kasno krenula, jer ipak uči u bilo koje zaduživanje prije početka sezone potrebno je napraviti dobru analizu, plan investicije za što je potrebno vrijeme itd… ipak za bolju analizu cijele priče treba pričekati završetak ove turističke sezone tj. početak prvog kvartala u 2020.

Youtube kanal Ministarstva turizma

U sklopu kampanje objavljen je i video spot, a ako pogledamo informacije na službenom YouTube kanalu Ministarstva turizma, možemo vidjeti da promotivni video ima samo 150 pregleda.

Ove godine kao što već znamo dogodio se veliki pad bookinga u privatnom smještaju, što će nadam se potaknuti iznajmljivače za podizanjem kvalitete, pa tako i interesa i za spomenutu kreditnu liniju.

Naravno, nitko od privatnih iznajmljivača ne mora koristiti spomenutu kreditnu liniju, no s druge strane na tržištu, koliko znam, trenutno nema boljih uvjeta kreditiranja. Jedino na u Primorsko-goranskoj županiji, gdje TZ Kvarnera i Županija PGŽ sufinanciraju kredite za iznajmljivače u sklopu Kvarner Family koncepta. Sigurno kako se kvaliteta može podiči i s malim ulaganjima u male detalje, kao i reinvestiranjem dobiti kako ove godine, tako i svih ovih rekordnih godina. Naravno, sve zavisi individualno o trenutnom stanju uređenja apartmana.

/ / / KVARNER FAMILY KONCEPT KAO PUTOKAZ U KOJEM SMJERU TREBA RAZVIJATI OBITELJSKI SMJEŠTAJ

Zaključak: Podižite kvalitetu, a ne cijene

Ove turističke godine tržište je jasno pokazalo u kojem smjeru se treba razvijati. Poruka tržišta je jasna – potrebno je podizati kvalitetu i fokusirati se na dodanu vrijednost.

Ne samo u smještaju, nego i u turističkim destinacijama, koje su i motiv dolaska, a gdje imamo najviše problema.

Godinama se stalo priča o podizanju kvalitete u privatnom smještaju, održane su na stotine edukacija, no i dalje neki nisu ozbiljno shvatili sve najave te nisu ulagali u podizanje kvalitete, promociju, profesionalne fotografije i podizanje svoje ukupne izvedbe. Nadam se da smo ove godine naučili pouku. Podižite kvalitetu, a ne cijene.

Vijesti: