Kratka priča o liderstvu i kvaliteti usluge u turizmu koji bi svaki direktor hotela morao pročitati

Šest i trideset ujutro. Suprug je završio s teretanom i sjedi u lobby-u hotela. Dan se tek 'otvarao', sve je tiho, uživa u svom komadu mira. Iznenad...

15. rujna 2023.

Šest i trideset ujutro. Suprug je završio s teretanom i sjedi u lobby-u hotela. Dan se tek 'otvarao', sve je tiho, uživa u svom komadu mira.

Iznenada mu priđe gospođa nižeg rasta i upita ga; „Gospodine, rano je, treba li vam kava?“
 
Suprug iznenađeno odgovori; „Da, da vrlo rado bih, ali bar još ne radi“.
 
Ok, nema problema, idem Vam ja po kavu“, odvrati mu s osmijehom.
 
Nakon par minuta se vrati s kavom, zaželi mu divan dan i nastavi; „ako bilo što treba, na raspolaganju sam vam“.
 
Suprug, inače inženjersko-analitično-racionalni tip, ostane oduševljen ovom gestom.
 
Mjesto radnje - prekrasni hotel izvan Hrvatske.
 
Glavna junakinja tj. žena koja mu je donijela kavu - generalna direktorica tog hotela.
 
Drugi dan boravka smo to shvatili i ugodno se 'šokirali' jer ipak mi dolazimo iz okruženja u kojem se glorificira FUNKCIJA u odnosu na SUŠTINU pa imamo efekt; viša funkcija, nedostižniji sam.
 
Razgovarale smo nekoliko puta. Ovo su neke od njenih riječi:
 
Zbilja želim da u mom okruženju i zaposlenici i gosti budu opušteni kao kod kuće. Ali ja to ne mogu postići ako se strogo držim zadanih normi jer svaki ovaj djelatnik ima svoju osobnost i on će na svoj način i u skladu sa svojom osobnošću postići da se gost osjeća kao da je kod kuće. Moram im dozvoliti da budu ono što jesu. Tu je jako važan balans.
378906314 10160942973659441 4352220728233602631 n
 
A laaa. Danima bih mogla razgovarati s nekim ovakvog mindseta.
 
Da, žena ima pravila i procedure sustava, ali ona NE DOZVOLJAVA da to zasjeni posebnost svakog djelatnika. Da, ima 80 djelatnika kojima je mogla 'narediti' da skuhaju gostu kavu ali ona je to išla napraviti.
 
Primijetite ključne detalje ove priče:
 
1. Koliko je malo EGA i veličanstvenog JA u njenoj ulozi i funkciji
2. Koliko poštuje svoje ljude i ovakvim gestama poručuje; jednaki smo
3. Koliku svjesnost ima o tome da će djelatnik dati 'extra mile' ako ga uvažavamo, podržavamo i dozvoljavamo mu izražavanje osobnosti kroz posao
4. Koji financijski utjecaj sve to ima - mi se tamo vraćamo i dovodimo prijatelje.
 
To je svjesno liderstvo. To je meraklis. To je čarolija one ljudske strane poslovanja. Ovaj svijet treba ovakve lidere.

Zahvalna sam na svakom mom klijentu koji želi biti baš takav i samo takav lider.

 

Autor: Marinela Dropulić Ružić, www.meraklis.hr

Foto: Ketut SubiyantoValeriia Miller , Eduardo Romero - Pexels,com / Ilustracija: hrturizam

15. rujna 2023.