Odlična priča i sinergija. Lansiran prvi hrvatski suvenir održivog dizajna

Kako iz dana u dan dobivam raze turističke priče na mail, lijepo je vidjeli kako se usprkos svemu i svima, i dalje razvijaju odlične priče. Najčešće uz malo ili...

Kako iz dana u dan dobivam raze turističke priče na mail, lijepo je vidjeli kako se usprkos svemu i svima, i dalje razvijaju odlične priče. Najčešće uz malo ili nimalo podrške lokalne zajednice, a sve uz veliki trud, energiju i strast pojedinaca. Također, još je ljepše pratiti kako se neke ideje i projekti razvijaju, nadovezuju, šire i rastu.

Jedna od takvih odličnih turističkih priča danas nam dolazi iz Mljeta.

Sve je počelo s autentičnim turističkom suvenirom – parfemom od samoniklog i ljekovitog bilja isključivo s otoka Mljeta, a koji je inspiriran legendom o ljubavi morske nimfe i Odiseja koji je bio zatočen na jednom otoku i mnogi su uvjereni da je to upravo otok Mljet što je postalo dio turističke priče ovog južnodalmatinskog otoka.

Priča tj. legenda ide ovako nekako

Atlantova kći Calypso, čije ime znači “ona koja prikriva” bila je poganska božica mora, koja je u ratu stala na stranu Titana. Osim što je bila nevjerojatno lijepa te je savršeno vladala glazbenim instrumentima, Calypso je bila sposobna kontrolirati morske struje i vjetrove.Kada su bogovi pobijedili, bila je kažnjena i prokleta vječnim ostankom na otoku Ogygiji, današnjem Mljetu. Osim toga, sudbina je osigurala da će se stoljećima veliki junaci, heroji smrtnici, nasukavati na otok, a lijepa će se nimfa u njih zaljubljivati.

Iza cijelog projekta stoji Tamara Luković, bivša Zagrepčanka koja se zaljubljena u otok Mljet. Inače, Tamara Luković, osim idejne začetnice cijelog projekta, pokretač je brojnih ideja vezanih uz revitalizaciju mljetske baštine, kao i uz izradu i prodaju originalnih suvenira.

Nimfa Calypso x Studio Marković / Zagonetna Nimfa utjelovljena u poetskim pletenim komadima.

Nakon serije obnovljenih suvenira poput mljetske košulje, tradicijskog nakita (prsten zmijar, naušnice mljetske gradaše, kolarin), pojasa i jastučnice, osmislila je i oživjela parfem posvećen otoku Mljetu. Da treba hvaliti i ponositi se ovim herojima i ambasadorima našeg turizma, koji se usprkos svime i svemu, i dalje trude promovirate naše destinacije, a pogotovo one koje nisu u primarnom fokusu.

Važno je za naglasiti kako parfem nije neka “fake” priča, nego je Luković sa stručnjacima radila na jedinstveno parfemu, a koji sadrži sastojke isključivo s otok Mljeta, što daje cijeloj priči autentičnost.

Odlična legenda za raznu interpretaciju kao i za nove turističke priče i proizvode, a upravo time se Luković vodila u osmišljavanju novog proizvoda i jedinstvenog suvenira s otoka Mljeta.

Sam parfem doživio je čak tir uspješne edicije, a potaknuta njegovim uspjehom, željom da se projekt ‘Mljet’ upotpuni te naizgled slučajnim susretom s radom Mihaele Marković, rodila se ideja o utjelovljenju tajnovite nimfe u drevnom tekstilu koji stvara mlada dizajnerica, Zagrepčanka s prebivalištem u Amsterdamu.

Kada se kod nekog projekta spoji strast, iskustvo, znanje i inspiracija onda se rodi fenomenalna suradnja. Tako je i Tamara Luković imala sreću, iako se u narodu kaže kako ništa nije slučajno, upoznati i spojiti se Mihaelom Marković, vlasnicom Studija Marković, koja je svoj rad posvetila očuvanju hrvatskih tradicijskih vještina, posebice pletiva i tkanja.

Nakon skoro dvije godine, priča se širi s novom ekstenzijom i suradnjom, a ovaj put se radi o prvom hrvatskom suveniru održivog dizajna, naravno s otoka Mljeta. Tako je tužna sudbina zagonetne nimfe utkana i je u prvi hrvatski suvenir održivog dizajna, utjelovljen zajedničkim trudom i kreativnošću Mihaele Marković i Tamare Luković.

Priču smo započeli s dva komada koji za nas predstavljaju Calypso. Radi se o ogrtaču i haljini koji su pot- puno moderni, uklopivi, a istovremeno utjelovljuju i ono “nešto” drevno, iskonsko. Haljina je izrađena u finom voštanom lanu, sa satenskom podstavom u kontrastnoj boji koja suptilno otkriva, ali i zamagljuje tjelesnu konstrukciju onoga koji ju nosi. Duboka tamnoplava podsjeća nas na mračne morske dubine Mediterana koji, iako intrigantan, može biti i vrlo opasan, baš kao i misteriozna nimfa. Calypso Ogrtač nastavlja kolorističku igru tamnoplavih nijansi te postupno integrira mahovina zelenu te smaragdno zelenu, dok je konstrukcijski napravljen tako da može funkcionirati kao šal, vesta, ogrtač ili poludugi kardigan” ističe Mihaela Marković iz Studija Marković.

Tamara Luković ističe kako je cijela priča logičan nastavak priče inspirirane legendom o strasti i ljubavi morske nimfe Calypso i Odiseja, no kako je linija kožnih torbi dodatno inspirirana legendom o sv.Pavlu, koji se, spašavajući se od velikog nevremena i brodoloma, nasukao na jugoistočnoj obali otoka Mljeta.

“Pletivo je jedna starinska vještina koja preživljava unatoč svim novim tehnologijama koje danas poznajemo, poput ribarstva. Pletenje je posebno jer sami stvaramo svoj tekstil, zadržavajući kontrolu nad cijelim svojim radom od najjednostavnijeg njegovog segmenta do onog kompleksnijeg. Pletenje je i svojevrsna meditacija, mentalni odmor“ zaključuje Marković.

Studio Marković Fotograf: Jan Iveta /studio Iveta Vita Kozić model Tamara Kokalj make up Tamara Luković stayling Stilistica je Tamara Luković, koja je u priču o nimfi uklopila i brend koraljnog nakita Coral Angels

Koncepti održivog dizajna, “slow” življenja, kvalitetna odjeća koja traje godinama i postaju bolji s vremenom baš kao i dobro vino odrednice su dizajna Mihaele Marković, a iste vrednote dijeli i Tamara, u svom načinu rada i življenja. Tako da je ova suradnja instinktivno zaista utjelovljenje istih ideala u jednom iznimnom projektu koji je svakako jedna dodana vrijednost hrvatskog turizma i pravi primjer u kojem smjeru treba ići naš turizam, a ne kineskim i drugim turistima prodavati kineske suvenire.

Ključna riječ je autentičnost, priča i kvaliteta.

Prvi hrvatski suveniri održivog dizajna dostupni su u butiku Hotela Excelsior u Dubrovniku, Mediteran art gift shopu “Stara skula” na otoku Mljetu, kao i u biranim art galerijama i koncept shopovima diljem Lijepe naše.

Parfem, nakit i odjeća održivog dizajna ( haljina i ogrtač ), a sve autentično i jedinstveno s otoka Mljeta.

POVEZANA VIJEST:

LEGENDA O LJUBAVI MORSKE VILE I ODISEJA INSPIRACIJA ZA PARFEM KOJI JE POSTAO TRAŽENI SUVENIR MLJETA

Vijesti: