Mala škola o suvremenim trendovima u turizmu: USA i EU unatoč trgovinskim sukobima podupiru digitalnu ekonomiju

Vanjsko trgovinska razmjena USA -EU utječe na buduće odnose Izvoz USA u EU USA izvozi u EU dobra u vrijednosti 285 mrd USD, usluge 240 mrd USD, 394 mrd...

Vanjsko trgovinska razmjena USA -EU utječe na buduće odnose

Izvoz USA u EU

USA izvozi u EU dobra u vrijednosti 285 mrd USD, usluge 240 mrd USD, 394 mrd USD upravljačkih prava, udioničarstvo i sl 394 USD.

Izvoz EU u USA

Dobra 438 mrd USD, Usluge 188 mrd USD,upravljačka prava, udioničarstvo i sl. 288 mrd USD.USA ima pozitivnu bilancu zahvaljujući uslugama a to su upravno digitalni divovi od Microsofta, preko Amazona, Booking.coma, Airbnba itd. Upravo se ove godine događa prijetnja uvođenja poreza i carina na te usluge kao odgovor na već uvedene carine na uvoz čelika a najveću prijetnju EU gospodarstvu predstavljaju dodatni namet i na izvoz automobila u USA.

Unatoč svemu USA su i dalje predvodnik trendova

Od početnog „alternativnog smještaja“, smještaj u domaćinstvu postao je jedan od vodećih smještaja. U USA se naziva „privatnim smještajem“.2007. godine u USA je tek svako 10-o noćenje bilo ostvareno u„privatnom smještaju“, danas je svako treće noćenje u „privatnom smještaju“.

U početku se ovaj smještaj angažirao uglavnom na morskim i planinskim destinacijama za duži odmor, danas su hit veliki gradovi i kraći boravak. Urbane destinacije su u „privatnom smještaju“ 2012. Bilježile 13% noćenja a 2016. 34 %. Kod dužih putovanja „privatni se smještaj“ 2012. koristio 52% a 2016. 62% putnika.

Gosti koji su koristili hotelski smještaj 2013. izjasnilo su se da to čine zadnji put u 35% slučajeva a već 2016. čak 75% korisnika hotela se izjasnilo da to im je to zadnji booking hotela. Privatni smještaj“ godišnje u USA generira promet od 29 milijardi Us dolara.

„Privatni se smještaj po cijenama svrstava između jeftinih (budget) hotela i hotela višeg cjenovnog razreda (4), diferencira se kao usluga odmah ispod luksuznih hotela (iznad višeg razreda hotela 4), po čistoći i komforu pozicionira se odmah ispod luksuznih hotela a iznad hotela višeg razreda (4****). U urbanim destinacijama poput New Yorka, Los Angelesa, San Francisca, Chicaga, Washingtona, najviše posreduje AirBnB, na drugom je mjestu HomeAway a na trećem Booking.com. U Orlandu,na Floridi, u Aspenu i Miyrtle Beachu više posreduje Home Away, slijedi Airbnb i Booking.com

Booking.com 2018.-2019.

Booking.com nastavlja snažno podupirati segment smještaja u apartmanima, sobama i kućama za odmor u privatnom vlasništvu. Po prvi puta su objavili rezultate poslovanja ovog djela ponude u 2018. Ukupan prihod “privatnog smještaja” iznosio je 2,5 milijardi eura, 1/5 ukupnog prihoda kompanije.

Čak 40% aktivnih korisnika usluga booking.coma je pored hotela u 2018. tražila i alternativni smještaj u obiteljskom (privatnom) smještaju. Zbog toga će, prema riječima Glenna Fogela CEO Booking.coma, značajno povećati investiranje u marketing obiteljskog (privatnog) smještaja. Na tom se planu zaoštrava bitka između Airbnba, Booking.coma, Expediae i HomeAway.

Kako stojimo u Europi?

U Europi postoji udruženje turističkog privatnog smještaja EHHA- EUROPEAN HOLIDAY HOME ASSOCIATION. U Europi je registrirano 20 milijuna postelja u ovom segmentu ponude koji bilježi godišnje 45 milijuna dolazaka. „Obiteljski smještaj“ u Europi generira 80 milijardi eura prometa. EHHA je osnovana 2013., okuplja vlasnike smještaja, upravitelje smještaja i OTA platforme.

EHHA (European Holiday Home Association)

Generalni tajnik je Carlos Villaro Lassen, Danac španjolskog porijekla. EHHA ima stalno sjedište u Bruxellesu i partner je Europskoj komisiji. EHHA kontinuirano provodi istraživanja, konzultacije, objavljuje izvješća, bira najbolji „privatni smještaj“ u Europi.

Članovi EHHAe su : Airbnb, HomeAway, Interhome, Novasol, Lomarengas, DanCenter, Wyndham Vacation, Rentals UK , TripAdvisor, WIMDU, Schibsted Media Group, ALEP – Associação do Alojamento Local em Portugal, ApartmentAllianz, Berlin, Germany,

Association of Serviced Apartment UK, ASAP, UK, Global Association of Scotland’s Self-Caterers, ASSC, Scotland Deutscher Ferienhausverband, DFV, Germany,Feriehusudlejernes Brancheforening, FB, Denmark,Federación Española de Asociaciones de Viviendas y Apartamentos Turísticos, FEVITUR, Spain,Föreningen Sverigeturism, Först, Sweden,Irish Self Catering Federation, ISCF, Ireland,Parahotellerie Schweiz,Property Managers Italia,Syndicat des Professionnels de la Location Meublée, SPLM, France,The Association for Family Tourism within the Croatian Chamber of Economy,Union Nationale pour la Promotion et le Développement de la Location de Vacances, UNPLV, France,Vacation Rental Managers Association, VRMA, Global,Verband Deutscher Ferienhausagenturen,VDFA, Germany, Maxxton,SuperControl.

„BEST HOLIDAY HOME IN EUROPE“

EHHA award 2017. u konkurenciji 18 zemalja i sljedećih 8 kategorija (specijalizacija):Best accessible HH,Best Family Friendly HH,Best Green HH,Best Beach house,Best HH in Europian Capital,Best Pet HH,Best Unique Spot HH,Best Health and Wellness HH.

HRVATSKA

Je imala 12 finalista od ukupno 64. Hrvatska je bila apsolutni pobjednik sa 4 najbolja smještaja od 8. To su bili ovi objekti: „Vila vista Zamask“ (Istra kraj Pazina)- jedinstvena lokacija,“ Vila Vadediji“ (Istra kraj Žminja) – najbolja wellness & health kuća, „Vila Sreser“ (DN županija, Pelješac)-najbolja kuća na plaži, „Vila falcon rook“ (DNŽ, Konavle)-najbolja kuća za obiteljski odmor.

EHHA Holliday Home Award 2018.

Hrvatska je i u 2018. imala 3 pobjednika i to u sljedećim kategorijama:

Beach house / https://www.belvilla.com/holiday-home/croatia/vela-luka- 8-persons-HR-20271-02?pax=2&stay_id=1w&arrival_date=2019-04-27

Green – Villa Milica

Pet friendly / Holiday House Green Frame

14 kategorija (specijalizacija)

Best Unique Spot Holiday Home

Best Holiday Home Beach House

Best Holiday Home in European Capital

Best Family Friendly Holiday Home

Best Green Holiday Home,

Best Accessible Holiday Home,

Best Pet Holiday Home

Best Health and Wellness Holiday Home

Best Unique House Holiday Home

Best Winter Holiday Home

Best Architecture & Design Holiday Home

Best Budget Holiday Home

Best Nature Experience Holiday Home

Best Romantic Escape Holiday Home

Ovo su i najznačajnije specijalizacije smještaja u domaćinstvu za kojima raste potražnja.

Nastavlja se…

Autor: Nedo Pinezić, www.nedopinezic.com

POVEZANA VIJEST:

NO1# MALA ŠKOLA O SUVREMENIM TRENDOVIMA U TURIZMU: SVJETSKI TRENDOVI U OBITELJSKOM, “PRIVATNOM” SMJEŠTAJU

Vijesti: