Mala škola o suvremenim trendovima u turizmu: Značaj obiteljskog smještaja i perspektiva

Koliko radnih mjesta otvara obiteljski smještaj? Generiranim prihodom obiteljski smještaj stvara 208.000 radnih mjesta (bruto plaća 1.000 eura x 12 mjeseci) u raznim djelatnostima koje „prate” obiteljski smještaj. Na...

Koliko radnih mjesta otvara obiteljski smještaj?

Generiranim prihodom obiteljski smještaj stvara 208.000 radnih mjesta (bruto plaća 1.000 eura x 12 mjeseci) u raznim djelatnostima koje „prate” obiteljski smještaj. Na prosječnih 7 postelja po domaćinstvu potreban rad iznosi 16 sati dnevno, odnosno 112 sati tjedno.To izravno angažira 2 osobe po domaćinstvu u periodu od 70 dana što donosi dodatnih 174.000 sezonskih radnih mjesta.

Boravišna pristojba, članarina i porez na dohodak

2018.godine hrvatski su građani temeljem svoje privatne imovine i njenog stavljanja u funkciju općeg dobra, u državni proračun uplatili 180 milijuna kuna poreza na dohodak. Isto toliko (180 milijuna kuna) su uplatiti u sustav Hrvatske turističke zajednice kao i dodatnih 60 milijuna kuna turističke članarine.

Međutim jedino obiteljski smještaj nema svojih predstavnika u tijelima vijeća turističkih zajednica na svim razinama, od općina do HTZa.(Nema zakonske obaveze). Oni koji najviše doprinose dohotku sustava turističkih zajednica isključeni su iz sustava upravljanja tim sredstvima.(Čast izuzecima.)

Budućnost obiteljskog smještaja

Na svjetskoj, europskoj razini i na razini Hrvatske, potražnja za obiteljskim smještajem raste. Najveći poticaj rastu dale su OTA platforme. Danas postoje na deseci “P2P connectors„:wimdu, 9flats.com, housetrip,flipkey, tripadvisor, homeaway, vrbo, booking.com,roomorama, travelmob, stopsleepgo,interhome, vaycayhero, bedycasa, waytostay, weneedavacation, perfectplaces.com, homestay.com, vacationrentalpeople.com, migoa…

Ponuda postaje sve više personalizirana, nove platforme imaju konfiguraciju “Facebooka” gdje ponuditelji smještaja na vrlo jednostavan način mogu predstaviti sebe, svoj posao, hobi, svoj smještaj, novitete za vidjeti, doživjeti u destinaciji.

Airbnb – postavio nove standarde

*„Pronađite smještaj na Airbnbu“.“Otkrijte čitave domove i privatne sobe idealne za svako putovanje“. „Domaćini s 5 zvjezdica“.“Svježe ispeglana posteljina i preporuke za najbolji brunch u gradu… samo su dio gostoprimstva koje će vam pružiti naši lokalni domaćini.“ Postavljeni su globalni standardi ugošćivanja. Gosti nakon svake rezervacije pišu recenziju domaćinu. „Svaki naš domaćin u kontinuitetu mora zadovoljavati minimalnu ocjenu i standarde ugošćivanja da bi mogao oglašavati smještaj na Airbnbu.“

*Airbnb

Hoteli, kampovi i short stay rentals

Gledajući distribuciju turističkog prometa u Europi 2016., hoteli i sličan smještaj su bili najpopularniji (65%), slijede ih “short-stay accommodation (22%),i na trećem su mjestu kampovi s udjelom u turističkom prometu od 13 %. Na svjetskoj razini hoteli imaju udio od 30% Situacija je različita od zemlje do zemlje. Na Cipru i Malti hoteli uzimaju gotovo 100% prometa. U Danskoj, Luxembourgu, Francuskoj i Švedskoj udio prometa u kampovima je više nego dvostruko veći od prosjeka u EU”.

*Eustat, izvor

Potražnja za hotelskim krevetima

Barcelona je i dalje raste po stopi zauzetosti hotelskog kapaciteta i očekuje se u ovoj godini prestizanje 77,9%. Dublin je već 2016. dosegnuo stopu od 83%, London 82%. U 2016, the Average Daily Rate (ADR) u Europi rastao je 1.5% na 111.77€. Geneva, Zurich i Paris postižu najviše cijene. Paris (229€), London (164€), Rome (148.2€), Barcelona (141.6€), Dublin (138.1€), Milan (137.9€), Amsterdam (137.5€) ,Frankfurt (127.4€)

Prognoza ADR je iznad 120€ u 2018 / 2019…

*Hotelzone, izvor

Hotelske hit destinacije su

Španjolska, Portugal, Grčka, Irska ,veliki gradovi. U Berlinu će se u sljedeće dvije godine broj hotelskih soba povećati za 3.700. U Londonu se upravo otvara 8.000 novih hotelskih soba. U Budimpešti se u ovoj godini otvaraju novih 2.600 hotelskih soba.

*Hotelzone, izvor

Za kojim će vrstama smještaja rasti potražnja u Hrvatskoj ?

U gradovima će se sve više tražiti B&B, “alternativni hoteli”, neka vrsta “mješanca” između hotela i hostela, ali i stanovi. U ruralnom području se sve više traže kuće za odmor, polako se pojačava potražnja za malim kampovima, kamp odmorištima. Pansioni su interesantni kao alternativa hotelima. Mali obiteljski hoteli – luksuzni hoteli imaju svoju publiku koja je vezana uz gourmet scenu i personaliziranu uslugu. U kupališnim mjestima i dalje će se pojačano tražiti apartmani u sezoni kupanja i masovnih godišnjih odmora a van špice sezone kupanja sve će se više tražiti specijalizirani smještaj Popout bike &bed smještaj, pet friendly smještaj, wellness smještaj …

U kojim vrstama smještaja će padati, a u kojima rasti cijene?

Na cijene utječe više faktora ali najviše količina ponuđenih proizvoda ili usluga istih ili vrlo sličnih karakteristika kao i masovnost potražnje za takvim proizvodom ili uslugom. Prosječan apartmanski smještaj najviše je na udaru sezonskih oscilacija cijena, cijene mogu varirati čak u odnosu 1 / 3 (120 eura u vrhu potražnje – 40 eura u periodu niske potražnje). Bolje opremljeni apartmani lakše će privući potražnju, a tek onda i povisiti cijenu. Bolju cijenu i stabilniju potražnju osigurat će specijalizacija smještaja (bike friendly, pet friendly, smještaj bez barijera …)

Pad nakon uspona

U prosjeku svakih se deset godina mijenja “moda”, standard. Sjećamo se nekadašnjih “A” kategorija, jedno kupatilo na dvije sobe i umivaonik s hladnom vodom u sobi. Nakon toga dolazi era apartmana. Sada smo u eri kuća za odmor. „Vraćaju se“ sobe ali u kombinaciji s doručkom i naravno kupatilom. Visoki standardi estetike, higijene, zone opuštanja, kontakt s prirodom, dobro domaćinstvo, autentičan doživljaj…to je uvijek „u modi“.

Nastavlja se …

Autor: Nedo Pinezić, www.nedopinezic.com / Foto: Pixabay.com

POVEZANE VIJESTI:

NO#3 MALA ŠKOLA O SUVREMENIM TRENDOVIMA U TURIZMU: HRVATSKI DOMAĆINI MEĐU NAJBOLJIMA NA SVIJETU

NO#2 / MALA ŠKOLA O SUVREMENIM TRENDOVIMA U TURIZMU: USA I EU UNATOČ TRGOVINSKIM SUKOBIMA PODUPIRU DIGITALNU EKONOMIJU 

NO1# MALA ŠKOLA O SUVREMENIM TRENDOVIMA U TURIZMU: SVJETSKI TRENDOVI U OBITELJSKOM, “PRIVATNOM” SMJEŠTAJU

Vijesti: