Međunarodni turizam porastao za 4 posto u prvoj polovici 2019. godine

Međunarodni turistički dolasci porasli su za 4 posto između siječnja i lipnja 2019., a u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, navodi se u posljednjem Barometru Svjetske turističke organizacije....

Međunarodni turistički dolasci porasli su za 4 posto između siječnja i lipnja 2019., a u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, navodi se u posljednjem Barometru Svjetske turističke organizacije. Najveći porast bilježili su Bliski istok (+8%) i Azija i Pacifik (+6%). Međunarodni dolasci u Europu su porasli za 4 posto, u Afriku za 3 posto, a Amerike za 2 posto.

Destinacije diljem svijeta primile su 671 milijun međunarodnih turističkih dolazaka između siječnja i lipnja 2019. godine, gotovo 30 milijuna više nego u istom razdoblju 2018. Porast u dolascima odgovara prognozama UNWTO-a s početka ove godine – rast od 3 do 4 posto u turističkim dolascima u 2019. godini.

Do sada su glavni pokretači porasta bili snažna gospodarstva, jeftiniji letovi, bolje zračne poveznice i jednostavni vizni procesi. Međutim, slabiji ekonomski indikatori, prolongirana neizvjesnost oko Brexita, trgovinske i tehnološke napetosti i sve veći geopolitički izazovi počeli su uzimati danak u okvirima poslovnog i potrošačkog povjerenja, što se odražava i na oprezniji Indeks povjerenja UNWTO-a.

Međunarodni turistički dolasci – promjene u postocima

Regionalni podaci

Međunarodni dolasci turista u Europu su porasli za 4 posto u prvih šest mjeseci 2019. godine s pozitivnim prvim tromjesečjem kojeg je slijedio natprosječno drugo tromjesečje (travanj: +8% i lipanj: +6%), što je odraz prometnog Uskrsa i početka ljetne sezone najposjećenije regije na svijetu. Unutarregionalna potražnja potaknula je veći dio ovog porasta iako su rezultati na glavnim europskim tržištima bili neujednačeni, uslijed slabljenja gospodarstava. Potražnja s inozemnih tržišta kao što su Sjedinjene Američke Države, Kina, Japan i zemlje Vijeća za suradnju u Zaljevu (GCC) također je pridonijela ovim pozitivnim rezultatima.

Azija i Pacifik (+6%) zabilježili su iznadprosječni rast tijekom razdoblja siječanj-lipanj 2019. godine, uglavnom potaknut kineskim odlascima. Rast su predvodili južna Azija i sjeveroistočna Azija (obje po +7%), zatim jugoistočna Azija (+5%), a dolasci u Oceaniju povećali su se za 1 posto.

U Amerikama (+2%) rezultati su se poboljšali u drugom tromjesečju nakon slabijeg početka godine. Karibi (+11%) su imali koristi od snažne potražnje Sjedinjenih Američkih Država te su se nastavili snažno oporavljati od utjecaja uragana Irma i Maria koji su ih poharali krajem 2017. godine, što je izazov s kojim se regija opet suočava. Sjeverna Amerika bilježi porast od 2 posto, dok je Srednja Amerika (+1%) zabilježila mješovite rezultate. U Južnoj Americi dolasci su pali za 5 posto, dijelom zbog smanjenog broja putovanja iz Argentine, što je utjecalo na susjedna odredišta.

U Africi ograničeni raspoloživi podaci ukazuju na porast međunarodnih dolazaka od 3 posto. Sjeverna Afrika (+9%) i dalje pokazuje dobre rezultate nakon dvije godine dvoznamenkastih brojki, dok u Supsaharskoj Africi nije bilo porasta (+0%).

Na Bliskom istoku (+8%) zabilježene su dva snažna tromjesečja, što je odraz pozitivne zimske sezone, kao i porast potražnje tijekom Ramazana u svibnju i Ramazanskog bajrama u lipnju.

Emitivna tržišta – mješoviti rezultati usred trgovinski tenzija i ekonomske nesigurnosti

Na glavnim emitivnim tržištima turistički učinak je neujednačen.

Kinesko emitivno tržište (+14% u inozemnim putovanjima) nastavilo je poticati dolaske u mnogim destinacijama u regiji tijekom prve polovice godine, iako su u prvom tromjesečju smanjeni za 4 posto. Trgovinske tenzije sa Sjedinjenim Američkim Državama, kao i blaga deprecijacija kineskog juana, u kratkom roku mogu utjecati na izbor odredišta kineskih turista.

Emitivno tržište Sjedinjenih Američkih Država, drugih najvećih potrošača na svijetu, i dalje je jako (+7%) zahvaljujući jakoj valuti. U Europi, potrošnja na međunarodni turizam Francuske (+8%) i Italije (+7%) je bila snažna, a Ujedinjeno Kraljevstvo (+3%) i Njemačka (+2%) su zabilježile umjerenije brojke.

Među azijskim tržištima, potrošnja iz Japana (+11%) bila je snažna, dok je iz Južne Koreje potrošeno 8 posto manje u prvoj polovici 2019. godine, dijelom zbog deprecijacije južnokorejskog vona. Australija je potrošila 6 posto više na međunarodni turizam.

Ruska Federacija zabilježila je pad potrošnje od 4 posto u prvom tromjesečju, nakon dvije godine solidnog oporavka. Potrošnja Brazila i Meksika smanjena je za 5 posto, odnosno 13 posto, dijelom odražavajući širu negativnu situaciju dviju najvećih latinoameričkih ekonomija.

Cijelo izvješće Svjetske turističke organizacije možete pronaći OVDJE.

Izvor / foto: UNWTO; Pixabay

Vijesti: