Megatrendovi putničke industrije koje morate imati na umu

Organizacija za istraživanje tržišta Euromonitor International objavila je izvješće o rastućim trendovima naziva „Megatrendovi koji oblikuju budućnost putovanja“. U navedenom izvješću, dotiču se pojedinih tržišta koji svjedoče jačanju specifičnih...

Organizacija za istraživanje tržišta Euromonitor International objavila je izvješće o rastućim trendovima naziva „Megatrendovi koji oblikuju budućnost putovanja“. U navedenom izvješću, dotiču se pojedinih tržišta koji svjedoče jačanju specifičnih putničkih trendova. U nastavku ćemo predstaviti one najznačajnije.

Greta efekt

U Europi se javlja takozvani „Greta efekt“ nazvan prema mladoj švedskoj aktivistici Greti Thunberg koja je osvijetlila izazove klimatskih promjena, mobilizirajući generaciju Z diljem svijeta i utječući na značajne pozitivne promjene u stavovima i ponašanju. Putovanja su u prvom planu jer turizam generira do 5 posto globalnih emisija ugljika, podaci su to Svjetske turističke organizacije (UNWTO). Skandinavija je na čelu pokreta s korištenjem izraza poput „flight shame“ (posramljivanje zbog korištenja avioprijevoza) i, što je najvažnije, pronalaženjem rješenja za ublažavanje negativnih utjecaja putovanja na okoliš kroz veću transparentnost ugljičnih emisija.

Zrakoplovne kompanije snose najveću količinu kritika o tome koliko njihove operacije zagađuju okoliš, a kao odgovor postavile su ciljeve za ograničavanje neto emisija do 2020. godine čineći međunarodne letove ugljično neutralnim. Ove godine započeo je nadzor i mjerenje emisija ugljika od strane Organizacije međunarodnog civilnog zrakoplovstva (ICAO).

Turoperatori se, također, aktivno uključuju, potičući svoje potrošače da prilikom putovanja imaju najmanji mogući utjecaj na okoliš. Novitet u industriji je takozvani kalkulator ugljika. Alat Carmacal prikazuje emisije ugljika prilikom putovanja, uzimajući u obzir različite načine prijevoza, aktivnosti i smještaj koji su na raspolaganju kako bi se potrošačima omogućio što održiviji izbor. Razvoj alata koji omogućuju transparentnost ugljičnih emisija važan je iskorak u postizanju standarda neutralnosti ugljika.

Zabrinutost stanovnika o klimatskim promjenama

Inkluzivni turizam

Drugi veliki trend na turističkom tržištu je pristupačnost putovanja. Ovaj oblik putovanja konstantno raste, pogotovo uzimajući u obzir da petina svjetskog stanovništva zahtjeva posebnu skrb. Propisi, alati i stavovi potrošača mijenjaju sliku omogućavajući besprijekorno iskustvo putovanja svima. Europa je na prvome mjestu sa zemljama poput Njemačke i Ujedinjenog Kraljevstva u pogledu inkluzivnog turizma za sve.

Postoji nekoliko definicija pristupačnog turizma, ali najvažnije jest da ono obuhvati sve putnike s tjelesnim i intelektualnim poteškoćama i one kojima imaju poteškoće s mobilnosti, uključujući starije ljude i bebe.

Univerzalni dizajn, također poznat i kako inkluzivni dizajn ili dizajn za sve, prepoznat je kao način pružanja usluga koji je primijenjen na okoliš, tehnologiju i komunikacije. Vrlo je važno da se univerzalni dizajn razmotri u stvarnom i u digitalnom svijetu.

Tehnologija i društvene mreže

Društvene mreže i dalje imaju velik utjecaj na potrošače prilikom planiranja putovanja, tražeći inspiracije na Instagramu i YouTubeu. Trenutno je u usponu takozvana „trgovina društvenih mreža“ gdje možete izravno na Instagramu rezervirati hotele putem objava influencera, koji se postepeno transformiraju u turoperatore promovirajući određene regije.

Ulaganje u tehnologije ključno je kako bi turoperatori bili jedan korak ispred svoje konkurencije sa sve većim brojem kompanija koje sagledavaju nove poslovne modele poput pretplate ili korištenja “super aplikacija” kao načinima ispunjavanja potreba potrošača i besprijekornim korisničkim iskustvom.

Kompletno izvješće Euromonitor Internationala možete pronaći OVDJE.

Izvor / foto: Euromonitor International

Vijesti: