Može se! Brodosplit isporučio brod za krstarenja polarnim područjima i odmah potpisao ugovor za gradnju novog

Jučer popodne je u splitskoj gradskoj luci, Brodosplit je isporučio brod za krstarenja polarnim područjima tj. polarnog kruzera koji će nositi ime Hondius, izgrađenog za nizozemsku tvrtku Oceanwide Expeditions....

Jučer popodne je u splitskoj gradskoj luci, Brodosplit je isporučio brod za krstarenja polarnim područjima tj. polarnog kruzera koji će nositi ime Hondius, izgrađenog za nizozemsku tvrtku Oceanwide Expeditions.

Dugačak je 107,6 metara, širok 17,6 metara, a brzinu od 15 čvorova osiguravaju mu dva glavna motora ukupne snage 4260 kW. Može ugostiti 196 putnika smještenih u 85 kabina, o kojima će se brinuti 70 članova posade. 

Za ovaj uspjeh zahvaljujem svim škveranima koji su me trpjeli, ali moram im reći da će biti još takvih trenutaka i da će me i dalje morati trpjeti. Ugovorili smo još jedan isti brod i to me veseli, jer će biti još rada i mogu reći da idemo dalje u nove pobjede. Iznimno sam ponosan jer smo sagradili jedan od najsofisticiranijih kruzera polarne klase 6 koji ima jako puno opreme i može ići na najdalje pozicije Sjevernog i Južnog pola. Napravljen je po novom softwareu i na vrijeme, unutar budžeta, s dobiti i u vrlo visokoj kvaliteti, te smo zbog svega toga dobili narudžbu za još jedan brod, što dokazuje da je kupac izuzetno zadovoljan. Zbog svega toga sam izuzetno ponosan jer smo dokazali da se u RH može nešto ovako kvalitetno napraviti” istaknuo je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.

Svojim će putnicima kruzer Hondius ponuditi visoki hotelski standard kao i razne kategorije kabina, od prostranih apartmana do dvokrevetnih i četverokrevetnih kabina, gdje će im se s višestruko osiguranim sustavima koji ih opslužuju omogućiti siguran i ugodan boravak. Kao takav bit će najbolji ambasador hrvatske brodogradnje i industrijskih dostignuća. 

Odmah nakon primopredaje, upriličeno je svečano potpisivanje ugovora za gradnju još jednog broda istih dimenzija, takozvani „sistership“ za istog naručitelja, čime je ta nizozemska tvrtka na najbolji mogući način iskazala svoje zadovoljstvo kvalitetom rada u Brodosplitu i završetkom izgradnje u ugovorenom roku. Vrijednost ta dva broda je preko 100 milijuna eura, a domaća komponenta je čak 70 posto.

“Izuzetno sam sretan što je ovaj brod dovršen na vrijeme, odnosno u ugovorenom roku i što se radi o izuzetno kvalitetnoj gradnji. Kada smo se odlučili izgraditi ovakav brod, niti jedno brodogradilište u Nizozemskoj i Njemačkoj mi nije moglo dati garanciju da će brod biti završen u onom roku, u kojemu mi to želimo. Zbog toga smo se obratili menadžmentu splitskog škvera, koji je prihvatio naše rokove gradnje i garantirao kako će brod biti dovršen na vrijeme. I eto, ispoštivali su sve ono što je dogovoreno i zbog toga im veliko hvala. Gradnja ovakvog broda nije laka, ali suradnjom našeg tima stručnjaka i stručnjaka iz splitskog škvera, brod je izgrađen u ugovorenom roku. Jako mi je drago da smo ovaj brod zajedno dovršili na vrijeme i zato sam odlučio da ćemo i sistership graditi u Splitu”istaknuo je Wijnand van Gessel, vlasnik tvrtke Oceanwide Expeditions.

Odmah po isporuci Vladi RH vraćeno je državno jamstvo u visini od 36 milijuna eura, kojim je ova Vlada dala potporu Brodosplitu i omogućila financiranje izgradnje novogradnje 484.

Može se, ali prvi preduvjet je da se radi sukladno tržišnim pravilima, a ne da se živi od financiranja Države.


Povezane vijesti: