Najveći pad OVI indeksa u posljednjih osam godina

Prema desezoniranim podacima, OVI indeks je u studenom zabilježio pad od -7,5 posto u odnosu na prethodni mjesec što je najveće smanjenje na mjesečnoj razini u posljednjih godinu dana....

Prema desezoniranim podacima, OVI indeks je u studenom zabilježio pad od -7,5 posto u odnosu na prethodni mjesec što je najveće smanjenje na mjesečnoj razini u posljednjih godinu dana.

Kako ističu iz Ekonomskog instituta Zagreb, pad je još izraženiji na godišnjoj razini jer vrijednost OVI indeksa iznosi -12,8 posto u odnosu na studeni prošle godine, što je najveće smanjenje indeksa u posljednjih osam godina.

Nakon što je u prvom tromjesečju ove godine indeks rastao u odnosu na kraj 2018. godine, u drugom i trećem tromjesečju zabilježen je pad u odnosu na prethodno tromjesečje, a sudeći prema podacima za listopad i studeni, pad je izvjestan i u posljednjem tromjesečju ove godine. “Ne preokrene li se trend u prosincu, 2019. godina će biti zabilježena kao godina pada potražnje za radom, prva nakon recesijske 2010. godine. S obzirom na to da je, unatoč osjetnom rastu BDP-a u ovoj godini, potražnja za radom u silaznoj putanji, čini se da je tržište rada dosegnulo određeno zasićenje, barem kada su u pitanju konvencionalni načini oglašavanja” ističu iz Ekonomskog instituta Zagreb ( EKZ ).

Online Vacancy Index (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. 

Najveće smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u studenom je zabilježeno u zanimanjima liječnik/stomatolog, informatičar, prodavač, profesor i radnik u proizvodnji, dok je najveće povećanje opaženo u sektorima financija, hotelijerstva i ugostiteljstva.

U odnosu na studeni 2018. godine, značajnije se smanjio udio oglasa u kojima se tražila srednja i visoka stručna sprema, dok se istovremeno povećao udio oglasa koji nude ugovor na neodređeno, s 42,7 na 45,9 posto. Što se geografske raspodjele poslova tiče, broj oglasa zabilježio je smanjenje u svim regijama.

Iako je pad na godišnjoj razini bio najmanji u središnjoj Hrvatskoj, s obzirom na to da na nju otpada 65 posto svih oglasa, ta je regija u studenom imala najveći negativan doprinos ukupnom padu od čak -4,6 postotnih bodova, zaključuju iz EKZ-a.

Izvor: Ekonomski institut, Zagreb

Vijesti: