Jurica Glavina: Nakon ASTA konferencije u Dubrovniku možemo očekivati pozitivne efekte

Dubrovnik je bio domaćin prestižnog međunarodnog poslovnog događanja ASTA Destination Expo (ADE). Konferencija Američkog udruženja savjetnika za putovanja (ASTA) u Dubrovniku je odgađana u nekoliko navrata, no organizatori nisu odustajali, a...

Dubrovnik je bio domaćin prestižnog međunarodnog poslovnog događanja ASTA Destination Expo (ADE). Konferencija Američkog udruženja savjetnika za putovanja (ASTA) u Dubrovniku je odgađana u nekoliko navrata, no organizatori nisu odustajali, a rezultati događanja pokazali su kako se upornost isplati.

U Dubrovniku se od 10. do 13. lipnja okupilo 150 američkih turističkih agenata, u sklopu ADE događanja, koji su obavili niz sastanaka s hrvatskim pružateljima usluga u turizmu. Cilj događanja bio je američkim agentima iz prve ruke ispričati priču koju će nakon toga oni prenijeti svojim klijentima u SAD. Hrvatska je, prema mišljenju Američkog udruženja savjetnika za putovanja, nesumnjivo postala jedna od najtraženijih zemalja koju trebaju posjetiti avanturisti, ljubitelji plaža, gurmani, ali i ljubitelji povijesti. Ne smijemo zaboraviti ni planetarno popularnu seriju Game of Thrones, čiji obožavatelji još uvijek žele pogledati lokacije na kojima je serija snimana.

“U sklopu konferencije, u B2B dijelu održano je više od 1200 sastanaka. Sastanci su bili unaprijed dogovoreni, a jedan manji dio dogovoren je na samoj konferenciji. Uz B2B sastanke održan je i Trade Show, odnosno turistički sajam. Sveukupno se na konferenciji predstavilo više od sto hrvatskih tvrtki. Pri tome treba naglasiti kako je cjelokupna konferencija odrađena na vrhunskoj razini, poštujući epidemiološke mjere”, rekao je Jurica Glavina, izvršni direktor agencije Hit Dalmatia i organizator poslovnog dijela konferencije.

S američkim agentima, na B2B sastancima razgovarali su turistički dionici iz cijele Hrvatske, no očekivano najveći broj njih bio je upravo iz Dubrovnika i bliže okolice. Goste iz Sjedinjenih Američkih Država najviše je zanimala eno i gastro ponuda, zatim cruising, kultura, te outdoor, koji je nakon pandemije koronavirusa postao popularan na globalnoj razini. Svoju ponudu predstavili i mali i veliki, a svi su na kraju vrlo zadovoljni dogovorima i postignutom suradnjom.

“Koliko će pozitivan učinak ostaviti ADE konferencija na našem tržištu ostaje za vidjeti, no treba istaknuti izuzetno dobre efekte koja je ova konferencija postigla u Grčkoj. Tamo je naime ASTA Destination Expo održan 2018. godine, nakon čega je zabilježen rast turističkog prometa iz Sjedinjenih Američkih država od čak 60%”, naglašava Glavina.

Koliko je Hrvatska zanimljiva američkim turističkim agentima govori podatak kako su neki od njih u Hrvatsku došli nekoliko dana prije konferencije, a jedan dio se zadržao u Hrvatskoj i nakon konferencije. Trenutno se nalaze u obilasku i upoznavanju hrvatskih destinacija, što će zasigurno pridonijeti još boljem predstavljanju naše zemlje na američkom tržištu.

Američko je tržište podsjetimo posebno zanimljivo za Dubrovnik, koji godišnje najviše posjete upravo turisti iz Sjedinjenih Američkih Država. Prema dosadašnjim najavama i predviđanjima američki turisti i ove će godine biti među najbrojnijima, ako ne i najbrojniji strani turisti u Dubrovniku. Naime, proteklog tjedna u dubrovačku Luku Gruž uplovio je prvi cruiser nakon 15 mjeseci, a Dubrovnik će sa Sjedinjenim Američkim Državama u ljetnom razdoblju povezati tri američke aviokompanije.

Naslovna fotografija: HIT Dalmatia


Povezane vijesti:

Hrvatski HR English EN