Nijemci su i dalje putnici broj 1

Prema broju stanovnika i putovanja, Njemačka i dalje zauzima prvo mjesto u turističkim putovanjima. U 2015. godini Nijemci su putovali 69 milijuna puta, potrošili na putovanja 71 milijardu eura,...

Prema broju stanovnika i putovanja, Njemačka i dalje zauzima prvo mjesto u turističkim putovanjima. U 2015. godini Nijemci su putovali 69 milijuna puta, potrošili na putovanja 71 milijardu eura, a trećinu putovanja poduzeli su van nacionalnih granica. Njemački turooperatori su ubilježili promet od 27,3 milijarde eura, a turističke agencije 23,7 milijardi eura.

Kamo Nijemci planiraju putovati u 2016.?

Nijemci će ljetovati u Njemačkoj u najvećem broju, 29%, za Europski Mediteran se odlučilo njih 27%, za vaneuropski Mediteran 10%, Sjeverno zapadnu Europu 8%. Ostali još nisu donijeli konačnu odluku.

Hrvatska je bila i dalje 5. najomiljenija destinacija Nijemaca u 2015.

Španjolska drži 13,1% udjela njemačkih putovanja (-0,4), Italija8,2% (+0,4), Turska 7,3% (+0,3), Austrija 5,3% (+0,4), Hrvatska 3,2% (-0,1), Grčka 35 (-0,1%). Naravno u 2016. “Karte se miješaju ponovno” ali prognoze govore da će Hrvatska zadržati i možda blago povećati svoj udio.

Španjolska prema novom turističkom rekordu

Najomiljenija njemačka turistička destinacija prošle je godine ostvarila 68,2 milijuna dolazaka. Ove će godine vrlo vjerojatno nadmašiti i taj promet jer će se dio aranžmana iz Sjeverne Afrikei Turske “preliti” upravo u Španjolsku. Da bi poduprla dobre trendove Španjolska snažno promovira svoje kulturne vrijednosti a posebno će se obilježiti 400 godina od smrti Miguela Cervantesa, autora “Don Quixote”.

U Aziji snažno jača avanturistički turizam

Mladi Azijci više ne žele biti korisnici aranžmana već kreatori, istraživači na putovanju. Svi žele “pobjeći iz gužve”, što je i razumljivo imajući u vidu način života na dalekom istoku. Upoznavanje lokalne kulture, slobodno kretanje u destinaciji, komunikacija sa lokalnim ljudima, to je ono što se cijeni na putovanju. Vrijednost avanturističkog turističkog potencijala u Aziji procjenjuje se na 363 milijarde dolara.

Potencijal kineskog tržišta

U 2015. u inozemstvo je putovalo 116 milijuna Kineza. Potencijalnih turističkih putnika koji imaju financijska sredstva za putovanje u Kini ima oko 280 milijuna. Za usporavanje većeg rasta putovanja kriva je i devalvacija yuana kao i financijska kriza koja je posljedica značajnijeg pada izvoza. U USA kinezi najviše posjećuju nacionalne parkove i posebno su zainteresirani za način na koji se štite ta područja.

Sa sajma ITB u Berlinu, Nedo Pinezić

Povezane vijesti: