Nova gourmet manifestacija kao primjer kako trebamo razvijati naš turizam

Autentičnost je riječ koja prati ovaj portal i moju filozofiju turizma od prvog dana. Svakako najviše korištena riječ bila i ostat će. Jer upravo autentičnost stvara motiv dolaska. Upravo...

Autentičnost je riječ koja prati ovaj portal i moju filozofiju turizma od prvog dana. Svakako najviše korištena riječ bila i ostat će. Jer upravo autentičnost stvara motiv dolaska.

Upravo na istom tragu je i nova gourmet manifestacija ‘Tradizione a tavola: jela iz pinjate’ koja će se od 13. ožujka do 12. travnja održati u konobama na području Kanfanara, Svetvinčenta i Bala.

Tradicionalna istarske kuhinje i autohtona jela od domaćih namirnica – to je glavni narativ ove nove odlične gastro priče, koja pogađa samu esenciju turizma. Autentičnost turističke ponude.

Autor fotografije: Maja Danica Pečanić / Gruša Zorn 

U sklopu ove nove gourmet priče sudjelovat će četiri poznate istarske konobe: Kod Kancelira, Castello, Konoba Klarići i OPG Pekica koje će za vrijeme trajanja manifestacije posjetiteljima nuditi niz tradicionalno pripremljenih, toplih jela iz pinjate na način kako su to pripremale njihove none, a na kojima su odrasle brojne generacije Istrijana.
Na meniju će se tako, između ostalog naći i jota od kupusa i repe, maneštra s koromačom, slancom ili trukinjom, kao i tradicionalne istarske pašte: pljukanci, fuži, njoki i ravijoli. Uz domaću paštu, brojni gosti će moći kušati istarski pršut, divlje šparoge, šugo od divljači ili domaće kokoši te jela od istarskog boškarina. Uz sva jela će se moći kušati domaća vina istarskih vinara.

Manifestacija ‘Tradizione a tavola: jela iz pinjate‘ rezultat je suradnje turističkih zajednica Svetvinčenat, Bale – Valle i Kanfanar s turističkom kompanijom Maistra d.d. te Udruženjem obrtnika Rovinj na razvoju gourmet proizvoda u destinaciji, a predstavlja spoj tradicije i vrhunske istarske gastronomije koja svojom neupitnom kvalitetom plijeni pažnju poklonika istinskih gourmet doživljaja.

Ovdje je ključna riječi i sinergija, jer destinaciju ne čini samo smještaj, dapače, destinacija su svi. A također, motiv dolaska nikada nije smještaj, nego upravo destinacija. I zato je uvijek potrebna sinergija i suradnja na svim razinama, vertikalno i horizontalno. Također, potrebna je puno veće razumijevanje, otvorenost i u konačnici financijska pomoć velikih, kako bi se unutrašnjost, kako Istre, tako i drugih morskih destinacija, što brže i bolje mogla razvijati. Nitko ne može sam, koliko god veliki bio, jer upravo on sam ne čini destinaciju. No o tome malo kasnije u članku.

Ova manifestacija samo je jedan od brojnih gourmet događanja koji kontinuirano obogaćuju ponudu Istre, iznova je stavljaju na svjetsku gourmet kartu te iz dana u dan privlače sve više posjetitelja.

I opet Istra. Ništa nije slučajno, pa tako da se ovakve priče najviše događaju u Istri. Jednostavno, Istra bez obzira na sve, gura svoju tržišnu priču tj. tržišni razvoj. A upravo unutrašnjost Istre je nova-stara najveća tajna istarskog turizma. Autentični i kvalitetni sadržaj koji upravo nedostaje ukupnoj turističkoj ponudi Istre. Morske destinacije su relativno razvijene, a sada bi glavni fokus trebao biti upravo na što bržem, ali održivom, razvoju unutrašnjosti Istre.

Autor fotografija: Maja Danica Pečanić / Gruša Zorn 

Ne kroz gradnju velikih hotela, ima ih sasvim dovoljno na pola sata od unutrašnjosti, nego kroz razvoj malih obiteljskih hotela i ruralnih kuća za odmor s pričom. Na izvrsnim konobama, vinarijama, maslinarima i gastronomskom ponudom uz dodatne turističke sadržaje od aktivnog do kulturnog turizma. S druge strane, upravo morskim destinacijama kao i velikim hotelijerima je također potreban razvoj unutrašnjosti Istre, kako bi svojim gostima mogli ponuditi kvalitetni sadržaj, koji nam kronično nedostaje. Tako se povećava turistička potrošnja, produžuje sezone i dispenzira tur. potrošnja na lokalnu ekonomiju.

U konačnici, nakon xx dana odmora gost donosi konačnu odluku o destinaciji. Jesmo li ispunili njegova očekivanja ili ne. Ili smo ih čak i nadmašili. Je li zadovoljan i hoće li se vratiti opet? Hoće li postati naš ambasador? Znamo kako je najbolji marketing, uvijek bio i uvijek će biti, marketing od usta do usta. To je sveti gral u turizmu.

Kvaliteta usluge i smještaja bi se trebala podrazumijevati, sukladno kategorizaciji, no za ukupni dojam utječe ukupni dojam cijelom destinacijom. Od prvog kontakta na web stranici, dolaska, boravka i odlaska, nakon što se emocije i doživljaji slegnu. U turizmu je sve međusobno povezano. Da ponovno naglasim, motiv dolaska nije smještaj, nego destinacija.

Naravno, svaki početak je težak i treba vremena da jedan turistički proizvod zaživi u punom smislu na tržištu tj. da postane motiv dolaska i da se pokrene turistička ekonomija, no važno je krenuti prvim korakom. DayOne or OneDay, izbor je uvijek na nama samima. Tako je već davno krenula i priča o Istra Wine&Walk, a da bi danas bio jedan od glavnih motiva dolaska u unutrašnjost Istre van turističke sezone.

Naravno, kao i kod svakog razvoja turističkog proizvoda, uvijek je poženjeno imati što veći budžet, kako za kvalitetniju produkciju tako i za oglašavanje, kako bi se ubrzao razvoj istog i preskočilo više godina rasta. No, najvažnije je krenuti i u svojim okvirima i resursima napraviti najbolje što je trenutno moguće.

Bravo za novu odličnu turističku priču. Našu autentičnu priču i novi motiv dolaska.

Autor fotografija: Maja Danica Pečanić / Gruša Zorn 

Povezane vijesti: