Objavljeno tromjesečno izvješće ETC-a o turističkim pokazateljima za 2019. godinu

Najnovije tromjesečno izvješće Europske komisije za putovanja (ETC) naziva „Europski turizam – trendovi i perspektive 2019.“ predviđa kako će potražnja za turizmom u Europi kontinuirano rasti tijekom 2019. godine....

Najnovije tromjesečno izvješće Europske komisije za putovanja (ETC) naziva „Europski turizam – trendovi i perspektive 2019.“ predviđa kako će potražnja za turizmom u Europi kontinuirano rasti tijekom 2019. godine. Očekuje se stopa porasta turističkih putovanja od 3,6 posto što se podudara s prosjekom dolazaka u periodu od 2008. do 2018. godine. No, gledajući brojke iz 2018. godine (6,1 posto), stopa je ipak nešto manja.

Balkanska regija bila je najuspješnija u pogledu porasta turističkih dolazaka, a najbolje rezultate ostvarili su Crna Gora (porast od 50 posto) te Slovenija i Grčka (porast od po 8 posto). Time su navedene države pokazale prednosti proširene sezone i marketinških ulaganja. Crna Gora je imala koristi od poboljšanja pristupačnosti zračnog prometa te nekolicine promotivnih aktivnosti koje su provele nacionalne turističke vlasti. Što se Slovenije tiče, nedavna pobjeda Ljubljane i drugo mjesto Bleda na ITB Berlinu (najvećem turističkom sajmu na svijetu) ukazuje na napore države u privlačenju turista. S druge strane, Island (- 11 posto), Rumunjska (- 7 posto) i Estonija (- 2 posto) izvijestile su smanjenje broja turističkih dolazaka sve do travnja. U slučaju Islanda, nedavni kolaps low-cost avioprijevoznika WOW Air dodatno će pogoršati turističke pokazatelje, dok se smanjenje u Estoniji može objasniti manjim brojem dolazaka ruskih turista čija stopa je pala za 8,7 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

U globalnom smislu, Europa je nadmašila sve ostale regije u prva četiri mjeseca ostvarivši porast od 7 posto prihoda po putničkom kilometru (RPK) u odnosu na prošlu godinu. Porast je zabilježen usprkos pritisku povećane potražnje i ograničenim kapacitetima kontrole zračnog prometa što je uzrokovalo povećanje u broju kašnjenja i otkazivanja letova koji su u 2018. godini koštali europsku ekonomiju 17,6 milijardi eura.

Međunarodni dolasci i noćenja odabranih destinacija

Među ključnim dalekim tržištima, Sjedinjene Američke Države i Kina se i dalje ističu po doprinosu europskom turizmu s udjelima od 11 posto i 4 posto. Kineski putnici koncertirali su se uglavnom na južnija, odnosno mediteranska odredišta poput Crne Gore (+ 150 posto), Cipra (+ 62 posto) i Hrvatske (+ 44 posto). Još jedna brzorastuća destinacija u pogledima dolazaka kineskih turista bila je Litva (+ 77 posto). Zanimljivo je da su, unatoč mogućeg usporavanja američkog gospodarstva, Grčka (+ 47 posto), Turska (+ 37 posto) i Cipar (+ 33 posto) zabilježili najznačajnije povećanje broja dolazaka američkih turista na početku godine.

U periodu između siječnja i svibnja 2019. godine, Hrvatska je generalno zabilježila porast od 2,6 posto u međunarodnim dolascima, no također je zabilježila i pad od 5 posto u noćenjima međunarodnih turista.

Jasno nam je da će održavanje porasta u 2019. biti mnogo izazovnije nego u 2018. godini. Europa mora uskladiti svoj tržišni miks, identificirati segmente koji zaostaju te dodatno proširiti svoje razumijevanje paneuropskog razvoja proizvoda. Kroz promicanje transnacionalnih iskustava ETC nastoji povećati vidljivost dostupnih proizvoda te stvoriti svijest o raznolikosti regije. Bitan faktor za postizanje održivog rasta europskog turizma su javno-privatna partnerstva koja su fokusirana na zajedničke i ostvarive ciljeve“, izjavio je Eduardo Santander, izvršni direktor ETC-a.

„Turističke godine“ postale su istaknutije obilježje bilateralnih odnosa između zemalja posljednjih godina, a značajniji napori uloženi su u stvaranje partnerskih odnosa s tržištima u razvoju. „Turističke godine“ imaju vrijednu svrhu – pružati poticaj porastu povezanosti između zemalja te pomagati destinacijama proširiti svoju privlačnosti drugim tržištima. Kao što je pokazao uspjeh „Turističke godine EU-Kina 2018“, takvi partnerski odnosi mogu djelovati kao katalizator za brži porast dalekih turističkih tržišta kao i onih u razvoju.

Cijelo izvješće možete pronaći OVDJE.

Izvor: Europska komisija za putovanja

Vijesti: